Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod tomkanka » pát 23 úno, 2024 1:35 pm

lajblt píše:Pokud použiješ tuhle variantu, nebudeš muset programovat vůbec žádné závislosti návěstidel mezi sebou. A bude to správně podle skutečnosti. :)

Nebude. Ten označník je nesmysl. :wink:
tomkanka
 
Příspěvky: 232
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod lajblt » pát 23 úno, 2024 1:54 pm

A co je tedy špatně? Posunovací obvod stanice je ohraničen označníkem, který stojí ještě před výhybkou odbočky. To, že vjezdové návěstidlo odbočky stojí kdesi v dálce, není chyba. Dnes by kolem téhle odbočky stál les návěstidel na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost, ale Jirka to chtěl jednoduše.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod tomkanka » pát 23 úno, 2024 2:20 pm

Pokud by bylo vjezdové návěstidlo směrem od tunelu až za tou "odbočkou", potom by bylo vše v pořádku. V tomto případě, se ale nejedná o odbočku, protože ta nemůže být v obvodu stanice, který končí u vjezdového návěstidla. A označník se umísťuje mezi vjezdové návěstidlo a KRAJNÍ výhybku.
tomkanka
 
Příspěvky: 232
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod lajblt » pát 23 úno, 2024 2:49 pm

Pokud bude namísto označníku použito seřaďovací návěstidlo a odbočná výhybka bude dalším obvodem stanice, bude vše v pořádku? Je mi jasné, že ve skutečnosti není odbočka takto nalepena na stanici.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod tomkanka » pát 23 úno, 2024 3:00 pm

Ano, dokonce tam ani být nemusí vůbec nic
tomkanka
 
Příspěvky: 232
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod tomkanka » pát 23 úno, 2024 3:07 pm

Něco podobného bývala v minulosti odbočka Pasečnice s dopravou D3 Havlovice. Jenže tam byla pouze vjezdová návěstidla odbočky a Havlovice měly LT.
tomkanka
 
Příspěvky: 232
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod lajblt » pát 23 úno, 2024 3:26 pm

Díky. :)
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod Ivan » pát 23 úno, 2024 7:42 pm

Jirko, myslím, že nic lepšího než lajbltova řešení pro obě nádraží nevymyslíš :wink:

Co se týče Vítkovických tunelů a hl.n. v Praze, tak někdy se ráno stojí skoro až od Libně. Jak píše lajblt, moderní tunely stání vlaků umožňují. Staré tunely ne, a proto mají mít staničníky nahoře a dole oranžový pruh, který zjednodušeně udává, že i při mimořádnosti by se měl úsek projet (překlenutí záchranné brzdy). Proč o tom píšu? Byl by to zajímavý detail v kolejišti pro stavitele moderní epochy..
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1883
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod tomkanka » pát 23 úno, 2024 8:40 pm

Pánové, vy tady motáte Křižanov a Křižany, Vítkovské tunely s Vítkovickými, ... :D
Z druhé strany - Vyšehradský a Starý Vršovický jsou původní, a stojí se tam taky. S tím překlenutím záchranné brzdy je to trošku nepřesné, a už vůbec tam nemá vliv jestli je tunel starý nebo nový. Tam jde spíš o to, aby někdo nestrhnul záchranku v tunelu.
A co se týče údajného předpisu o tom, že vlak nesmí stát v tunelu - mohl bych prosím vědět o který předpis se jedná?
tomkanka
 
Příspěvky: 232
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod Sandy » pát 23 úno, 2024 9:42 pm

Jirka1984 píše:Jinak díky všem kteří se mnou straceji svůj čas, ale diky vám stoji to kolejiště. .
Jirka

Asi je to proto, že "seš dost tvárnej". Řekl bych, že tak 95% věcí, které ti byly vytýkány, tak jsi opravil :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1493
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod Jirka1984 » pát 23 úno, 2024 9:54 pm

A teď otázka? Je to dobře, či špatně?
...že si nechám poradit...
Ve skutečnosti je to taky tak..
Sem duverivej blbec a ziju si svůj život...zatím to ale funguje:))))
Jirka1984
 
Příspěvky: 551
Registrován: ned 26 led, 2020 11:01 am
Bydliště: Sebuzín

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod Sandy » pát 23 úno, 2024 10:18 pm

Jirka1984 píše:A teď otázka? Je to dobře, či špatně?
...že si nechám poradit...
Ve skutečnosti je to taky tak..
Sem duverivej blbec a ziju si svůj život...zatím to ale funguje:))))


Samozřejmě, že je to špatně. Normální je loudit o rady a pak si to stejně dělat podle svýho..... :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1493
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod lajblt » pát 23 úno, 2024 10:51 pm

2 tomkanka: Křižany u Liberce jsem měl na mysli, jen jsem se dopustil omylu v tom, že ten tunel se nejmenuje Křižanovský, nýbrž Ještědský, má 819 m a ten mnou zmíněný viadukt před ním se jmenuje Novinský a je dlouhý 199 m. Mezi vjezdovým návěstidlem S (od Karlova pod Ještědem) a krajní výhybkou č. 8 je pak přibližně 1800 metrů. Omlouvám se, neměl jsem zrovna po ruce plánky stanic SŽDC. :)
Předpis zkusím dohledat. Zmiňuje se o něm V. Zuska ve svých publikacích, ale je možné, že jde o nedorozumění či špatný výklad, má tam i jiné nepřesnosti (např. vložená návěstidla ve výhybně Vítkov, což byla ve skutečnosti návěstidla odjezdová, jelikož bílé světlo znamenalo před r. 1939 "Volno" a vložená návěstidla tehdy neexistovala).
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod Zlámalík » sob 24 úno, 2024 12:27 am

Tak NBÜ (Notbremse überbrückung) by se mělo používat ve všech tunelech, i nových. Viz problém v Ejpovickém tunelu, kde zastavili čudící rychlík i přes to, že to měli projet. Dělali jsme tam požární signalizaci, něco o tom vím.
Staničníky tam, kde se nemá zastavit, nemají žlutý pruh, ale jsou žluté celé.
Současnost dělám (resp. snažím se o to) a tyhle věci mě zajímají.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2252
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Kolejiště H0- "Kolibov" dle návrhu p.Ferdiana

Příspěvekod tomkanka » sob 24 úno, 2024 6:58 am

Žluté staničníky jsou před přejezdem s PZZ.
tomkanka
 
Příspěvky: 232
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků