Jirkátor píše:Pak se tedy nabízí otázka, proč ta minikolejiště staví. Zda je má pro sebe, aby si mohl po práci "zajezdit s vláčky", nebo aby předvedl nové pohyblivé diorama na výstavě?
No, já jsem třeba kdysi (asi tak před 25 lety) stavěl plastikové modely soutěžně a důvody jsem měl dva:
- bavila mě ta stavba (a taky hledání podkladů a rešerše nějakých zajímavých typů)
- chtěl jsem vyhrát
Určiě pro mě nebylo důvod to dělat abych měl ty hotové modely vystavené doma a kochal se jima - obvykle jsem je pak někomu daroval na hraní nebo vyhodil, když mi po pár letech nepřišly dost dobré.
Ale někdo jiný to zase dělá proto, aby nakonec měl _kompletní sbírku_ tak si je musí všechny nechávat.
Ale to už je dost of-topic, každý má jiné motivace ke svému koníčku.
Mimochodem - sám teď uvažuju o stavbě kolejiště jenom a pouze pro účely výstav (respektive, v modelářském klubu mi k tomu nabídli nějakou podporu) - tak teď o tom asi 14 dní přemýšlím.
Mělo by to být kolejiště malé, analogové, vysoce (ale jednoduše) automatizované (ideálně aby jezdilo zcela bez zásahu lidí). ale zároveň bych ho chtěl mt zajímavé ... řekněme 3-5 viditelných výhybek a 3-5 střídajících se souprav (1-2 vždy venku, zbytek v SN)
Protože taky musí být "cost effective" (nestavím to pro sebe, ani na prodej, tak do toho nechci dát moc peněz), tak uvažuju o Japonské H0e, cca 60. léta, kde si ta vozidla i nová dají sehnat velmi levně ... řekněme že motorizovaná analogová souprava Tomytec loko+2 vozy nebo motorák+přívěšňák vyjde na +-50€ (můžete hledat pod názvem Nekoya Line)
Kolejivo Peco H0e venku, enkové Kato Unitrack v SN. Mimochodem - ty soupravy Tomytec umí vytočit 140 mm rádius, některé i 117 mm (!)
Myslím že je to docela téma samo o sobě.