Díky všem za podněty, rady a připomínky. Hned na začátku se musím omluvit za zmatky ohledně kolejiva v prvním návrhu - už dlouho jsem WinTrack nepoužil a zapomněl jsem zvolit správné kolejivo. V reálu mám v plánu použít na viditelných místech výhybky EW2, popř. IBW (obloukové), ve skryťáku potom EW1 (vyznačeny červeně) z důvodu úspory místa.
Prostor je dán rozměry pokoje a zástavbou potřebného nábytku, rezervy bohužel nejsou (jedině by se snad daly o chlup zvětšit ty dva odnímací díly 4 a 6, ale to jsem teď vlastně už udělal). Co se týká finanční náročnosti (poznámka Ivana), tak nějakou představu mám, je to takový projekt na důchod, předpokládám, že moje poslední kolejiště (ale to jsem říkal už několikrát
).
Taky se mi v prvním návrhu některé věci moc nelíbily, postupně jsem provedl několik úprav. Prodloužil jsem severní stanici, upravil obě zhlaví. Ve skryťáku jsem zcela zrušil levou vratnou smyčku (odpadl tedy odnímací díl 5), otočení vlaků se bude dát provést průjezdem přes jižní stanici. Skryťák je nyní tedy jen "koncový". V jižní stanici jsem přidal odbočku na vedlejší trať.
Jsem si vědom toho, že 50 mm výšky pro patro je opravdu limitní, ale mám vyzkoušeno na předchozím kolejišti, že to jde (v příslušném místě jsem měl vždy překližku patra vyříznutou a doplněnou jen tenkým plechem). Proto mám podjezdy jen jako přímé úseky tratě. A proto jsou všechny výhybky a skryté úseky plánovány pod odnímacími částmi krajiny. I s odnímacími díly krajiny už mám nějakou zkušenost z předchozích panelů.
Jasně, že nejlepší by byla stoupací spirála, která by dovolila pořádnou výšku nad skryťákem, ale v mém případě by musela být část spirály na odnímacím dílu, což mi už připadá jako dost velké harakiri.
Jinak jsem se už pomalu pustil do stavby rámů.