Určitě už hodně z nás má doma tuhle čerstvou rocáckou novinku. Když jsem ji doma rozbalil, tak se příznám že jsem měl trochu smíšené pocity - němka je z němek (tedy krom br50 roco) asi nejlépe udělaná, ale rozhodně to není model který by mě oslnil jako třeba jejich BR01, BR50 či BR64...
Jízdní vlastnosti jsem zatím zkoušel zběžně s dekodérem LOKPILOT - vše v naprostém pořádku, plynulý a pomalý rozjezd i dojezd, díky váze tendru i perfektní adheze.
Takže k výše uvedenému jsem se rozhodl pro pár úprav - první co mě vadilo, bylo že model nemá oproti jiným kvalitně udělaný prostor budky obsluhy - zasklení je tlusté a jeho osazení je hodně vidět, navíc budka má dvě boční okna nezasklená. Chybí i naznačení detailů kotle a ovládacích prvků pro obsluhu - tedy přesněji řečeno, je to hooodně zjednodušeně udělané! No tohle předělávat se mi nechtělo, ale rozhodl jsem se jedno okno z těch bočních zasklít a do druhého dát figurku strojvedoucího. Nedalo mi to, a udělal jsem i z proužků plastiku náznak výdřevy budky a nějaké armatury na její pravý a levý bok. Chtěl jsem udělat i charakteristické sedačky, ale bohužel v jejich místě je udělán vtipný mechanismus na přítlak schůdků a propojky mezi tendrem a mašinou při průjezdu modelu zatáčkami.
Okna jsem vyřízl z jejich původního plastového dílu a zalepil do budky. Myslím že dojem je hned o 100% lepší!
Protože plánuju kolejiště epochu IV, navíc Krušnohoří, tak mi nějak nesedělo depo Nymburk - naštěstí Michal na svém webu zveřejnil fotky reálné mašiny, kde je jasně vidět jak červené proužky, tak i to, že svou kariéru končila v depu Č. Lípa - a bylo rozhodnuto!
První co jsem udělal byla rozborka modelu - tendr je celokovový, se snímatelným vrškem co drží na 4 šroubech, vše se dá načíst z návodu a není velký problém s rozborkou. Horší je to u mašiny samotné - sundat kotel z pojezdu chce trochu přemýšlení a opatrnosti díky armaturám co z kotle vedou dospod pod ochoz. Při vyndavání skel z budky opatrně - je velmi snadné rozlomit díly! Drží dost napevno. Takže těm co nebudou chtít dělat takové úpravy jako já, tak doporučuji při případném barvení okna zakrýt maskolem či mask. páskou.
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 1699242226
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 1247912258
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 0517086818
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 6819996786
Nápisy co se nehodily jsem smyl pomocí vatičky namočené v Gunze ředidlu, a aplikoval nové z obtisku od p. Kwasnici podle fotek co má Michal na webu. Bohužel při včerejším sledování Tudorovců jsem jaksi pozapomněl že dělám už levou stranu budky a prohodil umístění nápisů (nápis domovské depo má být u dvířek - je to bohužel vidět i na fotce). No rezervní nápis nemám, tak se s tím holt musím smířit!
Mašinu mám připravenou na patinu pro workshop, pak jí nafotím a napíšu případné pokračování.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů