Místnost na vláčky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod el_salamo » ned 23 črc, 2023 7:33 am

R425, délka tratě 2.7m, při stoupání 3% je to nějakých 8cm - to je na knop. Ale můžu jít kdyztak i na trochu větší poloměr nebo tam udělat krátký ovál.
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod Radek Strnad » ned 23 črc, 2023 8:00 am

No já nevím. Opravdu to musí být za každou cenu v H0???? Když si představím, jak se tam dlouhé vozy budou lámat a hromadu kompromisů....... :roll: Mám místnost 4,5x3,6m, v ní kolejiště TT 350x140cm s pojezdem, abych mohl dozadu do SN a mohl z druhé strany pracovat(dveře 90cm, okna 240 a 150cm) a stále mám pocit, že se mi tam nevejde to co bych chtěl. Zbylo místo na rozkládací gauč, PC stolek a naproti němu psací/pracovní stůl s otočnou židlí mezi nimi. Gauč vřele doporučuji namísto sedací soupravy. Dají se na něm narovnat záda po práci na modelech(v pokročilejším věku neocenitelná věc a také se na něm dobře usíná při pohledu na kolejiště a sedět se na něm dá také). Píšeš, že nechceš, aby za zhlavím vlak zmizel v tunelu, že chceš koukat na vlak na širé trati. V H0 budeš muset na tomto prostoru z těchto představ hodně slevit. Jako domácí kolejiště bych H0 nikdy nestavěl. Pořád bych měl pocit, že se díky hromadě kompromisů o něco okrádám. Co by mi bylo platné, že mám do detailu propracované modely, když na kolejišti bych mohl stejně ztvárnit leda tak lokálku. Kdybych si dnes, po 40-ti letech modelaření v TT měl volit znovu svou "životní" velikost, šel bych do N-ka. Tam vypadá rychlík, jako rychlík, soupravy se nelámou v obloucích a ani nedomýšlím, co všechno navíc bych mohl na daném prostoru postavit. TT beru jako rozumný kompromis, když už jsem v něm začal. Ale samozřejmě je to všechno na tobě.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod jafobe » ned 23 črc, 2023 8:33 am

Prostor je slušný i když na H0 je to trochu na zvážení, ale i na daném prostoru se dá vytvořit rozumně vypadjící stanice...
viz třeba Marvinova hlavní trať, cca 550 cm http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=13492#p296914
nebo Ondřejovi Příchovice, cca 450 cm http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=13244&start=60#p294436
jen s tou širou tratí to může být komplikovanější pokud má vypadat trochu realističtěji, už jen když to vezmu podle toho na čem poslední dobou pracuji, cca 400 cm, http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=14087 tak tam by na pěkný oblouk aby zůstal prosor na to ostatní bylo potřeba o dost víc prostoru... Ale vše záleží na kompromisech na které přistoupíš s ohledem na to co na kolejišti chceš provozovat za soupravy...
Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod Morris Zapp » ned 23 črc, 2023 10:02 am

Zdravím,

předně gratuluji k pěkné hobby místnosti! (chybí tady emotikon "palec nahoru")
Dále přijmi moji upřímnou soustrast k volbě měřítka - jak jsem si přečetl slovo "rychlík", tak mi bylo jasné, že H0 už bude jenom o brutálních kompromisech.

A asi nejdůležitější otázka, na kterou musíš sám sobě upřímně odpovědět: co od toho kolejiště vlastně čekáš? Jak budeš řídit provoz? Je smyslem existence kolejiště jeho stavba, občas si na něm pro potěchu oka projedeš nějaké modely, ale jinak je provoz vedlejší? Nebo je smyslem kolejiště bohatý modelový provoz? Pokud provoz, kdo ho bude řídit? Automat? Ty sám bohatý provoz nezvládneš (a i kdyby ano, stejně by tě to nebavilo: ježdění na kolejišti je jako sex - dá se dělat i v jednom, ale vůbec to není ono :wink: ).
Takže až si na tyhle otázky odpovíš, třeba přijdeš k tomu, že potřebuješ kolem kolejiště dost prostoru, aby se tam vešli i tvoji kamarádi, ovládající i jiné stanice, se kterými si "posíláte vlaky" od stanice ke stanici, skoro jako ve skutečnosti.
A vlaky budou jezdit samy, řízeny odpojitelnými úseky? Nebo budou mít své strojvedoucí? Potom jsou potřeba i uličky, kudy budou ti strojvedoucí procházet a kde se dokážou i vyhnout...

A ten stolek, co tu někdo navrhoval, na víno nebo pivo, ten určitě taky nepodceň. Jedněmi z nejdůležitějších kapalin v železničním modelářství jsou, kromě izopropylalkoholu na čištění hlav kolejnic, taky odvar z pražených zrn rostliny Coffea Arabica, případně destilát ze zkvašené melasy, obojí též na čištění hlav, nikoliv však kolejnic :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod nebel » ned 23 črc, 2023 10:59 am

Já bych od hánuly neodrazoval: třicet nikomu nebude věčně a rád bych za dalších 20 let pořád vidět na detaily (třebas já mám slabší oči už teď a nejsem zdaleka jediný s tímto problémem). Když bude mít kolejiště ve více výškových úrovních, nebudou to takové kompromisy jako kdyby bylo vše v jedné úrovni jako placka
V budoucnu H0, variace na téma ČSD a IV. epochy v nezávislé trakci.
Uživatelský avatar
nebel
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 01 dub, 2018 5:38 pm

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod Morris Zapp » ned 23 črc, 2023 11:44 am

Detaily: mně taky s postupující vetchozrakostí přestalo vadit, že nemám unikátní čísla vozů :mrgreen:
Pak jsem si uvědomil, že pro modeláře-detailisty je tady nulka :wink:
Ale vážně: doporučuji před stavbou přečíst knihu od O. O. Kurbjuweita: Die Braunlage-Andreasberger Eisenbahn - popisuje v ní svoji cestu od hánulky (mj. zakladatel FREMO) k nulce a své tři stavby domácího kolejiště.
Obrázek

Takže před stavbou kolejiště je potřeba hlavně si srovnat v hlavě, jestli jsem ten typ, co staví z leptů modelově věrná vozidla a pak se kochá jejich jízdou v detailně vyvedené krajině, nebo ten typ, co potřebuje ke štěstí organizovat v přípojné stanici hlavní tratě a lokálky přípojové návaznosti tak, aby se dělníci dostali do fabrik, dětička do škol a babky do doktorky a odpoledne zase všichni nazpátek domů, a řídit přechody nákladních vozů z Pn vlaku na Mn vlak a nakonec na Vleč, aby se dostaly na správnou vlečku ke správnému skladišti a byly naloženy správným zbožím podle nákladního listu... Podle toho pak potřebuji zcela rozdílná kolejiště...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod hank » ned 23 črc, 2023 1:16 pm

Z dosavadních postů v tomto vlákně vyplývá, že pro řadu z nás je zásadním problémem rozhodovací blok.

Upřesnil bych to asi takhle: Někteří bychom chtěli všechno (což samozřejmě nejde) a neumíme se rozhodnout, co chceme nejvíc a co obětujeme té skutečnosti, že všechno zkrátka mít nemůžeme. V tomto ohledu je těžká každá rada. Ale to věděli už staří Řekové, když nad delfskou jeskyni, kde zhruba nejméně 1200 let (a jistě víc, začátky se ztrácejí v před-antických historických mlhách) přebývaly stovky generací věštkyň Pýthií, napsali: Gnóthi seautón - poznej sám sebe. Takže tím bych začal.

Kdybych to měl trochu modernizovat, asi bych poradil, aby si každý váhavec sestavil rozhodovací tabulku (obsahující podmínky, pravidla, jejich kombinace a vyplývající potřebné činnosti), jak se to dnes učí ve školách a na všelijakých manažerských kursech, nebo aby si prostě sepsal plusy a mínusy toho kterého řešení a každému přiřadil váhu. Ale i to přiřazení váhy může být pro leckoho problém... Zvlášť když se někdo brání pohedu do zrcadla a uvědomění si svých silných a slabých stránek. (Obvzlášť nadaní geekové si to mohou i algoritmizovat. :lol: Jednoduchý výklad na úrovni střední školy lze snadno najít na internetu, na mě vypadlo třeba tohle: http://uzlabina2.aspone.cz/algoritmus4.aspx. "Ukecanou" variantou bez nutnosti vytváření bůhvíjakých algoritmů pak může být něco jako analýza SWOT - tj. silných a slabých stránek, možností a rizik - týkající se vlastní osoby a podmínek, které mám pro provozování svého hobby doma.)

Lze to samozřejmě řešit i na čistě emocionální bázi. Nedoporučuji, s takovým řešením bude člověk nakonec nejméně spokojený. Pohled do zrcadla nebývá vždy zdrojem pozitivních emocí.

V každém případě bych se - kdybych už se dopustil té nepředloženosti, že bych se v té věci někomu pokoušel cokoli radit - zdržel kategorických závěrů a jednoznačných doporučení. Jednoduše řečeno: Každej jsme nějakej a rozhodnout se vposledku musí každý sám. (Stejně tak jako se každý musí rozhodnout, jak moc vážně bude brát tento můj poněkud nesouvislý text.)

A kdo přesto bude trvat na tom, že nutně potřebuje mít po ruce všechno, tomu bych doporučil členství v klubu. Tam se velice rychle ukáže, k čemu má kdo nadání a sklony a co kdo může za svou osobu dát do placu. Odměnou mu bude sice ne vlastnictví všeho, co naše hobby obnáší, ale možnost podílet se na tom.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod HonzaM » ned 23 črc, 2023 9:47 pm

el_salamo píše:R425, délka tratě 2.7m, při stoupání 3% je to nějakých 8cm - to je na knop. Ale můžu jít kdyztak i na trochu větší poloměr nebo tam udělat krátký ovál.

Je jen na Tobě aby sis udělal jasno o Tvé představě a ujasnil si čemu dáš přednost a na čem Ti nezáleží nebo to přinejmenším není pro Tebe podstatné. Mě je například jedno že nepřečtu veškeré popisy na vozidlech a že neodpovídají reálu, stavby nejsou dokonalé do detailů, ale RailJet má odpovídající délku lokomotivy a sedmi vozů a mohu ho sledovat jak jede krajinou a jak se potkává na dvojkolejce třeba s kontejnerovým vlakem s deseti vozy. Kolejiště bude mít po aktuálně probíhajícím rozšíření tři velká nádraží a kontejnerový terminál a do skrytého nádraží budou vlaky projíždět tunelem skrz stěnu do regálu v sousední chodbě.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 24 črc, 2023 9:50 am

Ahoj,
gratuluji ke místnosti na vláčky, i k dokončení modelu 1:1.
Fascinuje mě kolik je tu poradců, kteří stále doporučují přechod na TT, ačkoli v prvním příspěvku píšeš, že sis TT už vyzkoušel a přešel k H0. Takže předpokládám, že sis velikosti osahal a víš co děláš.
Mimochodem, pokud by mělo jít pouze o zvětšení prostoru pro reálný vzhled, mělo by větší smysl N než TT. Jenže to rádci nechtějí slyšet, protože v N nemodelaří - tedy kromě HonzyM :) Ale konec plevelení spory o velikostech, které patří jinam (např. k pisoáru :).
Co se týká využití prostoru, snažil bych se vyhnout přemostění dveří tedy místo tvaru O použít tvar C (obr.E). Zvlášť pokud budeš mít kolejiště cca metr nad zemí, to se špatně přelézá či podlézá. A těch cest dovnitř a ven bude víc, než si dnes myslíš.
Co se týká provozu, pochopil jsem, že Ti jde především o řízení provozu v odbočné stanici.
Za mě výborná volba, to se ještě dá uřídit v jednom včetně SN. Tato volba nabízí větší možnosti provozu než „klasická“ lokálka do koncové stanice. Na vedlejší trati Ti můžou jezdit dlouhé nákladní vlaky, aniž bys musel vymýšlet co s nimi budeš dělat v koncové stanici. Na trati můžeš míst stejně tak motorák s vlekem, jako klasiku.
Co se týká velikosti zastavěné plochy, přidám se s radou (vím, že nejsem první) raději udělat užší pruhy okolo stěn. Pokud by se Ti chtělo i do pater (jak psal Michal) je to taky možnost jak hezky prodloužit tratě. Samozřejmě se nevyhneš menším obloukům, ale to doma skoro nikdy. Přesto se snaž dělat co největší poloměry s přechodnicemi a ty malé oblouky schovej do zářezů apod. K poloměrům pod 500 budeš asi používat odpovídající výhybky. Vypadá blbě, když máš EW3 s R1350mm a za ní trať s poloměrem 425mm. Pokud neplánuješ vyjíždět s částí kolejiště na setkání, nemá to smysl a použij kdině výhybky s menšími poloměry – většími úhly odbočení.
Jen místo Albatrosa víc užiješ dvě až tři Všudybylky. Apropos Dolní Lipka, kde Všudybylky dosloužily je hezká stanice jako vzor. I ty rychlíky tu jezdily. Je tu i depo i s točnou, dostatek kolejí pro posun, pár vleček.
Kdysi jsem ji kreslil – viz přiložený obrázek – na moduly s dlouhými výhybkami (EW3) a vycházela na cca 5 m (kraj-kraj). Prozi skutečnosti je mírně upravená, ale šla by rozumně zkrátit a použít u Tebe.
Na zbytku kolejiště už můžeš mít jen dlouhé úseky širé trati do SN. Pokud by se Ti to zdálo málo, jde na trati udělat zastávku (u předvěsti), nebo nějakou vlečku odbočující ze širé trati.
předpokládám, že SN bude společné pro všechny tratě.
Přílohy
H0-D_Lipka.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod Fox » pon 24 črc, 2023 10:55 am

Hank to pěkně napsal... prostě bych doporučil zadat si "nepřekročitelná kritéria" a postupně řešit neznámé. Pochopil jsem, že základním kritériem je měřítko HO. Takže nemá cenu o tom diskutovat. Tak pak dál musíme vyjít z nejmenšího technicky možného poloměru otočení soupravy (já dělám TT a u domácího kolejiště to je 310mm, u HO si to dosaď). No a pak si vezmi místnost, ne z pohledu maximálního zaplnění kolejištěm, ale možných tras, kudy se v místnosti pohodlně pohybovat. Zásadně bych neomezoval prostor u dveří a oken. Je to na Tobě, ale já bych šel na to nějak podobně, jak jsem namaloval tady... ještě bych promyslel levý spodní roh, tam je špatná dostupnost. Třeba to umístit celé na kolečka, aby se při zavřených dveřích dalo operovat i zezadu?
mistnost_pudorys_Fox1.png
mistnost_pudorys_Fox1.png (207.24 KiB) Zobrazeno 2240 krát
A nebo bych to ještě trochu zakulatil.
mistnost_pudorys_Fox2.png
mistnost_pudorys_Fox2.png (205.32 KiB) Zobrazeno 2230 krát
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1410
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod HonzaM » pon 24 črc, 2023 2:59 pm

Foxův návrh je podle mého názoru dobrý v tom, že u okna ponechává uličku, umožňující přístup k té rozšířené části z obou stran a ta tak může být třeba i širší než je na obrázku.
Pokud jde o měřítko, velmi dobře to vyjádřil v jednom předchozím příspěvku Michal Šuhajda.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod Toch » pon 24 črc, 2023 3:08 pm

Souhlasím s Foxem, sám jsem na to šel podobně.
Postupem času jsem zjistil, že limitující faktor prostoru je prostě min oblouk, a tak sem si udělal šablonku.
A rovnou do ní zahrnul i základní checklist kritickejch věcí.
Obrázek
Stůl jsem si vydefinoval maximálním dosahem ruky. A pak zkoušel zkoušel a zkoušel.
Tochov H0, H0, LENZ LV 200, DCC VI. Epocha
Mini Tochov H0 90x90cm
Toch
 
Příspěvky: 173
Registrován: ned 19 črc, 2020 5:21 pm

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod Morris Zapp » pon 24 črc, 2023 3:16 pm

hank píše:Z dosavadních postů v tomto vlákně vyplývá, že pro řadu z nás je zásadním problémem rozhodovací blok.
Naprosto přesné!

Ostatně jako ta karikatura, co vyšla v jakémsi sešitu MIBA - touhy železničního modeláře podle věku: malý chlapec si přeje prostý ovál, postupně mu tužby narůstají, na střední škole už je u obřího vlakodromu, pak nastane přerušení - objektem touhy se stává cosi zcela nemodelářského :mrgreen: - po čtyřicítce se dotyčný vrací k onomu vlakodromu, až nakonec v pokročilém věku končí u toho prostého oválu :wink:
hank píše:Lze to samozřejmě řešit i na čistě emocionální bázi. Nedoporučuji, s takovým řešením bude člověk nakonec nejméně spokojený. Pohled do zrcadla nebývá vždy zdrojem pozitivních emocí.
Jenomže ty emoce jsou na tom to nejdůležitější - my modeláři stavíme ta kolejiště právě kvůli těm emocím... A právě proto to tak často nevede k očekávanému výsledku :cry:
Michal Šuhajda píše:Fascinuje mě kolik je tu poradců, kteří stále doporučují přechod na TT,...pokud by mělo jít pouze o zvětšení prostoru pro reálný vzhled, mělo by větší smysl N než TT. Jenže to rádci nechtějí slyšet, protože v N nemodelaří
Proti tomu se ohrazuji - nikomu jsem přechod na TT nedoporučoval, to je jenom nepodložená fabulace. Pravdou je, že H0 nedoporučuji - má sice nejfantastičtější podporu trhu, kterou vám všichni ostatní jen tiše závidíme, ale je prostě moc obrovská. Nenasytně žere dostupný prostor, kterého není nikdy dost...
Právě jsem se vrátil z Fryštáku, kde jsem v prodejně obdivoval eNkové modely - ano, to je velikost, do které bych šel já, kdybych měl začít z nuly. Anebo nulka - to až pokročím do toho stádia "pouhý ovál stačí" (viz výše) :wink:

A řídit v jednom odbočnou stanici? To je přece multitasking: v jednom vlákně musím přemýšlet nad provozem na hlavní trati, organizovat jízdy vlaků ze skryťáku a do skryťáku, ve druhém vlákně pak řídím lokálku, jízdy vlaků mezi odbočnou a koncovou stanicí. Teda na jednoho běžného chlapa bych řekl víc, než dokáže...
Za mne bych doporučoval inspirovat se třeba v Čáslavi: lokálka má vlastní kolejiště, přechod zátěže na hlavní trať je přes manipulační koleje - a těmi manipulačními kolejemi může celé kolejiště končit, tedy část nádraží, která slouží pro hlavní trať, už může být jenom jako. No jo, ale to by tam zase nejezdil ten rychlík...

Vychází mi základní otázka: budeš to celé řídit sám, nebo k tobě budou chodit na návštěvu kamarádi podobného založení a budete to dělat ve víc lidech..?
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod el_salamo » pon 24 črc, 2023 3:49 pm

Ahoj všem,

opět díky za pomoc a náměty. TT jsem měl a H0 mi prostě sedí víc. N mě neláká vůbec.

K čemu mi má kolejiště sloužit: dělá mi radost stavba modelu jako takového. Rád si pak proženu modely a pokochám se, ale nemám ambici jezdit přesně podle grafikonu. Přijatelný kompromis je pro mne zkrácení soupravy. Řízení bude digitálem, v kombinaci ruční a počítač s možností částečné automatiky. Vlaky mě baví celý život a čekám, že mě budou bavit až do smrti. Rizikem je v mém případě čas, plusem je ne až takové omezení penězma. Umím s počítačema, asi nikdy nebudu tak šikovnej, abych si postavil vlastní páru. Riziko mitiguji tak, že už od začátku počítám s dlouhou stavbou a taky že se mi snad podaří začít s lokálkou/vedlejší tratí než se pustím do té hlavní. Potřebuju stavět doma - sice nebydlím daleko od Brna, ale fakt nemám tak volný rozvhr, abych mohl pravidelně dojíždět a pracovat v rámci klubu. Mívám volno 2-3 večery za týden na zašití se do vláčkárny.

Líbí se mi poslední páry v kombinaci s prvníma dieslama. Období 50-60 léta. V osobním provozu na lokálce se bude střídat Všudybylka se Singrovkou nebo Hurvínkem. Náklady může tahat Hektor, Karkulka, případně dosluhovat některá parní lokomotiva. Kratší Mn odtáhne Malý Bejček. Na hlavní trati se na nákladech budou střídat novotou vonící Sergeje a Bardotka s Němkama. Osobní vlaky opět obstarají motoráky a příslušné páry. Ještě jednou doplním, že "rychlík" v mém případě bude m262, m275.1 a podobné motoráčky + 1-3 příslušné čtyřosé vozy. Možná se víc hodí označení "Spěšný vlak". (Albatrosa samozřejmě mám, protože by byl hřích ho nemít :D a ty Všudybylky asi koupím rovnou dvě). Občas se možná potkají dva kousky, které se v normálním provozu potkat nemohly (třeba m275 a Sergej), ale vem to čert.

Gauč, posezení, alkohol - opravdu ne. Na tohle jsou jiné místnosti v haciendě. Většinou na provoz budu sám a holt se budu hlavně kochat, možná se ke mě jednou přidá synek.

Na zbytek věcí odpovím snad večer. Měl bych nicméně jeden dotaz: hodně řešíme poloměry a v rámci mých náčrtů má v současnosti hlavní trať poloměry 550-800mm (vycházím z varianty do "O", tedy bez nutnosti se otočit na omezeném prostoru). Jaký poloměr považujete za rozumný? Na metry to nikdy počítat nebudu, ale přijde mi, že tohle není zas tak strašný kompromis...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Místnost na vláčky

Příspěvekod sidlo » pon 24 črc, 2023 5:12 pm

Nejsem expert na návrhy kolejiště, na to jsou tu jiní. Návrh jsem si chtěl udělat podle sebe, nemusí se všem líbit.
Docházím do kroužku s děckama a děláme modulovku. Většinu volného času trávím tam a doma nic nedělám, stavba nepokračuje už několik let.
Pro představu místnost 4,5 × 3,7 m, vpravo dole dveře a kamna, vlevo okno a radiátor. Při návrhu použit XTrackCAD – rychle ukáže limity prostoru.
Návrh odbočné stanice, koncové stanice a ve skryťáku smyčka. Je tak pro představu, zelená mřížka je 10 cm.

T29.png
T29.png (28.61 KiB) Zobrazeno 2089 krát
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků