TT/1:120-2000*1000-PILZ/TT-juroTT-
epocha II
Svítá,korálky ranní rosy na trávě a kolejnicích vytvářejí diamantové náhrdelníky,které se v rozbřesku sluníčka, rozzáří v tisíce duhových barev.Sem tam se ozve ranní ptačí zpěv,ale to jen již sýkorky hlasitě dávají najevo ,že opět spolu s kosy a brhlíky ,přebírají vládu v tomto kraji .Lasička se nenápadně míhá v trávě,neustálé šťourajíc do každé skuliny,náhle zpozorní .Něco šustí v trávě a po štěrku.A to jen si přivstali nedočkaví houbaři,kteří si přes koleje zkrátili cestu ve vidině plného košíku praváků, mizí v lese.Cítíte ,jak z lesa voní a volají ,pojďte si pro nás.Je podzim a jde to znát i ve stanici.U rampy (1a) ještě stojí naložené zetky s brambory a čekají na svůj odjezd.Na první koleji stojí další řada zetek na své naložení.Na 4 koleji straší prázdný úhlák a vedle něho na nástupišti hromada uhlí.Potřebná zásoba na zimu,jen ji třeba dnes odklidit.U skladiště další zetka pomalu se plníc ranním mlékem v konvích,určené do městečka.Napravo na kusé koleji 4a spí stařičký přívěsný vůz CDl .Málem bych zapomněl na sněhový pluh na 3a,jemuž se zdají sny o velkých závějích,nad kterými on vždy vítězí.
Otevírají se mohutná vrata dvojkolejné remízy a z vrat pomalu vyjíždí M130.4,novinka kopřivnické Tatry.Dává se tiše do pohybu aby ze své koleje (101),jel ještě natankovat .Zajíždí na kolej (102),kde byl narychlo instalován záchytný plát i celý skromný tankovací prostor.Mezitím co náš motorák se připravuje na první ranní jízdu,vedle v remíze (103) pobíhá okolo stroje 422.0 čile manšífíra s topičem a pečlivě kontroluji každý šroubek,ucpávku.Stroj brzy ráno za šera zatápěli,aby měli dostatečný tlak,až přijde jejich čas.Mezitím nám motorák zamířil na kolej 6 ke skladišti,připojuje zetku s mlékem a vrací se zpět na 2 kolej pro první cestující.Výpravčí ve svém kastrůlku nám dává plácačkou odjezd.Motoráček se plynně rozjíždí a zanechává po pravé straně hospodu ,pár rodinných domků,zahouká na nechráněném přejezdu a nechtěně nebo chtěně,probudí rozespalou majestátnou budovu školy.Podjíždíme dřevěný most,vlevo míjíme vjezdové mechanické návěstidlo.Otevírá se nám překrásný pohled na tu naši malebnou krajinu,zalité ranním sluncem.Opět nalevo mechnická předvěst s obdélníkovým terčem.Rovinka do hlubokého zářezu,kde se zde museli zákousnout do skály.Pod koly nám zarachotil ocelový most a ramenový skloník nás upozornil,že je zde velmi velké klesání.Obdélníkový terč upozorňuje ,že budeme v odbočce zastavovat.Brzdíme a zastavujeme před mechanickým návěstidlem u nástupiště.Vedle nás šumí řeka a dává nám najevo,jak je nespokojená ,že jsme ji upravili její tok .Zatím poslušně plyne v novém korytu,ale tiše čeká na svou příležitost.Z druhé strany po hlavní trati přijíždí další motorák,tentokrát věžák M120.4 s dvěma přípojnými vozy Cl.Cestující přestupují,průvodčí zahouká a věžák spěchá dál za svým cílem,aby podjel ocelový most tratě po které jsme přijeli a mizí v tunelu.Rameno mechanického návěstidla se zdvihá do šikmé polohy,máme volno.Zarachotíme na výhybkách a taktéž zmizíme v tunele.My se ,ale vrátíme k této odbočce.Odbočka byla vybudovaná spolu lokální trati a vlečky pro nákladku zemědělských produktů.Slouží hlavně při podzimních pracích,proto vidíme na koleji několik zetek .Zástavka vznikla později a to na žádost obce ,která sousedí hned vedle kolejí.Nebylo to jednoduché.Původní navrhované nástupiště se nevešlo mezi mechanickým návěstidlem odbočky a portálem tunelu.Proto bylo umístěno mezi sbíhající se koleje trati a to tak ,jak zde vidíte na plánku s dodatkem ,že zde zastavují jen motorové vlaky.
No a co náš bejček 422.0 ? Teď záleží na vás modeláři,jaký den vlakové četě připravíte.Vím jedno ,v těch podzimních dnech byl vždy perný.Takže prosím,můžete pokračovat a rozvinout svou fantazii v rámci provozních pravidel…….
A houbaři se vracejí a fakt mají košíky plné praváků....