Moderátor: Michal Dalecký
Dovi píše:Kéž by někdo rozumný v Roco dokázal pány managery přesvědčit, aby přestali škudlit každý cent a neosazovali to tím nejhorším a nejlevnějším elektromotorkem, který jim Číňan nabídne...
M&T píše:[...] Neviem či to dnes vie niekto objektívne zhodnotiť (kvalita chodu, mechanické a elektrické vlastnosti, životnosť, údržba, ... ) - ale fakt objektívne, nie výkrikom, že som nešťastný že tam už nemám starý roco motor a tak je ten nový jednoducho zlý ...
Ale napísať, že sa jedná o najhorší a najlacnejší motorček ... sorry, ale to je "bullshit" ...
Dovi píše:Dovi píše:Kéž by někdo rozumný v Roco dokázal pány managery přesvědčit, aby přestali škudlit každý cent a neosazovali to tím nejhorším a nejlevnějším elektromotorkem, který jim Číňan nabídne...M&T píše:[...] Neviem či to dnes vie niekto objektívne zhodnotiť (kvalita chodu, mechanické a elektrické vlastnosti, životnosť, údržba, ... ) - ale fakt objektívne, nie výkrikom, že som nešťastný že tam už nemám starý roco motor a tak je ten nový jednoducho zlý ...
Ale napísať, že sa jedná o najhorší a najlacnejší motorček ... sorry, ale to je "bullshit" ...
Ahoj M&T,
když to teď po sobě na základě Tvé reakce znovu čtu, vidím, že můj v rychlosti psaný povzdech/přání připouští bohužel asi i druhý výklad, kterého ses přidržel a který Tě rozzlobil.
Omlouvám se Ti proto dodatečně za nejednoznačnost - nebylo to myšleno tak, jak sis to vyložil.
Netvrdil jsem a nemyslel jsem to tak, že tento nový model už jistojistě je (bude) osazen tím nejhorším a nejlevnějším motorkem. Bylo to myšleno jako obava, aby k tomuto nechtěnému scénáři nedošlo. A aby to u nich někdo kompetentní zvážil, a bude-li to průchodné, aby zaloboval ve prospěch kvality modelu a spokojenosti nás modelářů (čili aby to nedopadlo jako v případě některých jiných typů trakčních vozidel v nedávné době).
Sám taky samozřejmě moc stojím o to, aby se čekání na ČKD Kocoura od renomovaného výrobce vyplatilo. Doufal jsem, že se toho třeba zhostí PIKO - po úspěchu se svými Hektory ve verzích ČSD a DR. Anebo možná někdy Roco...(?) Takže firma Roco byla rychlejší, a snad ten její Kocour bude i po mechanické stránce v pořádku (pokud to výrobce neosadí šuntovým motorkem).
tak podle vseho se dá stejný motorek očekávat i v modelu Hrboun na který si brousím zuby .
Provoz s dvojicí T 466.2 tam prosím pozor. T466.2061(LD Ostrava) byla první lok. své řady vybavená dvojčlenným řízením. V šotu z ROCO katalogu je dvojice T466.2047 a T466.2048 na kterých se dvojčlenné řízení zkoušelo. Dvojice T466.2 spojené vždy krátkými představky k sobě což má nevýhodu ve špatném výhledu strojvedoucího při obsazení 1/0, tedy jedním strojvedoucím. Z výroby byly zásuvky jen na čele s krátkým představkem. Až u ČD Cargo od roku 2008 dosazovány zásuvky i na opačnou stranu a lokomotivy byly svěšovány dlouhými představky k sobě. Později dokonce snížen krátký představek, jiné menší baterie a stanoviště dostalo čelní okna. Ale to už není o modelu ROCO.look23 píše:Na konci videa s T466.2 je fotka, kde jsou vidět žluté kabely a zásuvka, přijde mi to jako zkouška dvojčlenného řízení.
Zásuvka je umístěná vpravo od přechodového můstku takže kabel kříží zespoda šroubovku spojených lokomotiv. Kabel nikde nevisí, v rámu je na něj schránka. Je to dost choulostivé zařízení ve spojení se zásuvkami a je potřeba slušného zacházení. Pro ilustraci přikládám fotku z Ostravy částečně rozpojené dvojice 742 447+742394 která jela do depa. Je vidět změť hadic , kabel a šroubovka. Do modelového provozu by to moc nebylo. Druhá fotka je dvojice 742 093+742 430 s cisternami do teplárny v Bruntále. Lokomotivy už mají zásuvky i na dlouhých čelech. Na konci vlaku ještě byla postrková 742 ale jen do Opavy západ.Čouda píše:Tak jsem videl spravne kabel na dvojclen. V mobilu to mam male. Ale prekvapilo me umisteni zasuvek. Asi by to bylo lepsi, nez to tam mordovat mezi naraznikama. Na zluze hadice vlevo jsme cekali 40 let, a i tak to ma minimum stroju. No a nedejboze, kdyz to nekdo spoji dlouhyma k sobe. Na malym stanovisti je zima. To pak lezu z masiny jako revmaticky starec. O rozervanych rukavech o zaluzie ani nemluvim.
Zpet k modelum. Velmi kvituju, ze u Roco padla volba na stroj z prvni serie. Dle meho soudu je to nejpeknejsi varianta a podle vizualizace maji spravne vyvedene vsechny odlisnosti od ostatnich serii. Tesim se a temer jiste koupim i pripadne dalsi varianty - dvojce musi byt.
Kdyz uz je rec o tech dvojcatech.. Videl jsem pomerne dost fotek dvojcat z 80. let z liberecka. Vedel by k tomu nekdo vic? Jake stroje spolu jezdili, zda to nebyl jen zkusebni provoz, jak to fungovalo, jestli vypinali druhou z brzdy atd.
Diky MK.
Jindřich Bek píše:Provoz s dvojicí T 466.2 tam prosím pozor. T466.2061(LD Ostrava) byla první lok. své řady vybavená dvojčlenným řízením. V šotu z ROCO katalogu je dvojice T466.2047 a T466.2048 na kterých se dvojčlenné řízení zkoušelo. Dvojice T466.2 spojené vždy krátkými představky k sobě což má nevýhodu ve špatném výhledu strojvedoucího při obsazení 1/0, tedy jedním strojvedoucím. Z výroby byly zásuvky jen na čele s krátkým představkem. Až u ČD Cargo od roku 2008 dosazovány zásuvky i na opačnou stranu a lokomotivy byly svěšovány dlouhými představky k sobě. Později dokonce snížen krátký představek, jiné menší baterie a stanoviště dostalo čelní okna. Ale to už není o modelu ROCO.look23 píše:Na konci videa s T466.2 je fotka, kde jsou vidět žluté kabely a zásuvka, přijde mi to jako zkouška dvojčlenného řízení.
To bylo v rámci zkoušek a proto provizorní umístění zásuvek a letmá kabeláž. Zažil jsem spojování do dvojic v DKV Ostrava. V devadesátých letech odešly Sergeje jako neekonomické a byla nutná náhrada. Od roku 1978 kdy přišly T466.2 do Ostravy, mimo jiné také T466.2061 a 62, se v Ostravě dvojčlenně nejezdilo. Nápad dobrý ale realizace horší, mašiny po x-tých dílnách. Na některých kabely ucvakané. Vybíralo se která mašina se ke které hodí. Elektronici třeba týden řešili spojení a diagnostiku. Obrázek slíbený v mém předešlém příspěvku. Dvojice hungarizovaných 742 ČD Cargo, v čele cisternového vlaku do teplárny v Bruntále. Na konci vlaku ještě postrková 742 jen do Opava záp. Maďarizované 742 v počtu 6 kusů pro neuskutečněný záměr provozovat tyto lokomotivy v Maďarsku. Záměr ztroskotal na personálních problémech z Maďarské strany.look23 píše:Jindřich Bek píše:Provoz s dvojicí T 466.2 tam prosím pozor. T466.2061(LD Ostrava) byla první lok. své řady vybavená dvojčlenným řízením. V šotu z ROCO katalogu je dvojice T466.2047 a T466.2048 na kterých se dvojčlenné řízení zkoušelo. Dvojice T466.2 spojené vždy krátkými představky k sobě což má nevýhodu ve špatném výhledu strojvedoucího při obsazení 1/0, tedy jedním strojvedoucím. Z výroby byly zásuvky jen na čele s krátkým představkem. Až u ČD Cargo od roku 2008 dosazovány zásuvky i na opačnou stranu a lokomotivy byly svěšovány dlouhými představky k sobě. Později dokonce snížen krátký představek, jiné menší baterie a stanoviště dostalo čelní okna. Ale to už není o modelu ROCO.look23 píše:Na konci videa s T466.2 je fotka, kde jsou vidět žluté kabely a zásuvka, přijde mi to jako zkouška dvojčlenného řízení.
V novejším ŽM Atlasu vozidel r. 2009 je i fotka zmíněné dvojice. Jen ta fotka je focena z pravé strany a není na ni nic vidět, tak mi překvapilo, jak to bylo provizorně pospojované.
PS: Není zkouška jako zkouška.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků