
Nakonec jsem ve svém archlívu našel i SŘ z r. 2006. A jestli tomu rozumím dobře, tak počítače náprav tam nebyly odjakživa.
SENA 2000, cituji: SZZ III.kategorie - zjednodušené RZZ, které je ovládáno výpravčím z kolejové desky, umístěné v DK. Návěstidla jsou světelná, závislá na výhybkách a obsluhuje je výpravčí z ÚS. Na KD jsou optické kontroly návěstních znaků světelných návěstidel a kontrola přepálení žárovek. Posun ve stanici je zabezpečený, na každém zhlaví je zabudován EMZ se závislostí na vlakových cestách. Izolovanými obvody je opatřena kolej č.1,2 a část třetí koleje. Zbývající část manipulační koleje a všechny výhybky izolovanými obvody vybaveny nejsou. Z tohoto důvodu je výpravčí odpovědný za volnost výhybek a kolejí.
SŘ z r. 2006 uvádí totéž, co SENA:
Posun ve stanici je zabezpečený, na každém zhlaví je zabudován elektromagnetický zámek se závislostí na vlakových cestách. Izolovanými obvody je opatřena kolej číslo 1, 2 a část třetí koleje. Zbývající část manipulační koleje a všechny výhybky izolovanými obvody vybaveny nejsou. Z tohoto důvodu je výpravčí odpovědný za volnost výhybek a kolejí.
SENA z r. 2010 uvádí zjišťování konce vlaku směr Samechov výpravčím, směr Čerčany SZZ. Podle SENy z r. 2018 už nápravy počítá SZZ v obou směrech.
Po r. 2010 SENA uvádí: Zjednodušené RZZ typu ZP5-65 2. kategorie, RNS (to nevím, co znamená...) s individuálním stavěním výhybek, pro posun jsou na obou zhlavích EMZ se závislostí na vlakových cestách.
Kolej č. 3 se v SŘ z r. 2006 definuje jako manipulační s touto upřesňující poznámkou: Všeobecně nakládková a vykládková kolej. Odjezdová kolej pro nákladní vlaky směr Samechov. Abychom se vrátili k původnímu tématu: I kdyby to byla jediná výjimka v síti (jako že asi není), tak minimálně pro epochu V má modelář pro odjezdy vlaků z manipulační koleje bez přestavování na dopravní kolej oporu ve skutečnosti i v žst vybavených SZZ.
O dopravnách D3 platí, co tu kdysi napsal jeden diskutující na margo lokálek za císařpána a za I. republiky, ale s trochou nadsázky to lze použít i pro ČSD obecně minimálně do vydání předpisu D2 z roku 1960/62 a v některých ohledech možná i později: Jezdilo se tam jak do chlíva. V obecné rovině bych se držel toho, co už jsem napsal: Zákaz používat manipulačních kolejí v dopravnách D3 včetně VNVK, a to i obsazených, pro vjezdy a odjezdy vlaků je spíš výjimečný. Za bližší ohledání by zřejmě stálo ověření 100% předpisové nutnosti používat při tom v různých období uhnutí, ale k tomu fakt nemám dost podkladů. Nakonec poslední velící inštancí (a důkazním materiálem při průserech) stejně byla/je činnost dirigujícího dispečera a jeho psané V-rozkazy a/nebo zaznamenaná komunikace z hlasových pojítek...
S původem té reléovky jsem se asi zmýlil, ale teď si nevzpomenu, v jaké souvislosti mi SZZ Hvězdonic uvázlo v paměti...


