Jirka1984:Stejně jako
sidlo obvody založené na zkratu nepreferuji, ale v tom zjednodušeném nákresu byl modul vratné smyčky nejjednodušším řešením. Nelogičnost jednosměrného oválu se vysvětlila dalším obrázkem, ale i z něj mi není zcela patrné, co je viditelná a skrytá část. Předpokládám-li, že žlutá čára představuje viditelné koleje a bílá ty skryté, tak kroužení po schovaném malém ovále nedává provozně žádný smysl. Pokud už uvažuješ o změně vedení kolejí, tak navrhuji takovou úpravu:
Zruš provozně nadbytečný ovál a spojku na něj. Zapoj kolejiště jako dvě přepínané smyčky s tím, že viditelnou smyčku bude navíc možno přes triangl projíždět kroužením. Přepínání smyček nebude záležet na zkratu, ale bude každou smyčku přepínat poloha první výhybky ve smyčce (ve skryté polarita závisí na dvou výhybkách) pomocí kontaktů přestavníku nebo raději na ně navázaného relé. Jen případné detektory obsazení musí počítat s přepínáním polarity ve smyčce.
V případě potřeby lze přívody JK přesunout na viditelnou smyčku a přepínání úseku mezi smyčkami a úseku v druhé smyčce zřetězit.