Já zase uvažuji nad tím, co je motivací k volbě modelu toho kterého výrobce. Většinou je to fakt, že se vozidlo v Německu, či Rakousku někdy nějak objevilo, nebo že se o dané řadě píše na německých fórech- jde tedy mezi německými fandy a modeláři o známou řadu. Případně pokud je to lokomotiva něčím výjimečná, aby stálo si jí koupit do sbírky. Dalším kritériem je, jak se model dá komerčně zužitkovat ( nožství variant nátěrů). To splňuje 810, 742, Hektor i Čmelák (ten se vyvážel kde kam). Laminátka byla spíše emotivní rozhodnutí. Také je levnější udělat lokomotivu, než jednotku. Těch bylo obecně v novinkách velmi málo.
Z nevyrobených řad těchto hlediscích vyhrává M262. Od třetí epochy dodnes v pravidelném provozu. Kdysi všudypřítomná. Známá v Rakousku ( Retz) i Německu (Železná Ruda, Žitava), mnoho barevných mutací. Na německých diskuzních fórech dokonce zazněla poznámka "proč od Roca další 742, spíše nám chybí 830"
-556.0 je na tom podobně, zajížděly také za hranice. 556.0 se dokonce v NDR zkoušela a uvažovalo se o jejícm dovozu. Měla dokonce přiřazené řadové označení u DR.
-M131 je v tomto trochu outsider, barevná mutace je v zásadě jen jedna, liší se jen detaily.
-T444 je v Německu naprosto neznámá, větší šance bych dával T334.
-T678/679.0. Asi by nebyl problém je udělat na bázi čmeláka, ale je to dnes spíše exotická řada z dnešního pohledu. Na druhou stranu mám pocit, že atraktivní model si koupí spousta německých sběratelů a dokonce je to podnítí k většímu zájmu o naše železnice.