lajblt píše:Pokud vjezdová návěstidla nenávěstí kmitavá horní světla, nejde o rychlostní soustavu.
Nikoliv. Musím trvat na svém kritériu, že na jednosvětlovou návěst odjezdových (popř. cestových) návěstidel smí strojvedoucí jet traťovou rychlostí i v jejich obvodech výhybek.
Ono máš nejspíš pravdu z hlediska zabezpečovácké terminologie - tady ale bohužel dochází k babylónskému zmatení jazyků, protože zabezpečováci a dopraváci pojmenovávají stejnými názvy různé jevy. A podstatná je ta terminologie dopravácká, protože posledním článkem tohohle řetězu je strojvedoucí, který musí vést vlak bezpečně. A značka ve sl. 2 TJŘ mu říká, co má v té které stanici od její návěstní soustavy očekávat. Pokud tam není žádná značka (= rychlostní návěstní soustava), pak ví, že se může řídit pouze návěstními znaky všech hlavních návěstidel, která v té stanici potká, a nemusí si lámat hlavu s různými staničními specialitami (ať už to jsou neexistující odjezdová návěstidla, nepředvěstěná odjezdová návěstidla, či nenávěstěné snížení rychlosti při odjezdu z odbočky).
Podle tvého kritéria ("Pokud vjezdová návěstidla nenávěstí kmitavá horní světla, nejde o rychlostní soustavu") by třeba nemohla být rychlostní návěstní soustava v Praze hln ve směru jih - sever; pohledem do SJŘ ale lehce zjistíš, že tam je.
Extrémním případem toho, co je (z dopravního hlediska) rychlostní návěstní soustava, je stanice, která umí na vjezdech pouze "Stůj" nebo "Výstraha", na odjezdech pouze "Stůj" nebo "Volno", a přes celou stanici je rychlost omezena rychlostníkem na hodnotu, kterou umožňují všechny výhybky do odbočky (obvykle 40 km/h).