JH85 píše:Ještě malá poznámka. Při postavené jízdní cestě pro vlak dojde ke změně volnoznaku na návěstidle po projetí čela vlaku kolem tohoto návěstidla, respektive až si vlak šlápne (obsadí) do dalšího kolejového obvodu. Zatímco při jízdě posunujícího dílu dojde ke změně povolující návěsti až tehdy, když poslední náprava opustí kolejový obvod před tímto návěstidlem.
Mělo by to být kvůli tomu, že vlak je vždy řízen z čela vlaku, zatímco posunující díl může být i sunutý a strojvůdce se může nacházet na posledním vozidle ve směru jízdy.
Samozřejmě pokud modelujete jako ZZ reléovku nebo ESU, případně něco podobného, což usuzuji podle návěstidel v kolejišti.
S posunovou cestou to je složitější:
1. viz JH85, návěst se shodí po uvolnění kolejového obvodu před návěstidlem
2. pokud na koleji zůstanou vozy, potom se obvod neuvolní, potom se čeká na uvolnění obvodu za návěstidlem
3. pokud k uvolnění obvodu za návěstidlem nedojde (i to se může stát), tak se návěstidlo musí shodit ručně
Tyto podmínky se dají naprogramovat (už jsem to dělal v JMRI), ale pro běžného modeláře to je dost složité. Navíc u řady programů pochybuji, že jsou toho schopné. Tady bych zjednodušení shození návěsti Posun dovolen v klidu toleroval.