Pro slíbený test bylo sestaveno 8 kusů přímých kolejí v celkové délce cca 106 cm.
Napájení kolejnic standardním stejnosměrným napaječem s vloženými dvěma suchými tužkovými články velikosti AA zapojenými v sérii za sebou
(jmenovité napětí 2x 1,5 Voltu = 3 Volty)Za lokomotivu byly postupně připojovány (přidávány k již připojeným) a jízdně testovány další a další H0f vozy různých typů; všechny ze samostatných balení BUSCH vozů
(3 opleny a 4 sety kratších vozíků po dvou kusech)Vozy z BUSCH H0f vlakových setů (tyto sety obsahují lokomotivy, vozíky, koleje, kolejový napaječ a dokumentaci) byly ponechány ve svých průhledných "vitrínových" držácích a nebyly pro tento test využity.
- H0f_BUSCH_test_sunuti_dlouhe soupravy.jpg (31.68 KiB) Zobrazeno 5573 krát
Opakovaná jízda vpřed i vzad (sunutí) je bez problémů.
Plynulá, klidná, bez cukání kteréhokoliv vozu v kterémkoliv místě soupravy.(aktuálně se jednalo o soupravu 2nápravové lokomotivy a 11 originálních vozů; 3 ks 4nápravových oplenů plus 8 ks 2nápravových kratších vozíků, celkem 28 náprav)Jinak co se výkonnosti trakčních vozidel BUSCH týče - vozíky mají až nečekaně lehký chod (i přes svou muší váhu se rozjedou samy již z téměř nepatrného klesání), a tak ty lokomotivy po rovině prakticky ani nepoznají, že něco táhnou nebo před sebou sunou. Jsou zpřevodovány realisticky do pomala, a vlivem velkého magnetického přítlaku mají přebytek tažné/tlačné síly.
Poznámka:
Do té již zmíněné případné eskamotérské funkční jízdy kolama vzhůru by se skutečně dalo za provozu dostat postupným otočením lokomotivy okolo podélné osy o 180 stupňů. Naopak ale otočení okolo příčné osy není při pohybu vzhůru možné - lokomotiva při stoupavé svislé jízdě (směrem kolmo od země) nemá dostatek síly/přítlaku a její kola prokluzují
(řečeno leteckou mluvou - výkrut ano, pokus o přemet s kladným G ne).
Ale třeba
jízda do 100procentního stoupání nebo klesání (sklon 1:1, tisíc promile, 45stupňový sklon) nečiní žádné obtíže.
Dokonce i naprosto extrémní, odhadem
cca 60 stupňové stoupání všechna ta malá trakční vozidla BUSCH zvládnou.
Šlo by toho event. využít při
simulaci úzkorozchodné zubačky. Stačilo by jen položit (přilepit) doprostřed koleje s extrémním podélným sklonem maketu zubačkového hřebenu. S lokomotivou by nebylo potřeba dělat vůbec nic - navenek by se tvářila, jako že má vespod ozubené kolo zapadající do toho hřebenu mezi kolejnicemi.
Tady jsou ještě pro případné zájemce nafoceny u jednotlivých použitých vozů i jejich přepravní obaly s čitelnými typovými (výrobními) čísly BUSCH:
A zde je detailnější pohled pro srovnání velikostí modelů:
- H0F_BUSCH_detail.jpg (23.74 KiB) Zobrazeno 5573 krát
Figurka turisty s batohem na zádech je pochopitelně v kompatibilním H0-H0m-H0e-H0f měřítku
1:87, stejně jako ta pěkně a detailně provedená IFA ČSAD od BUSCHe.
A pro zajímavost, přepravované světlé trámové řezivo na oplenu vlevo je zajištěno dvěma jemnými funkčními "rezatými" řetězy - byly součástí tohoto vozu již z výroby a jsou tvořeny jednotlivými pohyblivými oky.