Moderátor: Michal Dalecký
Jindra Charvat píše:V případě nouze zatím ještě dostupný na
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Da ... 07384.html
Jindra Charvat píše:Ale je, je to formou předobjednávky (po registraci). Nic se neplatí, až po naskladnění (ještě nenaskladnili). Až dojde množství tečka zčervená a napíší vyprodáno.
p.s. kdo chce ušetřit více použije MSL Premium...
alik píše:Ale jste si jistý, že tím nemyslí předobjednávku až na duben? Někteří prodejci chvíli nabízeli duben a teď už nic. A ještě - u jejich příplatku MSL premium je fakt plnohodnotná záruka 3 roky?
A2C píše:Dovi píše:... Tomu moc nerozumím. Ten Albatros přece bylo možno objednávat ne pár dní nebo dokonce jen pár hodin, ale několik týdnů. A člověku, který to zboží opravdu chce, kolik asi tak času zabere "odklikat objednávku"? Dvě tři minuty? ...
...Toto je aktuální stav u jednoho z velkých obchodníků, který rozhodně nemá žádný zájem nějak svévolně odmítat zákazníky nosící mu peníze:...
Povedal by som, že to je zlá formulácia. Môj predajca dostal polku z očakávaného množstva (asi Nemci vycucli viac a rozhodne nepomohlo ani, že niektorý experti, (poznám pár takých), si objednali miesto jedného, hneď 3-5 kúskov, však "investícia" a to aj od Rakúskych, Nemeckých, nie len od Slovenských či Českých obchodníkov.) Som rád, že v niektorý predajcovia k tomu postavili rozumne a dodali tak aby sa dostalo na každého. Týmto pozdravujem expertov, ktorý to berú ako "ivestíciu" že v Januári si Albatrosom nezakúrite ani nezasvietite. Toľko k tej investícii.
Ja som osobne skôr prekvapený, že v čase takejto situácie a dosť šibeničného termínu od uvedenia po dodávku sa našlo tak veľa ľudí ktorý to vzali. Predsa len na Slovensku to predstavuje zhruba jednu mesačnú výplatu. Napriek tomu, 95% ľudí ktorých poznám si ho objednalo alebo kúpilo.
To neprekvapilo teda len Trix. Naviac tento model bol špeciálnou edíciou, nevidím tam dajakú špekuláciu keď naviac budúci rok chceli uvádzať Albatros v prevádzkovom stave. (Niekde som započul, že v stave z rokov 70tych)
Naopak som potešený, že Trix takýto záujem o rýdzo Československú parnú lokomotívu zaznamenal. To nám dáva veľké šance, že sa v dohľadnej dobe vieme dočkať aj 556.0 Štokra kde sa dá využiť kotol, tender a pravdepodobne modifikovaný pojazd na BR52. A ako vieme, to bude ďalší masaker čo sa týka objednávok, nakoľko viem, že ani ľudia ktorý objednané Štokre od Elkomu mali, neboli všetci uspokojený, nevraviac o tých ktorý neboli ochotný zaplatiť 1500-2000€ za Štokra od Elkomu. Nebudem tu špekulovať o tom, či pri takto veľkom záujme Trix by znížil cenu Štokra, ale vidím to na možno ešte masívnejší záujem. Koniec koncov ja si na neho brúsim zuby tiež, takže keby Trix chcel vedieť ktorú variantu, tak za mňa depo Bratislava 50-60 roky (3ep.) a malé uši![]()
A ak náhodou sa Trix vydá touto cestou, pardon MaTrix, tak budem už len špekulovať o Papagájovi 477.0 s dlhými a krátkymi vaňami, možno formu navrhnú modifikovateľne aby sa dala s malými úpravami spraviť 464.2 Rosnička. Náhodou sa pustia cestou 498.0 Albatros a potom 475.1 Šlachtičná... no všetko sú to len špekulácie, avšak ako vidíme, 5000ks bolo pohltených v priebehu jediného dňa.
Pred 20-30 rokmi sme o Československej pare snívali ako o SciFi a boli sme radi aj za "Ragulina" potom prišli prekvapenia či sondovania trhu Sergejom, dostali sme sa ku Okuliarnikom, Bardotkám, Čmeliakom, Laminátkami, Gorilám, Banánom, Esá, Bastardy, Peršingy čoskoro asi aj Princezny. Do toho Český výrobcovia urobili echt České predlohy a po tých rokoch kde nás výrobcovia sondovali Nemeckými či Rakúskymi parnými lokomotívami sme sa dočkali aj Albatrosa. Dá sa predpokladať, že vývoj bude rovnaký ako v prípade dízlov a elektrík. A ak nadchádzajúce obdobie kolapsu západnej civilizácie prežijeme, máme sa na čo tešiťpavmar píše:
na moji se taky nevejde má 260mm délku mostovky, tak jsem ji překreslil a echám vyřezat znovu na pruměr 275mm tam se již vejde.
A to ste robili podľa normy a výkresov? Našťastie mám Fleischmann tak sa vytešujem z mojej voľby pred pár rokmi.alik píše:Evidentně se jedná o mimořádný model, který rozvířil nebývale velkou diskuzi (nyní již 18 stran), nicméně má jednu drobnou chybu, a to, že se vůbec neobjevil na pultech prodejen a pro velkou část modelářů zůstane pouze virtuálním. Díky alespoň za to autorům videí. Já mám takových "modelů" za poslední roky již několik, neboť nemám bohužel čas odklikat objednávku pár dnů či dokonce hodin po uvedení modelu do předobjednávek a pak už vidím jen ono moderní slovo "předvyprodáno".
Zrejme bude Albatros natiahnutý kvôli tým okolkom ktoré sa niekde musia pomestiť. Možno by bola otázka na Michala Daleckého alebo iných majiteľov aby si zmerali Albatrosov (môj je ešte len na ceste) A konkrétne vzdialenosť medzi hnacími kolami. Skutočný Albatros má tieto nápravy dosť tesne pri sebe, ale v modeli aby sa zmestil aj okolok muselo prísť ku kompromisu.
Skutočne sa jedná o mimoriadny model. Prvá Československá para Československej konštrukcie v sériovom modely. To asi ani inak dopadnúť nemohlo, naviac Albatros.
Ak ešte chcete, niektorý predajcovia ešte majú pár kusov. Napríklad v Bratislave jeden predajca mal dnes o 16:45 ešte 2ks. Ak chcete, tak treba pohľadať a rýchlo objednať.
Jindřich Bek píše:Ahoj A2C,
celkový rozvor je u modelu kolik mm? Předloha má celkový rozvor 21 739 mm, což model po kterém se chce projíždění oblouků 457 mm v přepočtu rozvor 249 mm mít nebude. Takže jedině točna Fleischmann, PECO nebo triangl. A pokud jde o příbuznost 498.1 a 556.0 tak je jen optická. Stejný kotel má 556.0 a 475.1 ale jinou dýmnici atd. Nebudu se dál rozepisovat Palo.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků