Eurostar píše:Prikladam nejake fotky a linky na videa co som zrobil pocas vikendu.
Juraji,
děkuji za zprávu, za fotky a za videa.
Reaguji hlavně na videa číslo 1 a č. 3 -
Parna masinka Trix 25498 part 1.mp4 a
Parna masinka Trix 25498 part 3.mp4.
A konkrétně bych měl prosbu k průjezdu lokomotivy tou (pseudo)obloukovou výhybkou, mj. i proto, že taky jako Ty používám profilové kolejivo MATRIXu "C" s touto geometrií.
Jedná se tedy o průjezd Albatrosa obloukem - o to, jaký minimální poloměr oblouku
skutečně zvládne.
Výrobce sice uvádí
437,5 mm, jenže ono se to v praxi bude pravděpodobně lišit i podle toho, jestli je loko v originálním stavu (bez úprav, jen vyndaná z krabičky a posazená na kolej) nebo jestli má dodatečně uživatelsky nainstalovány kryty pístních tyčí parních strojů (ty by měly být přiloženy v přibaleném příslušenství).
Tvůj exemplář je zcela čerstvý a ještě tam ty kryty nemáš (a možná je ani neplánuješ nainstalovat).
Ony totiž (při hodně malém poloměru oblouku) budou zřejmě ty nasazené kryty zasahovat do běhounových kol...
Takže moje prosba, a výsledek asi bude zajímat hodně lidí:
Prosím Tě, až se zase dostaneš ke svému kolejišti, mohl bys lokomotivu posadit na kolej nejbližší nádražní budově, aby pak mašina mohla projet tou vnitřní větví obloukové výhybky s R =
360 mm?

- Albatros_prujezd_obloukem.jpg (15.93 KiB) Zobrazeno 2040 krát
Nakreslil jsem tu trasu
žlutou čarou do snímku z Tvého videa - čili otázkou je, zdy by mašina projela tou "žlutou vnitřní větví"...?
Není vyloučené, že to mašina bez nasazených krytů pístních tyčí zvládne, a to by bylo moc fajn zjištění pro spoustu zájemců.
Díky moc, Dovi