TT 3000/850

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 3000/850

Příspěvekod kiski » sob 23 črc, 2022 7:05 pm

Nie, tie mechaniky ma neberú, svetelné návestidlá sa mi páčia viac. Ale trochu ma zarazilo to poradie svetiel, ktoré si napísal prvé - žzčbz. Nemá byť posledné svetlo tiež žltá? Aspoň čo som videl na reálnych staniciach. Nevyznám sa v tom, ale v reále som ešte nevidel spodné svetlo zelené.
Naposledy upravil kiski dne sob 23 črc, 2022 8:03 pm, celkově upraveno 1
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 23 črc, 2022 7:27 pm

Jo sorry, to je překlep správně je ŽZČBŽ. Opraveno.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Zlámalík » sob 23 črc, 2022 8:07 pm

Kiski: "nevyznám sa v tom" - tak si něco nastuduj, je nesmysl modelovat něco, o čem nic nevím. Na tom odkazu co to poslal sidlo (masinky2003) si najdi, jaký význam světla mají a uvidíš sám, kombinace světel (tedy kolik žlutých) jsou dány tím, jestli z dané koleje odjíždíš přímo nebo "do odbočky", v takovéto stanici bych dal i ty bílé pro posun.

Levé zhlaví bych udělal se dvěma angličany, zkrátí to potřebnou délku a zjednoduší přejezdy - ze staničních kolejí (3, 4, 6) se "napříč" nepojede dvěma esíčky. Mezi dvojkolejku a zhlaví se vejdou kousky přímých, což zvýší spolehlivost průjezdu a jen se bude muset kousek posunout přejezd až před výhybky (ty budou tam co je přejezd teď). Mám podobné křížení na zakázku od KK koleje (zatím tedy furt nezabuované), oproti produkci Tilliga je naprosto precizní a famózní.

IMG_20190708_155600m.jpg
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: TT 3000/850

Příspěvekod kiski » sob 23 črc, 2022 9:10 pm

Zlámalík: na všetkom sa pracuje, ale nie všetko ide hneď. Postupne do toho preniknem. Nemám len modelovú železnicu, aj iné koníčky vyžadujú pozornosť. Vďaka za povzbudenie.

Mimochodom, koľajové kríženie je už u "KK koleje" objednané.
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: TT 3000/850

Příspěvekod sidlo » pon 25 črc, 2022 7:26 am

Všechno je věcí vkusu. Pár návrhů.

Banalizovaný autoblok, skupinová odjezdová návěstidla na jednokolejku, přidána seřaďovací návěstidla.
TT-Kis3-AB-BAN.png


Jednosměrný autoblok, návěstidla na jednokolejku u všech kolejí.
TT-Kis3-AB-JS.png


Bez autobloku, ubrána seřaďovací návěstidla v záhlaví.
TT-Kis3-EM-VN.png
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT 3000/850

Příspěvekod kiski » pon 25 črc, 2022 7:50 am

sidlo: super, ďakujem. Presne toto som mal na mysli, keď som písal, že nie som až taký odborník - je viacej variant a mohlo by sa stať, že by som ich medzi sebou doplietol, popr. použil niečo z dvoch vzájomne sa vylučujúcich...
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 25 črc, 2022 8:03 am

sidlo byl rychlejší, možná bych u druhé verze doplnil seřaďovací návěstidla u 6 koleje.
Zkusil jsem nakreslit úpravu zhlaví v "nejdelší" verzi s DKS. Jedná se o jedná se o posun DKS do oblouku. V první koleji je výhybka pootočená o 15°, takže vjezd na 1. kol. je "odbočkou", je to na hraně, ale u jednoduché výhybky s přimhouřením oka možný vjezd traťovou rychlostí. V druhé koleji je použitá oblouková výhybka.
Tahle úprava výrazně usnadní vjezdy/odjezdy, protože esíčka jsou vždy zdrojem problémů - vykolejení. Staniční koleje se prodlouží jen o cca 4-5 cm, což už tolik není. V obrázku je vidět výraznější prodloužení kolejí celkem o 17 cm, ale těch 12 cm zajistí náhrada výhybek angličany.
Nakonec došlo i na kreslení SN, tak ho přikládám. Spojky v polovině kolejí jsou na výběr. je to možnost jak zvětšit počet odstavných kolejí. Saomzřejmě je možné pouze rozdělit odstavné koleje na víc úseků.
Tečkovaně je verze, kdy je vynechán nejmenší oblouk s R 267.
Přílohy
TT-Kis4-SN.jpg
TT-Kis4-upr.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Sandy » stř 27 črc, 2022 7:19 am

Ahoj Michale.
Původně jsem tohle vlákno komentovat nechtěl, ale nedá mi to.
Nevím, jaké je zadání od objednatele, ale jako lepší mi přijde původní návrh. Mluvím o krajině, nikoliv o kolejovém schematu.
Ten původní je elegantní a čistý. Náznak zástavby a příjezdová komunikace přes tunelový portál (nebo most/přejezd v jeho těsné blízkosti) to posouvá někam k "dětským" kolejištím.
Stejně tak i řeka mi přijde "implementována" trochu násilně.
A možná bych zvolil příjezd ke stanici přes jednokolejku z pravé strany (za kolejí 2a). A příjezd do fabričky kolem koleje 3 úzkou (a klidně i nezpevněnou) silničkou. Stavitel se vyhne komplikovanému přejezdu dvoukolejky přes kolejovou spojku.
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Danny a 8 návštevníků