Budu reagovat na toto:
2 lampy olejové, brzdu vřetenovou, brzdu sací úplnou, brzdu tlakovou úplnou a brzdu záchrannou. Topení parní vysokotlaké, dva záchody, psince neměl. Tedy v přechodném období měl brzdy obě.
Mě se to to nějak nezdá(?!)
Takže v letech 1929-1933 když se začala dosazovat tlaková vlaková brzda na osobní, služební, poštovní vozy místních drah tak to bylo především jen o "financích" ze státního rozpočtu, uvolněné přes MŽ.
Tedy v daném roce bylo MŽ určeno která / které místní dráhy budou v daném roce zařazeny do programu dosazení tlakové brzdy a to s určeným finančním objemem.
Pak byly vyzvány dané ŘSD aby vypracovaly seznam vozidel které se na dané trati provozují a budou zahrnuty do programu. To se přeposlalo na hlášení do výtopny dané lokálky, která vyhotovila přesný seznam všech vozů lokálky, jakou mají výstroj brzdy a hlavně!, jaký mají rok výroby a kdy měly poslední velkou revizi/opravu.
To mělo svůj důvod ve financích - přece se nebude tlaková brzda dosazovat na vůz, který bude za rok nebo 4 roky navržen na zrušení.
Tento seznam pak zpracovalo ŘSD a spolu s MŽ se určilo které udržovací dílny provedou dosazení tlakové brzdy na daný vůz (podle přidělených obvodů), případně při provedení roční revize nebo dvouleté revize.
Pokud bylo určeno, že na voze zůstane nadále výstroj sací brzdy (jakékoliv soustavy) a bude doplněno jen průběžné tlakové potrubí, tak tuto práci provedla vozová dílna při výtopenské správkárně, v obvodu kam daná lokálka patřila. Toto dosazení potrubí se vždy stihlo provést v jeden den při běžné dvou-měsíční prohlídce vozu. Samozřejmě výtopna uvedena v hlášení na ŘSD finanční náklad a spotřebu materiálu, a počet dělníků, dobu práce.
Ted to co se mě nelíbí - dvě brzdové soustavy na jednom voze(?!). Ikdyž je to možné, ale ne na vozech lokálek (?).
Umístění horizontálního tlakového brzdového válce na páku na převodovém hřídeli na který působí i verikální sací brzdový válec - to je možné a bylo prováděno jen u vozů, kde toto bylo ve středové části pod rámem vozu.
Ale lokálkové vozy, měly sací brzdový válec pod podlahou nástupní plošiny a hřídel byla na kraji pod rámem, kolmo k ose vozu. Prostě se tam ten tlakový brzdový válec nevešel.
Tedy může být chybný zápis.
Takto by to mohlo být jen:
- přechodné údobí - výstroj sací brzdy zůstala zachována, jen doplněno průběžné potrubí tlakové brzdy.
- druhé údobí - sací brzda demontována - dosazena úplná výstroj tlakové samočinné brzdy Westighouse (nebo Knorr) - poněchno jen průběžné potrubí sací brzdy,
konečný stav - demontáž průběžného potrubí sací brzdy a vůz má jen tlakovou brzdu (úplnou).
Jednotlivé fáze běhen jednoho roku, nebo i tří let, byly podmíněny hlavně tím - jak byly vystrojeny výstrojí tlakové vlakové brzdy lokomotivy dané lokálky. A to je hlavní důvod, jak se pak brzdily soupravy a jak se spojovaly hadice na jednotlivých vozech. Převaha vozů s výstrojí tlakové brzdy - brzdilo se z lokomotivy tlakovou brzdou.
Převaha vozů s úplnou sací brzdou - brzdilo se z lokomotivy sací brzdou. Vše jen o pokrytí nutných brzdových procent daného vlaku na nadém úseku lokálky.
Toto bych označil jako přechodné údobí jednoho nebo dvou let na dané trati (nebo i déle?), jak rychle se hlavním vozovým dílnám dařilo daný počet osobních - služebních vozů vystrojit úplnu tlakovou brzdou.
Přidám tři dokumenty k tématice - ale ne jen místních drah: