http://masinky2003.wz.cz/vratna_smycka_schema.html
(pro analog i DCC)
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
irasen píše: Chci detekci obsazení úseků a pokud možno do SN moc často nelézt, vyjma údržby od případného prachu:) Bláhově jsem koupil STE 023, ale to asi nebude ta správná cesta. Provoz samozřejmě oboustraný a co vím tak určitě nezvládnu žádné samodomo výrobky. Díky moc.
irasen píše:Ještě mě napadá. Nebude problém s realizací detekce obsazených úseků? Pokud je to vůbec reálné, tak pro každou smyčku jedna sada. Druhá smyčka je vlastně brána jako samotné kolejiště.
irasen píše:Další problém je ten, že mohu mít jen jedno napájecí místo na kolejišti. Také nevím, zda nebude problém. Pochopil jsem, že např. nedetekované úseky je vhodné napájet přes diody.
irasen píše:Z těchto důvodů bych se přeci jen raději přiklonil k použití modulu vratné smyčky, která mě reverzuje jen ten červený úsek. Snad se nepletu. Akorát netuším, který modul ideálně zvolit. Spíš by mě zajímaly vaše zkušenosti s něčím konkrétním. Např. kombinace DIGI-CZ 011 s Digi-cz 210. Chápu, že výrobků je spousta, ale jsou určitě oblíbenější z nich.
Pater píše:irasen píše: Chci detekci obsazení úseků a pokud možno do SN moc často nelézt, vyjma údržby od případného prachu:) Bláhově jsem koupil STE 023, ale to asi nebude ta správná cesta. Provoz samozřejmě oboustraný a co vím tak určitě nezvládnu žádné samodomo výrobky. Díky moc.
Otázkou je, zda je detekce požadovaná i v úseku (úsecích) smyčky. Zapojení je pak komplikovanější.
Další otázkou je požadavek na použité detektory obsazení.
STE023 je klon "Auto reverse and cutout module (ARC)" skupiny MERG. Taky jsem ji chvíli používal, ale detekce zkratu u některých lokomotiv nebyla dobrá, tak jsem od takového řešení upustil.irasen píše:Ještě mě napadá. Nebude problém s realizací detekce obsazených úseků? Pokud je to vůbec reálné, tak pro každou smyčku jedna sada. Druhá smyčka je vlastně brána jako samotné kolejiště.
Zapojení detekce obsazených úseků ve smyčce je reálné, zapojení se liší podle typu detektorů diodové/indukční.irasen píše:Další problém je ten, že mohu mít jen jedno napájecí místo na kolejišti. Také nevím, zda nebude problém. Pochopil jsem, že např. nedetekované úseky je vhodné napájet přes diody.
Jediné napájecí místo není pro smyčku problém. Problém s nedetekovanými úseky (s diodovými detektory) vysvětluje LokoPin.irasen píše:Z těchto důvodů bych se přeci jen raději přiklonil k použití modulu vratné smyčky, která mě reverzuje jen ten červený úsek. Snad se nepletu. Akorát netuším, který modul ideálně zvolit. Spíš by mě zajímaly vaše zkušenosti s něčím konkrétním. Např. kombinace DIGI-CZ 011 s Digi-cz 210. Chápu, že výrobků je spousta, ale jsou určitě oblíbenější z nich.
Také se přikláním k názoru reverzovat pouze ty červené úseky. Modul vratné smyčky Digi-cz 011 je také klonem zapojení skupiny MERG, tím nechci tvrdit, že je stejný jako STE023, který již máš.
Pokud uvažuješ o smyčkovém modulu, pracujícím na principu detekce zkratu, dalo by se v tvém případě uvažovat o výrobcích KSM-SG, Lenz LK200, Datakeijs DR5013. KSM-SG a DR5013 lze také zapojit jako bezzkratové. Vlastní zkušenosti s uvedenými moduly nemám, používám upravené zapojení Petera Gillinga GCA102.
Pater píše:Na své stránky jsem přidal další návrhy modulů pro řízení vratné smyčky. Jedná se o verze s možností ovládání výhybky pomocí cívkového přestavníku, nebo přestavníku se servomotorem. Pokud máte návrhy na zlepšení zapojení, nebo úpravu programů, klidně napište. Snesu i kritiku.
zdeno píše:Ono hodne zalezi na tom, ako je ta detekce udelana, teda hlavne na rychlosti.
Pater píše:používá odlišný způsob, a tím je přepínání při detekci zkratu.
zdeno píše:nejak nedoporucuji silove prepinani polarity na principu zkratu.
Hlavne zvukove loko s velkym odberem muzou delat problemy.
Existuje spousta napadu a zarizeni, ktere to umi i bez detekce zkratu, teda na principu detekce jizdy loko.
Zdenek Valter píše: Tos mne tedy překvapil, vždyť způsob přepínání pomocí detekce zkratu zde nedoporučuješ !!!
Pater píše:Na své stránky jsem přidal další návrhy modulů pro řízení vratné smyčky. Jedná se o verze s možností ovládání výhybky pomocí cívkového přestavníku, nebo přestavníku se servomotorem. Pokud máte návrhy na zlepšení zapojení, nebo úpravu programů, klidně napište. Snesu i kritiku.
zdeno píše:Treba u tocny jsem nikdy nevidel prepinani na principu detekce obsazeni.
jipol57 píše:Tobě se úseky neovlivňují? Nebo to máš nějak ošetřené softwarově v PICu?
jipol57 píše:A co máš konkrétně, proti diodové detekci. Kromě úbytku napětí, ale nezdá se, že by to něčemu vadilo. Nebo něčemu jo?
jipol57 píše:Mám točnu, a vůbec nepotřebuju ani detekovat, ani zkratovat. Vytýčil jsem si její pomyslnou polovinu, mezi nájezdovými kolejemi a podle úhlu natočení se přepíná bistabilní relé. Program se nikdy nesplete.
Pater píše:Mám točnu, a vůbec nepotřebuju ani detekovat, ani zkratovat. Vytýčil jsem si její pomyslnou polovinu, mezi nájezdovými kolejemi a podle úhlu natočení se přepíná bistabilní relé. Program se nikdy nesplete.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků