Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
_lt_ píše:Našel jsem obrázky o čem píši v předchozím.
dynamo na boku
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Bai_zdice_1991b.jpg
stejná strana vozu, ale bez dynama
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Bai_zdice_1991.jpg
fotku staršího dynama jsem nenašel, tak jen toto o čem se zmiňuje pan Čáp
https://www.modelyasport.cz/wp-content/uploads/2019/10/DSC_2767.jpg
že má být na obou podvozcích.
Petr Barchánek píše:bych si tipnul, že překlep - chtěl napsat, že si koupil 1 x Ba a ne 1x xBa. IGRA teď nabízí sortiment Ba, Bai, Bac a BRa. Žádné xBa.
Dotaz do placu - jak moc se tvarově liší starší resinová kastle Ba/Bai Elektroservis a současná IGRA? Nebude to v soupravě jako pěst na oko.
_lt_ píše:Pane Čáp děkuji, teď už je to jasnější i když né zcela. Nepíší v těch publikacích do jakého čísla je ta třetí série? Dle parostoroje jsou jejich dodávky následující:
Dodávky:
1960: Bai 4-4110 - 4-4422 (50 54 20-11 458 - 768)4-1434 (50 54 29-22 006)
1960/61: Bai 4-4423 - 4-4440 (50 54 20-11 769 - 786)
1961: Bai 4-4441 - 4-4655 (50 54 20-11 787 - 999),4-4656 - 4-4769 (50 54 20-12 000 - 112)
1962: Bai 4-4770 - 4-4995 (50 54 20-12 113 - 336)
Podle čísel těch vozů ze Zdic by musela třetí série končit hned v roce 1960. Což by znamenalo, že s řemenovým dynamem by bylo asi tak 300 vozů a zbylých asi 600 vozů s hřídelí. Ještě podle té fotky ze Zdic (kde viditelně řemenové dynamo na jednom podvozku není) bych měl podezření, že mohla být nějaká mezivarianta jen s jedním řemenovým dynamem na podvozku, na kterém to z fotky vidět není.
Petr Barchánek píše:Jen v knihách Železničné nehody na Slovensku 1-3 od R. Gulíka je několik totálně zničených tatrováckých Bai. Až se člověku udělá z těch fotek mdlo, když vidí Bobinu nebo tendr od páry až někde v třetině či polovině vagonu. To snad muselo být z másla.
Nemohly být třeba některé vozy při dílnách upgradovány kardanem během generálních oprav, případně při opravách netotálních násilných poškození? Třeba už nebyly k dispozici ND k původní instalaci, kdežto k poslední sérii ano,
Pavel Čáp píše:... Cituji: "Význačnou konstrukční úpravou byla změna umístění dynam a nový způsob jejich pohonu počínaje čtvrtou sérií, tedy vozem Bai 4-4808". Podle pořadí číslování však vychází na první vůz čtvrté série číslo 4-4408, naopak číslo 4-4808 vychází jako první vůz až osmé série. ...
Pavel Čáp píše:Morduju se s těmi podvozky od Igry, celý slovník sprostých slov mám přeříkaný naněkolikrát i pozpátku. Zaletování důlků v plíškách nepomohlo, osička je v nich pak moc natěsno. Vyhodit plíšky a ponechat dvojkolí uložená jen v plastu také ne, dvojkolí jsou naopak příliš volně a dosedají silnou plastovou osičkou na střed podvozku. Vzdal jsem se tedy možnosti reklamace, vzal vrtáček a začal vrtat pro usazení PEHO ložisek. Bohužel jsem zjistil další nedostatky. V podvozcích je vše s minimálními tolerancemi, takže pokud se otvory pro vsazení ložisek navrtají jen nepatrně hlouběji než je třeba a dvojkolí má jen nepatrně větší vůli (a ta tam určitá být musí, aby se hroty v ložiskách volně otáčely), silné osičky sednou na střední část podvozku, čímž jsou výrazně brzděna. Obdobný problém je s minimální tolerancí výšky podlahy vozu nad podvozky, u některých podvozků mi dosedla podlaha na okolky, což opět přináší přibrzdování dvojkolí. Bohužel jsem hloubku navrtání otvorů odměřoval stále podle jednoho dvojkolí. Po dosazení ostatních dvojkolí do podvozků jsem zjistil u některých přílišné vůle a teprv následě jsem zjistil, že použitá dvojkolí mají různě dlouhé osičky, takže pak chytat správnou hloubku usazení ložisek je nutné pro každé dvojkolí individuálně a jejich dodatečná záměna je nemožná. Snad pomůže dosazení nových dvojkolí, jednostranně izolovaných s tenčí kovovou osičkou.
mareklin píše:
Včera mi došli limitky od Model-Shop - By (Zvolen a Žilina), osemdveráky a samozrejme podvozky v Igra štandarde.
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Urna69 a 8 návštevníků