Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod lajblt » stř 28 dub, 2021 8:54 pm

Řekl bych, že se tu dostáváme velmi rychle do říše fantazie.
1) Světelná ani mechanická opakovací návěstidla neexistují, jsou jen opakovací světelné předvěsti (zavedené spolu s rychlostní návěstní soustavou v předpisu D1 z ledna 1960, RNS vešla v platnost až 28. srpna 1962), případně opakovací spádovištní návěstidla (od r. 1954) pro řízení posunu na svážných pahrbcích.
2) Krycí návěstidlo kryje určité místo na trati, např. nákladiště. Odbočka má VŽDY návěstidla vjezdová. V tomto případě má ovšem vjezdová návěstidla pouze ze strany obou širých tratí. Směrem ze stanic je nahrazují příslušná odjezdová návěstidla stanic Nová a Stará Ves.

Pokud to tedy má vypadat podle předpisů, pak to bude takto:
Obě stanice jsou vázány zabezpečovacím zařízením se stavědlem odbočky. Odjezdová návěstidla obou stanic obsluhují signalisté na stavědle té které stanice poté, co jim signalista na odbočce Ves uvolní příslušný hradlový závěr (na stavědle odbočky bude pak tabulka Hr Odb. Ves). Na zhlaví u odbočky bude v Nové Vsi problém s posunem, protože ten zasahuje do provozu odbočky.

Před 1. 10. 1953:
Stará Ves - ve zhlaví (bílá kuželka) stojí dvouramenné odjezdové návěstidlo. Před výhybkou odbočky už není nic.
Nová Ves - ve zhlaví (bílá kuželka s červenou čepičkou) je osazeno návěstidlo světelné, jež má tři světla - zelené, červené a spodní zelené. Návěsti odpovídají nočním znakům mechanického dvouramenného návěstidla. Pokud je světelné návěstidlo v Nové Vsi u každé dopravní koleje, pak má také tři světla ZČZ, na místě bílé kuželky s červenou čepičkou pak už nestojí nic.

Od 1. 10. 1953 do 31. srpna 1962:
Stará Ves - ve zhlaví (bílá kuželka) stojí jednoramenné odjezdové návěstidlo. Před výhybkou odbočky už není nic.
Nová Ves - ve zhlaví (bílá kuželka s červenou čepičkou) je osazeno návěstidlo světelné, jež má:
a) Tři světla - zelené, červené a bílé. Návěsti odpovídají nočním znakům mechanického jednoramenného návěstidla, bílé světlo dovoluje posun.
b) Dvě světla - zelené a červené. Návěsti odpovídají nočním znakům mechanického jednoramenného návěstidla. Posun probíhá bez návěstění.
Totéž platí pro Novou Ves v případě, že má svoje návěstidlo každá dopravní kolej. Na místě bílé kuželky s červenou čepičkou pak opět nestojí nic.

Po 31. 8.1962:
Nová Ves - pokud je zavedena rychlostní návěstní soustava, pak ve zhlaví stojí čtyřsvětlové sloučené skupinové odjezdové návěstidlo, které rozlišuje dovolenou rychlost ve zhlaví (nikoli trať odjezdu!). Pokud to místní poměry vyžadují, je doplněno indikátorem, který ukazuje bílým písmenem název stanice na trati, kam je dovolen odjezd vlaku (třeba v Berouně to bylo "Z" do Berouna-Závodí, "K" do Karlštejna).
Je-li odjezdové návěstidlo s RNS v Nové Vsi u každé dopravní koleje, má vždy čtyři světla. Pokud je to návěstidlo ESP, pak má třísvětlový štít ZČŽ a pod ním na stožáru jednu svítilnu s bílým světlem.
Stará Ves - opět jen jednoramenné odjezdové návěstidlo na místě bílé kuželky.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 28 dub, 2021 9:19 pm

A jejda...
Děkuji moc za vysvětlení.
Ještě mám jednu malou poznámku.
Aby šel udělat posun.

Před 1. 10. 1953:
Stará Ves - ve zhlaví (bílá kuželka) stojí dvouramenné odjezdové návěstidlo. Před výhybkou odbočky už není nic.
Nová Ves - ve zhlaví (bílá kuželka s červenou čepičkou) je osazeno návěstidlo světelné, jež má tři světla - zelené, návěstidla.červené a spodní zelené. Návěsti odpovídají nočním znakům mechanického dvouramenného
Takže zde pak může být i mechanické seřaďovací návěstidlo ?
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod lajblt » stř 28 dub, 2021 10:23 pm

Ano, mechanické seřaďovací návěstidlo tam stát může. Na zhlaví Staré Vsi (bílý kolíček) být nemusí, ale v Nové Vsi by bez něho docházelo ke kolizím posunu a jízdy vlaků přes odbočku Ves. Může to být také sdružené světelné návěstidlo se dvěma štíty na jednom stožáru, vlevo třísvětlový pro jízdu vlaků a vpravo dvousvětlový pro posun (jako na obrázku těch ESP návěstidel).
Protože Stará Ves a Nová Ves jsou dvě nezávislé stanice, nelze jednoduše posunovat z jedné do druhé přes odb. Ves. Posunující díl v tom případě jede na širou trať se všemi z toho vyplývajícími důsledky!
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod look23 » čtv 29 dub, 2021 5:38 am

Nebo vzít inspiraci tady.
Obrázek
http://www.nadrazimartinice.cz/
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1236
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 29 dub, 2021 7:33 am

lajblt píše: Může to být také sdružené světelné návěstidlo se dvěma štíty na jednom stožáru, vlevo třísvětlový pro jízdu vlaků a vpravo dvousvětlový pro posun (jako na obrázku těch ESP návěstidel).

Obrázek
Mockrát děkuji za vysvětlení.

Budu se snažit to postavit podle rad.
Problém je, že tohle nikdo nevyrábí.
Mechanická návěstidla jsou funkční jen německá. Mechanická Československá jsou jen v leptu a musí se řešit osvětlení a mechanika přestavování.
Světelná jsou zase je typu CCCP a starší ESP také nikdo nedělá. Zde je zase údajně problém, že letky jsou moc veliké a nedá se udělat čočka.
Ale problém je od toho, aby se řešil.
Cesta k dokončení celého kolejiště je ještě daleká.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 29 dub, 2021 7:43 am

Tak jsem se přesunul, na druhou stranu stanice Nová Ves. Byla přivedena trať, třeba od Děčína. A tím pádem započala výstavba dalšího zhlaví.
Obrázek
Zde pak bude také stavební oříšek. Jak část krajiny, která je kolem nádraží převést do obebiratelného pozadí.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 29 dub, 2021 9:13 pm

Započalo se stavbou děčínského zhlaví. Ještě je potřeba dokoupit jednu obloukovou pravou výhybku.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 29 dub, 2021 9:28 pm

Protože je stanice dostatečně dlouhá, tak jsem udělal proti projektu určité provozní změny.
Na dopravní koleje se vejde souprava, která je dlouhá 2,5 m. Od námezníku k námezníku je kolej o délce 3 m.
Obrázek
Napravo jsem přidal kolej, která může sloužit, jako odstavná a popřípadě, když se tam vejde další výtopna, tak může být kolej zásobovací pro uhelné vozy.
Další kolej je původní první kolej, která může být odstavná pro dělnický vlak, který přijíždí do stanice, jako poslední osobní souprava a odjíždí zase, jako první.
Další kolej je dopravní a dostane popelovou jámu. Taktéž i další kolej.
Hned vedle je skládková kolej, která se také rozšířila. Na původní skládkové koleji mohou čekat plné nebo prázdné nákladní vozy. Poslední kolej, je určena pro volnou skládku, kde bude ještě kolejová váha.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 29 dub, 2021 9:33 pm

Taktéž střed stanice dostal změnu. Místo křižovatky bude anglická výhybka. Aby se dala odstavná kolej objet, tak jsou tam vloženy dvě výhybky, aby se osobní souprava dostala na druhou kolej k výpravně. Napravo je levá výhybka do možné výtopny.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 29 dub, 2021 9:36 pm

A zde je pak pohled od stanice Stará Ves.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Ivan » sob 01 kvě, 2021 1:18 pm

Nevidím bohužel obrázky, nezměnilo rajče adresu?

Edit: mají dnes odstávku, tak snad nezmění adresy a večer to naskočí :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2064
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 02 kvě, 2021 5:32 pm

Nová Ves Stanice, před budoucí výpravní budovou jsou už položeny koleje.
Obrázek
V druhé polovině stanice je položeno pár kolejí.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 02 kvě, 2021 5:40 pm

Poprvé od Děčína přijela motorová lokomotiva. Tím pádem je druhý prozatímní ovál v provozu.
Video https://tempotaxi.rajce.idnes.cz/stanice_Nova_Ves/1484731372
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Zlámalík » úte 04 kvě, 2021 1:58 pm

Pozor, tady ti nevychází geometrie:

Snímek obrazovky 2021-05-04 155705.jpg

je to vidět i na té poslední fotce z druhé strany.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2645
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 04 kvě, 2021 9:49 pm

Nejprve se opravilo děčínské zhlaví a pak se postupně doplňují další koleje.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků