Stavba lokomotivy 556.0 v HO (viz. seriál v magazínu)

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Aleš Filip » ned 01 dub, 2007 8:28 pm

Řekl bych,že by se tu mělo rozlišit,jak kdo požaduje detailní model a tím i finanční nároky a pracnost..Viz.debata o tvaru závaží a pod.To se týká i rozvodu,např.kulisy se dají koupit na burze..S tendry od Pletichy mám bohužel špatnou zkušenost-mám mazutku 555.3 vlastní stavby a tendr má v obloucích problémy s modelovým kolejivem-vypadávají kardany..nejčastěji na výhybkách.a tažná síla je též nevalná viz.předchozí příspěvky..Štokra z tohoto odlitku mám rozdělaného delší dobu,ale na pojezdu 52 Piko..co se týká odlitku,jsou většinou nepřesné válce-ex.52 a také zde uvedený "vnitřek" stanoviště není vůbec podobný 556.0 stavění rozvodu má ruční klikou a na levé straně mazací lis a další nepřesnosti,včetně topných dvířek..což je ale na jedné straně detail,neb je to uvnitř..Neberte prosím toto jako rýpání,jen pár poznatků..
Aleš Filip
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 01 dub, 2007 8:28 pm

Příspěvekod Ocik » pon 02 dub, 2007 1:46 pm

Aleš Filip píše:Řekl bych,že by se tu mělo rozlišit,jak kdo požaduje detailní model a tím i finanční nároky a pracnost..Viz.debata o tvaru závaží a pod.To se týká i rozvodu,např.kulisy se dají koupit na burze..S tendry od Pletichy mám bohužel špatnou zkušenost-mám mazutku 555.3 vlastní stavby a tendr má v obloucích problémy s modelovým kolejivem-vypadávají kardany..nejčastěji na výhybkách.a tažná síla je též nevalná viz.předchozí příspěvky..Štokra z tohoto odlitku mám rozdělaného delší dobu,ale na pojezdu 52 Piko..co se týká odlitku,jsou většinou nepřesné válce-ex.52 a také zde uvedený "vnitřek" stanoviště není vůbec podobný 556.0 stavění rozvodu má ruční klikou a na levé straně mazací lis a další nepřesnosti,včetně topných dvířek..což je ale na jedné straně detail,neb je to uvnitř..Neberte prosím toto jako rýpání,jen pár poznatků..


Ach jo, já chci mít detailní 556.0, ale podle toho co píšeš, to asi nedopadne dobře :lol: Vnitřek by se dal udělat doma, ale nemám photo....
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 02 dub, 2007 2:00 pm

Aleš Filip píše:Řekl bych,že by se tu mělo rozlišit,jak kdo požaduje detailní model a tím i finanční nároky a pracnost..Viz.debata o tvaru závaží a pod.To se týká i rozvodu,např.kulisy se dají koupit na burze..S tendry od Pletichy mám bohužel špatnou zkušenost-mám mazutku 555.3 vlastní stavby a tendr má v obloucích problémy s modelovým kolejivem-vypadávají kardany..nejčastěji na výhybkách.a tažná síla je též nevalná viz.předchozí příspěvky..Štokra z tohoto odlitku mám rozdělaného delší dobu,ale na pojezdu 52 Piko..co se týká odlitku,jsou většinou nepřesné válce-ex.52 a také zde uvedený "vnitřek" stanoviště není vůbec podobný 556.0 stavění rozvodu má ruční klikou a na levé straně mazací lis a další nepřesnosti,včetně topných dvířek..což je ale na jedné straně detail,neb je to uvnitř..Neberte prosím toto jako rýpání,jen pár poznatků..


Aleši souhlasím s Tebou. Já osobně štokra z odlitku stavět nechci, ale někomu to může dobře vyhovovat.
Myslím si ale, že základem všeho je dobrý pojezd. Pokud se povede ten může po zvládnutí stavby dobrého pojezdu pokračovat každý podle sebe.
Někdo třeba Tím, že pojezd přezuje na správná kola, někdo tím, že si na pojezd dá odlitek.
Tohle bych neřešil. Podstatné je si budem předávat zkušenosti.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Cermi » úte 03 dub, 2007 7:39 pm

Dobrý večer,

pane Dalecký mám otázku, jak jste daleko z těmi pojezdy?

Děkuju za odpověd.

Zdeněk Čermák
Cermi
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 31 říj, 2006 5:52 pm

Příspěvekod Ocik » stř 02 kvě, 2007 4:31 pm

Tak nějak (neurčitě) přemýšlím o výrobě leptu budky (vnějšek) :roll: . Proto bych potřeboval techno výkresy i s rozměry. :?: kde je sehnat :?:
Je to tak podrobně i v té knize, jak se zde diskutovalo, nebo jsou někde k dispozici originální plány od ing.?
Přeměřovat si to v muzeu mi asi nedovolí (lezení po střeše atd.). :( S tvorbou na počítači mi pomůže taťka, ale hlavně ty plány......
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 03 kvě, 2007 2:26 pm

Ocik píše:Tak nějak (neurčitě) přemýšlím o výrobě leptu budky (vnějšek) :roll: . Proto bych potřeboval techno výkresy i s rozměry. :?: kde je sehnat :?:
Je to tak podrobně i v té knize, jak se zde diskutovalo, nebo jsou někde k dispozici originální plány od ing.?
Přeměřovat si to v muzeu mi asi nedovolí (lezení po střeše atd.). :( S tvorbou na počítači mi pomůže taťka, ale hlavně ty plány......


Máš "Nákladní lokomotivy V" od Miloše Kratochvíla ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ocik » pát 04 kvě, 2007 4:05 pm

Nemám :( , právě proto jsem se na to ptal, jestli je tam kompletní nákres. Ta bouda by měla být totiž úplně "detail" (aspoň z venku) :?
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod pedro » pon 28 kvě, 2007 8:31 am

zdravím
tak jsem se dnes rozhodl ,že s Vámi začnu dělat rovnou 2 kousky štokrů ( velké a malé uši ) . Teď honím někoho kdo by vyrobil pojezdová kola tak až někoho ( jestli někoho ) seženu a zjistím cenu tak se hned ozvu :D
pedro
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 08 pro, 2006 1:16 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 28 kvě, 2007 8:55 am

pedro píše:zdravím
tak jsem se dnes rozhodl ,že s Vámi začnu dělat rovnou 2 kousky štokrů ( velké a malé uši ) . Teď honím někoho kdo by vyrobil pojezdová kola tak až někoho ( jestli někoho ) seženu a zjistím cenu tak se hned ozvu :D


Jaká kola chceš ?
Resp. chápu to tak, že bys rád všechna kola na celý pojezd včetně tendru ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod pedro » pon 28 kvě, 2007 9:41 am

chtěl bych je komplet ( mašina a tendr )a to vše 2 x
pedro
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 08 pro, 2006 1:16 pm

Příspěvekod pedro » pon 28 kvě, 2007 10:07 am

jo a hlavně ty kola chci tak jak jsou na skutečné mašině ne z jiné mašiny
pedro
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 08 pro, 2006 1:16 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 28 kvě, 2007 11:23 am

pedro píše:jo a hlavně ty kola chci tak jak jsou na skutečné mašině ne z jiné mašiny


Tedy správné paprsky na běhounu a správná závaží.
Tak jsi to myslel ?
A jaký profil kola budeš chtít ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ocik » pon 28 kvě, 2007 12:11 pm

Prohlédl jsem si odlitek 556 a zjistil jsem že, pokud si udělám budku z leptu a ostatní díly nahradím těmy kovovými, tak mi nezbyde nic jiného než kotel s pár trubkama :? a ten se dá jednoduše a lépe vyrobit taky z plechu. Jediné, co by se mohlo hodit jsou dýmniční dveře (jen ty za 400!) Chystal jsem se do Lužný za 3 týdny si to vše naměřit, přeměřit a změřit. Bohužel se tam dostanu až ke konci července. :cry:

Můžete mi prosím někdo říct, jestli ty kovový kompresory z burzy jsou opravdu ty na štokra? Ty skutečný mají jakýsi opláštění horní poloviny.
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Ondřej » pon 28 kvě, 2007 12:31 pm

Mam detailne nafocenyho Stokra z Luzne 556.0271, vcetne interieru, tendr jen z dilen, protoze neni dokoncena rekonstrukce.
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 243
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod pedro » pon 28 kvě, 2007 12:43 pm

chtěl bych RP25 ,ale nevím co to bude dělat až to vjede na srdcovku -mám kolejivo Roco 2,1mm .jinak jsem se díval po kolech od Weinerta ( dost dobrý kolečka,ale za tu cenu se budu snažit někde vyrobit origoše) .když už tak pořádně
pedro
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 08 pro, 2006 1:16 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků