Používám poněkud odlišný postup. Nejprve koleje upravím chemickým brunýrováním přípravkem Rail Weathering Solution americké firmy Micro Engineering Company. Kolejnice dostanou brozovo-hnědavou barvu a povrch zůstane vodivý, nicméně horní plochu přejedu jemnou čisticí gumou PECO, aby byl vytvořen dojem přirozeně ojeté hlavy kolejnice.
Koleje přichytím šroubky, zasypu štěrkem, smáčím vodou s přídavkem lihu rozstřikovačem od kolínské (zkusil jsem saponát, ale pěnilo to, možná jsem ho jen použil moc). Poté štěrk zakapu lepidlem pro to určeným, Schotter-Kleber 61134 od firmy Noch. Je již naředěné na potřebnou hustotu a má nádobka má formu kapátka, aplikace je tedy velmi jednoduchá. Krásně se rozteče nejen po cele šířce, ale i vně kolejnic. Koleje tak jsou tímto způsobem také dobře přilepené a po zaschnutí šroubky odstraním. Výhodou je možnost si položené koleje včetně výhybek funkčně vyzkoušet a případně jemně upravit polohu.
Pro zasypávání štěrkem používám nástroj "Schotterhilfe" od německé Digital Zentrale (
https://www.digitalzentrale.de), fungují dost dobře a vytvoří i násep.
https://www.digitalzentrale.de