Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Jirkátor » pát 19 bře, 2021 10:05 am

Zippich píše:Teda to co tenhle kladenský úderník stihne za den vyrobit, bych já nestihnul ani nafotit...

Taky to tempo nechápu, ale zase když je Tempotaxi... Podezřívám ho, že zaměstnává nějaké brigádníky. :D
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 19 bře, 2021 12:18 pm

Dále jsem pokračoval na pískárně. Nejprve se zhotovila nádrž. No mohla být o něco širší, ale je. Pak jsem položil základy pro rotační válec. Je to vlastně taková vyvýšená konstrukce.
Evergreen poskytl, desky, tak i různé profily. Pak vše co modelářský šuplík dal, odlitky a lepty.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 19 bře, 2021 6:38 pm

Tak jsem sestavil rotační pec na vysoušení písku. Z jedné strany je pásový dopravník, na kterém jsou plechové kapsy. Na druhé straně je potrubí do zásobníku. Rotační pec sedí na čtyřech rolničkách a v prostředku válce je ozubený věnec, převodová skříň a elektromotor.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Takže už zbývá vzduchové nádrže, část elektroinstalace je na čele zásobníku ale jistě to bude chtít postavit nějakého antoníčka. Dále se budu muset zabývat vytápěním. U stropu je vidět izolované potrubí, tak počítám, že sušení písku se provádělo ostrou párou. Zda parní had byl pod rotačním válcem nebo byl ve vnitřku válce je otázka. Škoda detailní fotky nemám. Ale nad odpadní rourou do zásobníků je nějaká kostka a ta může být na připojení parních hadic.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Polabský » pát 19 bře, 2021 6:44 pm

Ta pícka by měla být ochráněna před nepohodou a chladem.
Největší spotřeba písku je od podzimka do jara.
Hezký den Všem.
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 19 bře, 2021 6:57 pm

Polabský píše:Ta pícka by měla být ochráněna před nepohodou a chladem.
Největší spotřeba písku je od podzimka do jara.
Hezký den Všem.

Ano, ještě bude zastřešení.
Ale jinak jsem vynechal na rotačním válci vodící lišty. Ale ještě je můžu doplnit.
Také jsem zjednodušil vodící kladky. Na jedné straně je radiální uložení a na druhé straně je vodící kolo.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Polabský » pát 19 bře, 2021 7:10 pm

Vladimíre, tady jsou odkazy na bezpečnostní pruhování.
https://sites.google.com/site/zababov-c ... a/--ep-iii

viewtopic.php?f=11&t=10283

A fčíl mudruj !! Hezký večer !
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 19 bře, 2021 10:39 pm

Děkuji.
Já jsem si myslel, že to bude záležitost konce 50 let a začátek 60 let.
Na fotkách z let 1961 je už skoro vše zamazané barvou.
Ano já potřebuji, jak jsem dříve psal, předválečné a poválečné kolejiště.
Je pravda, že je problém to vše dodržet. Protože Já nevím, pamětník si nepamatuje, a výhradně fotky dep a jeho zařízení je tak málo, že je problém je někde něco získat.
Prostě, když budu fotit starý model na kolejišti, tak chci, aby krásně zapadl a nedělal jsem nostalgickou jízdu. Když budu chtít fotit novější model ČSD, tak si vždy místo najdu. Je ještě plno stanic, kde se zastavil čas.
Problém je to vše sladit a dát dohromady tak, aby pak vše krásně sedělo.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 19 bře, 2021 10:44 pm

Na rotačním válci jsem ještě dodělával vodící kolejnice pro rolničky.
Pak se zvedla k nebesům konstrukce na střechu.
A zem, podlaha se zapatlala betonem.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Polabský » sob 20 bře, 2021 1:25 pm

S ohledem na uvažované časové období, bych bezpečnostní žluté pruhování potlačil.
Pokud si pamatuji od dědků, tak se prý za války užívalo značení hran bílou barvou.
To by tak trochu odpovídalo i bílým okrajům nárazníků a třeba bílení hran tunelů. Bohužel nevím kde a v jakém rozsahu se to značení užívalo.
Znalci a hledači starých filmů a fotek by měli říci kloudné slovo.
K peci na sušení písku bych jen podotkl.
Snížil bych výšku zastřešení, protože nad válcem za provozu prostoru netřeba a uvažoval bych i o alespoň částečném
zakrytí kvůli zimnímu období a účinnosti sušení.

Jen tak dál, ať se daří !!!
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 20 bře, 2021 5:38 pm

Dále rotační válec dostal střechu a elektrický rozvaděč.
Dále se vydláždilo, pískovací potrubí dostalo prohlížecí šachtu a v kolejišti je šachta zarostlá až k pískovací věži. Pak se ještě doházel písek před násypkou a kde se nechodí, tak se zatravnilo.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 20 bře, 2021 5:45 pm

Až se vše krásně usadilo, tak až teďka je vidět, kde a jak velké mají být vzduchové nádrže.
Dále jsem dělal jen přívod a vývod vzduchu. Ostatní potrubí, kohouty a měřicí přístroje jsem nedělal.
Za prvé nemám detailní fotky a za druhé, už tenkrát, tam plno věcí scházelo.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 20 bře, 2021 6:08 pm

Ještě legenda.
Červená barva - venkovní a vnitřní sklad olejů, mazadel a koudele.
Modrá barva – kancelář, má dva vchody ze dvou stran.
Zelená barva – WC
Žlutá barva – místnost pro dělníky do pískárny.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 20 bře, 2021 6:54 pm

Další zajímavou stavbu, kterou bych chtěl realizovat je výhybkové stanoviště při vjezdu do depa.
Z Kralup nad Vltavou mám jen fotku výhybkového stanoviště lokomotivního depa číslo 1.
Obrázek
Dřevěná bouda by se dala postavit.
Ale chci mít jednotný styl drážních staveb v depu.
Vybral jsem stavebnici závorářského domku.
Obrázek
Podle základní desky se tam stavbička nevejde. Bude potřeba i trochu zeštíhlit.
Obrázek
Vjezdová kolej do depa se ještě o něco prodlouží.
Dále tam bude přechod přes koleje a tankovací prostor se ohradí dřevěným plotem.
Ze stavebnice zbude číňan, který pak může být u výpravny. Pak zbude mechanická část pro závory. Tahle drobnost muže mechanicky zjednodušit otáčení točny. Která se prozatím děla spalováním tuku.
Točení klikou je přeci jednoduší.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 21 bře, 2021 8:46 am

Výhybkové stanoviště depa číslo 1 je podle mě zde.
Obrázek
Foto rok 1961.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4855
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Jirkátor » ned 21 bře, 2021 12:03 pm

Správně se to jmenuje "Výhybkářské stanoviště". Čísluje římskými čislicemi vzestupně: St IV.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků