
4. Osobní vagóny bych ponechal stranou, to je fakt na ONJ

3. Aby spádoviště mělo smysl, musí se v něm řadit zátěž do různých směrů. Ale to musí být kolejiště tak koncipované. Nejsem si jistý zda to nebude komplikace při skládání modulů a vymýšlení celého konceptu. Hochdorf apod. jsou docela velká setkání, kde je dostatek traťových dvojkolejných modulů a velkých nádraží. To je něco, co tu nedáme dohromady. Myslím, že většinou budeme jen složitě hledat, jak ho využít.
2. Pokud bude spádoviště přiměřeně vymyšlené, může Řáholec stačit. Otázka je, zda při velikosti a možnostech Řáholce to nebude jako pěst na oko.
1. Z výše uvedeného si myslím, že budouvat seřadiště pouze k Řáholci je spíše problém. Bylo praktičtější vybudovat spádoviště tak, aby mělo po straně průchozí trať, takže to budou zároveň traťové moduly. Nemělo by být závislé na Řáholci, ale použitelné se Řáholcem. Kdyby se dalo odělit a připojit k nějakému většímu skryťáku, určitě by to nabídlo tvůrcům kolejiště více možností. Přeci jen ve skryťácích je vždy přirozeně nějaké řazení a můžou plnit funkci vjezdové a odjezdové skupiny pro seřadiště místo Řáholce.
Skutečně to chce hodně promyslet, aby vzniklo něco použitelného. Jinak z toho bude zase jen hodně kolejí vedle sebe bez efektu. Provoz na modulovce dělá to posílání nákladních vagónů do továren a náklaďišť. Stejně jako Tomáš si myslím, že než polofunkční spádoviště, které bude sloužit jen k efektnímu klouzání vagónů, by byla lepší delší vlečka na pár modulu s odobočkami do více továren. Existovalo to v mnoha městech - třeba Chrudim město je dobrý příklad. Z vlečky do lihovaru dlouhé pár set metrů odbočovaly krátké vlečky do pivovaru, cukrovaru, snad později plynárny, vždy kolej vlevo, kolej v pravo nic složitého. Bude to mít stejně modulů, míň kolejí, na obsluhu bude potřeba jen strojvedoucí s mašinou
