jirkan píše:1) panel máš už sice hotový, ale nešlo by to nějak vymyslet, že by se trochu natáhl. kdyby se na délku přidalo nějakých 20 cm, tak by to asi šlo předělat na poloměry min R2, což bude spolehlivě sjízdné i pro delší lokomotivy a vozy.
Ne, to bohužel nejde, velikost panelu je zvolena vzhledem k místnosti (protažení na délku by zasahovalo do prostoru otevírání dveří).
jirkan píše:2) Současně bys získal trochu délky pro stoupání, takže by mohlo být víc místa nad skryťákem, ono je třeba počítat s tím, že ruka, která má manipulovat s vykolejeným vagónem nebo čistit koleje, trochu místa spotřebuje.
3) Pokud to bude možné, tak bych se pokusil prodloužit koleje v té výhybně tak aby nebyly o moc kratší, než v té horní stanici.
ano, v tom skryťáku se vyřádím, předpokládám, že když to není vidět, tak ani záclony netřeba zatahovat
jirkan píše:4) Milan ti rozkreslil přesně použití jednotlivých typů kolejiva. Pokus se na základě toho definovat přesnou polohu výhybek a ty pak propojit flexi kolejemi. Ve stanicích tak dostaneš mnohem větší poloměry a i optice to přidá (tedy, pokud si na flexi troufáš).
Milanův návrh předpokládá 15°výhybky, čímž limituje na kolejivo Fleischmann Picollo s podložím. To by pro začátečníka bylo asi nejjednodušší. Ale láká mne zkusit si to postavit z flexi kolejí. Ještě teda netuším, jak se to řeže, aby to vyšlo úplně přesně. Nějaké doporučení?
jirkan píše:6) Udělej si představu o délkách vozidel, která chceš používat, a zkus dopočítat, jak dlouhý vlak se kam vejde. Vymýšlej si také různé varianty provozu, abys našel případná úzká místa.
Pokud jde o vozidla, rozhodl jsem se pro ČSD epocha IV. Tím jsou nejspíš délky dané, s ohledem na velmi malý výběr osobních vozů, tedy Ypsilony a patrák. Ten ve variantě PIKO má zkrácenou délku použitím nápravy pod přechodem mezi vozy (což je nemodelové, ale zas je to pro mne nostalgie, protože tenhle model PIKO si pamatuju z dětství).