Digitalizace starších lokomotiv

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 15 bře, 2007 12:18 pm

Máte někdo zkušenosti s digitalizací starších lokomotiv PIKO se dvema motory? Je to vůbec možné, připojit na výstup dekodéru dva motory?
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 15 bře, 2007 8:16 pm

Michal Dalecky píše:Máte někdo zkušenosti s digitalizací starších lokomotiv PIKO se dvema motory? Je to vůbec možné, připojit na výstup dekodéru dva motory?


Funguje to, ovšem výrobci pak doporučují vypnout regulaci Back EMF.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 15 bře, 2007 9:11 pm

Zdenku a neni pak problem pri provozu kdy kazdy motor ma mirne odlisne jizdni vlastnosti (uhliky, spina a tak.) Nepretezuje se vystup dekoderu. Jde mi to to, aby byl provoz spolehlivy. V pripade jakychkoliv problemu to zakaznikovi rozmluvim. Nerad bych za tyden vymenoval dekoder. Priznam se, ze se mi do toho moc nechce.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 15 bře, 2007 9:28 pm

Michal Dalecky píše:Zdenku a neni pak problem pri provozu kdy kazdy motor ma mirne odlisne jizdni vlastnosti (uhliky, spina a tak.) Nepretezuje se vystup dekoderu. Jde mi to to, aby byl provoz spolehlivy. V pripade jakychkoliv problemu to zakaznikovi rozmluvim. Nerad bych za tyden vymenoval dekoder. Priznam se, ze se mi do toho moc nechce.


U Lenze či ZIMO bych se přetížení nebál. Problémy opravdu může dělat ta BEMF regulace. Ovšem souhlasím, že s dvěma motory může být dvakrát tolik problémů. Mimochodem co je to za mašinu E44, nohabka či ragulin ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » pát 16 bře, 2007 7:12 am

Nohabka a E44.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 16 bře, 2007 1:49 pm

Michal Dalecky píše:Nohabka a E44.


Pokud to lze - změř odběr naprázdno[mašna ve vzduchu či koly nahoru],
pak ji změř pod zátěží.

pokud bude pod cca 0,4 A na prázdno a cca 1.2 A pod zatížením pak to bude asi O.K. Tady asi bude lepší Lenz GOLD, má tuším vyšší zátěžové parametry, ale MX64 bude taky O.K.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Karlos » ned 08 dub, 2007 8:12 pm

:) E44 Zrovna tuhle mašinu řeším, naměřil jsem při plný rychlosti, bez vagonů 0.3A.
Karlos
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 22 úno, 2007 4:39 pm

Příspěvekod Igor Kmet » pon 09 dub, 2007 8:07 pm

Z hladiska prudoveho pretazenia dekodera je najnepriaznivejsia situacia ked je rotor motorceka uplne zabrzdeny vtedy tecie tzv Stall Current . Navrhujen motor kratkodobe !! zabrzdit rukou pri zhodenej kapote a merat prudovy odber na klasickom trafe pri plnom napati. a tak ziskat realnu hodnot Stall curent.

Rozhodne prudovy odber merany na trati pri normalnej prevadzke nema ziadnu vypovedatelnu hodnotu.

Niektore dekodery (Lenz Gold , Silver) su ochranene vnutornymi obvodmi proti pretazeniu, skratom a prehriatiu (The decoders are protected against overloading, short circuits and overheating) takze su prakticky neznicitelne zo strany motora, ale urcite to neplati pre vsetky dekodery a tam ma zmysel merat Stall curent ( prud pri zabrzdenej kotve,rotore).
Igor Kmet
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 05 led, 2007 11:25 am

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod user_179 » stř 11 dub, 2007 11:25 pm

Michal Dalecky píše:Máte někdo zkušenosti s digitalizací starších lokomotiv PIKO se dvema motory? Je to vůbec možné, připojit na výstup dekodéru dva motory?


Šlo by tam dát třeba dekodéry dva, ale já bych to raději každému rozmluvil - moc práce a laborování se starým modelem, jehož parametry nejsou bůhvíjaké. Roco toto řešilo u lokomotiv co měly dva motory speciálním dekodérem např. v Ae8/8. MICHAL N
user_179
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 27 bře, 2007 1:42 pm

Digitalizace hektora v TT

Příspěvekod jares » pon 14 kvě, 2007 5:52 am

Mám hektora TT ještě z dob BTTB a nedavno jsem jej remotorizoval, od té doby mám problém s jízdními vlastnostmi. Lokomotiva jezdí "přískokem", vždy se rozjede, náhle zastaví a to se pořád opakuje. Totéž mi dělá BR81, ve které je stejný motor. V obou je z prostorových důvodů Lenz Gold mini. Je možné, že dekodér výkonově nestačí, existuje nějaký dekodér, který by se s tímto typem motoru snášel lépe, a zároveň se vešel do obou zmíněných lokomotiv, případně může být chyba někde jinde?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod jares » pát 18 kvě, 2007 5:43 am

Tak, a už mi došla trpělivost ... Pára 81 DB skáče jako koza, nevím co s tím. Nevíte v Praze o někom, kdo by opravoval modely a měl i zkušenost s digitálem? Buď jsem zvolil nevhodný dekodér k motoru, nebo je chyba někde jinde ... Byla to moje první digitalizovaná lokomotiva a asi jsem to trochu "zprasil".
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rudolf » pát 18 kvě, 2007 10:57 am

Základ jsou perfektně čisté koleje a sběrače lokomotivy. Jinak to dělá přesně to co píšeš. A také chce zkontrolovat stav uhlíků v motoru.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod orkan » pát 18 kvě, 2007 4:34 pm

Mozna pomuze vypnout BACK EMF.
S Lenz dokodery nemam zkusenosti, ale napr. u ESU dekoderu je potreba nekdy zmenit nektere CV hodnoty podle vyrobce lokomotivy (pouziteho motoru).
ESU uvadi jak, ale skutecnost muze byt jina.
Mel jsem stejny problem u Fleischmann lokomotivy, kde metodou pokus omyl se podarilo skoky dostat na uroven skoro spojite jizdy.
H0, III, DCC, ECoS, TrainController
Praha 5
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod jares » pon 21 kvě, 2007 5:53 am

Právě že s nastavováním dekodéru nemám moc zkušeností, zatím jsem pouze přeprogramovával adresy. Mám pocit,že to způsobuje proudová ochrana, nicméně abych toto podezřejní potvrdil, musel bych do sledovaného úseku zařadit ampérmetr. Za pokus to stojí. Ale díky za typy.
Co se čistoty kolejí týče, nemá to na to vliv, dělá to v libovolném úseku a přibližně ve stejných intervalech.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod orkan » pon 21 kvě, 2007 6:49 pm

Dival jsme se na manual k Lenz Gold dekoderum a tam pisou, ze je mozno nastavit CV 50 pro asi sest ruznych konfiguraci, podle typu motoru.

"Select motor type 0-5, enter as decimal number"

Jake typy motoru vsak maji na mysli v manualu nepisou.
Dalsi zmeny v chovani lze docilit po nastaveni CV113 a CV114.
H0, III, DCC, ECoS, TrainController
Praha 5
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Další

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků