Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
V novém Světě se v článku o "Králi osobáků" objevila nenápadná zmínka o mléku v cisterně do Radlické mlékárny: Vrtá mi hlavou, jak se to mlíko do té cisterny dostalo. Že by ho prostě někde na VNVK přelévali zemědělci z konví, to mi přijde i na tehdejší dobu nedostatečně hygienické. Nebo přijeli na nádraží s nějakým mlíkocucem (podle vzoru hovnocuc) a přečerpali? Nebo snad tam dole na jihu mělo nějaké JZD nebo státní statek vlastní vlečku do nějakého kontrolovaného prostředí, kde to mlíko naplnili?Tempotaxi píše:Ve stanici se můžou nakládat mlékárenské konve nebo se mléko přečerpává do železničních cisteren.
Morris Zapp píše:Vrtá mi hlavou, jak se to mlíko do té cisterny dostalo. Že by ho prostě někde na VNVK přelévali zemědělci z konví, to mi přijde i na tehdejší dobu nedostatečně hygienické. Nebo přijeli na nádraží s nějakým mlíkocucem (podle vzoru hovnocuc) a přečerpali? Nebo snad tam dole na jihu mělo nějaké JZD nebo státní statek vlastní vlečku do nějakého kontrolovaného prostředí, kde to mlíko naplnili?
A kolik mlíka vlastně takhle nad ránem vyprodukuje takový běžný kravín? Naplní to vůbec takovouhle cisternu?
Příliš mnoho neznámých... Znal by na ně někdo prosím odpovědi..?
Vladimír_B píše:Já bych měl jen takovou nemalou drobnost: i z vývěvy můžete mít čerpadlo, stačí prohodit hadice. Protože z jedné strany ssaje a do druhé tlačí.
Např. v práci máme čerpadlo z fekálu vz. T815 jako zdroj stlačeného vzduchu na profukování a otáčí s ním asynchrochronní motor.
Jen pro zajímavost si připomeňme provoz z vlečky Mlékárny Příšovice: po dlouhou dobu odtud vypravovali brzy ráno bílou cisternu s mlékem, která byla denně s prvním vlakem vožena do Prahy Vysočan na vlečku zdejších pekáren; tehdejší parní vlaky to zvládaly za 95 min.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků