Mám analog verzi (nebandážovaná soukolí) a kolejivo Fleischmann Profi. Paradoxně na výhybkách umístěných v čistě rovném terénu se motorák zastavoval. Na výhybkách, které jsou pod jakýmkoliv sklonem se to nedělo. Zkoumal jsem, co se na výhybce děje a kde nemá motorák dotyk.
Uvolnil jsem přední původně pevnou nápravu, aby byla také kyvná a velmi lehce otočná. Její rozsah je jen cca 70% oproti zadní nápravě, nicméně potřeboval jsem, aby byla volnější. Tím jsem docílil lepší přilnavosti celého motoráku ke kolejím. Bylo to opravdu lavírování, uvolňoval jsem nápravu postupně a každé půlotočení každého šroubu bylo znát. Pokud byla náprava uvolněná moc, už se mohla teoreticky pohybovat v i ve směru jízdy, což by bylo nežádoucí. Pak bylo potřeba ještě výrazně přihnout všechny sběrače, aby víc tlačili na kola a také zespoda na kontakty na desce.
No, byly to tak 3 hodiny čistého času..
Tím se ale vše vyřešilo, motorák jezdí perfektně, je tichý, klidný v jízdě a vypadá při jízdě i věrohodně + neproblikávají světla, protože neztrácí kontakt - používám pulsní ovládání. Jen mě štve, že nebyl použit setrvačník, model v podstatě stojí na fleku.
Koupil jsem k soupravě jeden Blm navíc. Přípojné vozy jely každý velmi ztuha, dokonce tak ztuha, že motorák neutáhl do mírného stoupání dva Blm za sebou.
Opět jsem poupravil sběrače, aby dotyk byl jen s kovovou částí kola. Sběrač se jinak dotýkal i plastového kroužku upevňujícího zevnitř každé kolo. Touto úpravou jedou Blm volněji a motorák je již utáhne. Nicméně, že bych je sám pustil z kopce a dojeli dolů, to se stejně nestane.
Ještě jsem z žádným novým, takto kvalitním modelem neměl tolik práce. Nejsem žádný expert.
Doufám, že Roco už pro další produkci 70378 tyto "dětské nemoci" porichtuje a další série budou prvotřídní. Vzhled je opravdu skvělý, po osazení a nalepení doplňků se vše zvýrazní a na model je opravdu radost pohledět.
