od Rudolf » sob 07 lis, 2020 7:47 pm
Pár poznatků k analogové verzi M 152.0:
Zapojení PluX16 (pro MX630P16)
F0F - bílá vpředu
F0R - bílá vzadu
FA1 - červená vzadu
FA2 - červená vpředu
FA3, FA4 - připraveno pro reproduktor
SUSI (FA5, FA6) nezapojeno.
Jeden dvojpřepínač vypíná vždy komplet osvětlení na jedné straně.
Druhý dvojpřepínač - zapíná trvalé osvětlení prostoru pro cestující a trvalé světlo v obou kabinách strojvůdce.
Dá se to poměrně jednoduše vylepšit. Osvětlení kabin strojvůdce se připojí na FA3 a FA4 (výstupy pro reproduktor). Osvětlení prostoru pro cestující se dá připojit buď na FA5 nebo na FA6 (SUSI), ale protože jsou to výstupy logické (společné se SUSI), musí se tam přidat zesilovač z jednoho tranzistoru a dvou odporů (to se bez problémů vejde do prostoru záchodu nad dekodér). V tu chvíli je to myslím už použitelné, nedosahuje to sice vlastností ozvučené verze, ale je to značně lepší než zapojení od výrobce.
Horní reflektory se ovládat samostatně nedají. Na to by byla třeba větší úprava zapojení na hlavní desce plošných spojů, aby stačil počet funkčních výstupů, elektricky to problém není, ale bohužel je tam málo místa na protažení dalších vodičů, takže by byla asi nutná nějaká mechanická úprava rámu.
K Blm:
Motorák i přípojný vůz používají stejnou horní desku plošných spojů s osvětlením, takže přípojný vůz má osazené LED horních reflektorů, které ale nemá a taky jsou osazeny LED v kabinách strojvůdce, které jsou u přípojného vozu nezapojené.
Ruda