Předně k titulku dodávám: hledám inspiraci.
Přestože se ještě nejedná o konkrétní kolejiště, myslím že svou obecností spadá do tohoto tématu. Jak se bude stříbřit, přemístím případnou diskuzi do sekce SEGMENTOVÁ KOLEJIŠTĚ.
A teď vocogo:
Po neuspěšném pokusu o klasické rámové kolejiště a celkem úspěšně provedeném modulu (nebo dioramatu? 120x40cm) jsem ukecal šéfovou bytu, že bych si uzmul kousek obyváku. Prostě že bych si udělal nudli podél zdi za sedací soupravou. Celková délka tedy může být 440cm. Šířka 50cm. Abych mohl mít SN a horní patro, počítám v rohu s tobogánem, takže tam by se vytvořila základna 80x80cm.
Moje prozatimni představa je následující:
- ve strední části v základní rovině "hlavní" nádraží. Nic velkýho. Budova nejspíš mimo panel. Skladiště s bordel plochou. Odstavnou kolej pro M152, případně výtopnu předělanou na dilničku a zimní rozmrazení motoráku. Nádraží zatím koncové, ale chtěl bych ho zprůjezdnit, což by si nejspíš vyžádalo rozšíření pravé části (u nepoužívaných dveří) alespoň na 60-65 cm, aby se vlezla obrátka do SN. Zhlaví jsou tak nějak bez nápadu, čistě z praktických důvodů aby levé vedlo dozadu ke zdi do tunelu a pravé dávalo možnost pokračovat do tunelu pod horním nádražím a dále do SN.
- v pravé části horní patro koncová stanička. Malá budova u kraje panelu. Směrem ke zdi skládka, rampa, případně malé skladiště. Na skládce (rampě) pár kousků kmenů přivezených lesní cestou "ze zdi".
- v dolním patře SN. Na struktuře nezáleží. Prostě jen pár kolejí na odstavení souprav (počítám max 5 připravených: 2xmotorák + nějaké nákladní k bardotě). Loko bych ostavoval spíš ve stanicích, ať jsou vidět
Umístění u kraje panelu kvůli dosahnutí. První kolej "nakolejovací"+programovací, protože už bych rád zkusil DCC (asi nějakej start od Lenze).
Prvotní náčrt z AutoCADu:
Vše je moc rovné, takže tu trať podél zdi do horní stanice bych trošku zvlnil. Obloukové stoupání bych částečně schoval do arkády, pohledově k dolnímu nádraží by se pak odkrylo a přešlo na viadukt. Za dolním nádražím už by trať vedla ve stráni. Mezi dolním a horním nádražím bych stráň zkusil zvednout až nad úroveň horních kolejí, aby se malým hřebenem pohledově oddělili obě stanice. Les je samozřejmostí.
Co bude v rohu na kopci zatím netuším. V tunelu vyhybka, která rozdělí směr vnějším obloukem do horního patra, vnitřním do SN. Asi by byla vhodnější oblouková. Taky doufám, že když bude jedna trať stoupat a druhá klesat, tak se po 180 stupních podjedou.
Nádraží jsou si kolejištěm taky hodně podobná
Dolní z důvodu nutnosti (viz výše), horní bych rád umístil šikmo, případně v budoucnu dveřma připojil nějaký modul.
Předpokládám flexi kolejivo Litomyšský, stavebnice vyhýbek (primárně EW1) s úpravou srdcovek, přestavníky ze serva (DCC řídící moduly už jsem někde viděl). I když předpokládám DCC tak určitě udělám úseky.
To jsem se pěkně rozepsal
Prosím o kritiku a nakopnutí (proto vše zveřejňuji již teď), především ohledně nádraží.
Nyní mi ale jde hlavně o inspiraci. Marně na netu hledám nějaké podobné kolejiště Se začátkem realizace počítám tak na léto 2009. Prvopočátkem budou kovové rámy s nohou se stavitelným šroubem. Bude jich několik, vzájemně sešroubovaných a uchycených do zdi (proto segmentové). Je to obývací pokoj, tak pod tím bude koberec a musí to jít případně nadzvednout/demontovat. Na kovových rámech bude rovina SN z překlišky a korku. Z dřevěných latí konstrukce pro základní rovinu - opět překliška. Zbytek krajiny kombinace polystyrén a kartón.
Shimiho styl je ale také velice lákavý...
Jak vidíte, plánů plná hlava...
A dodatečně: TT / IV-V ep.