Moderátor: Michal Dalecký
zaplef píše:Jen pro zajímavost doplním, že plzeňští plecháči mají požadavek chlazení trakčních motorů již od prvního jízdního stupně, brněnští až od 3. jízdního stupně, ale mají snad možnost přepnutí taktéž od prvního stupně. Některé stroje mají úpravu dochlazování - volí strojvedoucí ručně.
Co se pneumotoru regulace týče, tak byli dva typy - 2 a 4 vetilový. Snad se nepletu, ale 4 ventilový pracuje stejně, jen dva ventily jsou inverzní, u 2 ventilu dochází jen k přepínání. Dále si myslím, že liché a sudé stupně mají trochu jiný zvukový projev, alespoň to tak cítím z pozice strojvedoucího.
Podle informací z kurzu na 2 plechovky byli v Plzni namontovany 4 ventilové pneumotory, tuto úpravu dostali údajně v Bratislavě (ta byla pro místní atypičnost nahrazena standardním 2 ventilem). Z toho usuzuji, že bratislavské stroje měli pneumotor ovládaný 4 ventily, určitě někdo může moji doměnku potvrdit nebo vyvrátit.
Ještě ke zvuku vypnutí hlavního vypínače: na mohutnosti by možná dopomohla ozvěna, tak jak je tomu zde: https://youtu.be/k6lgwNQdkgA?t=187
bedýnka píše:...A u žádné loko 230 / 240 neběží ventilátory až do zastavení lokomotivy. Leda, že by je měl strojvedoucí přepnutý na trvalý chod, což jsou maximální otáčky. Ventilátory se vypínají, na rozdíl od stejnosměrných loko, jakmile se sjede s regulací na nulu, takže při zastavování by mělo být slyšet jen skřípání brzdových zdrží
Nahrávky jsou pěkné, ale chybí mi tam výrazný - hlasitější projev při vypnutí hlavního vypínače.
...
arcade píše:https://youtu.be/xvRHC6rL4hk
Laminatka od 5:00
Jacek píše:..se rozjede na stovku za 20 sekund, odbočky by hrály snad minutu..
Michal Dalecký píše:S489.1023 v reálu po vyrobení:
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=galerie&id=5125
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Jirka Černý a 1 návštěvník