Přepínání přestavníků Peco

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Přepínání přestavníků Peco

Příspěvekod Mart » pon 22 pro, 2008 7:45 am

Zdravím,
mám takovej dotaz, čím přepínáte přestavníky Peco ( na vyhýbce) ?
Já myslel, že musí být použito tlačítko, ale v katalogu a i v návodu k přestavníku je uveden PL-26 což je páčkový přepínač !
Měl jsem zato, že kontakt by neměl být trvale sepnut !
A nebo se pletu a může to být trvale sepnuto a já můžu použít jakýkoli páčkový přepínač ?
Nebo je ten jejich (PL-26) nějak seciálně upraven ?
:?: :?: :?:
Díky.
Přesedlal jsem na H0 - ty páry se zvukem mě dostaly:-)
Mart
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 14 říj, 2007 7:56 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Houmr » pon 22 pro, 2008 10:35 am

Já si myslím, že to bude speciální přepínač pro Peco, protože opravdu nemohou být trvale sepnuty, ale osobně jsem ho v ruce neměl, budeš si muset asi jeden koupit, jo a taky nějaké silnější trafo bohužel přestavníky Peco berou dost ampér. Nebo aspoň koupit ty zelené pro nižší odběr, já mám ty druhé a je docela problém s dekodéry, zatím to stále řešíme, ale už to snad oživíme. Odcházejí u dekodéru Darlingtony na výstupech. :cry:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Mart » pon 22 pro, 2008 2:29 pm

Hmm, tak to jsi mě moc nepotěšil, neb jsem tajně doufal ( ale moc nevěřil), že bych použil obyč. přepínače. Tydle od Peco jsou docela drahý, ale zas je to kompaktní řešení ( páčka ukazuje kam je přehozeno a odpadá tím nutnost signalizace).
S tím odběrem, no uvidíme :roll: , já neplánuji ovládat vyhýbky digitálem, tam zůstanu u analogu.
Jinak nevím, ale když přehazuješ vyhýbku po jedný a ne celý vlakový cesty najednou, tak tak odebírá proud vždy jen jeden přestavník ne ? A to pak zase není tak hrozný.
Přesedlal jsem na H0 - ty páry se zvukem mě dostaly:-)
Mart
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 14 říj, 2007 7:56 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod alexander » pon 22 pro, 2008 3:11 pm

Viete čo ma vždy zarazí? Neochota niečo si naštudovať sám...
Ako sa môže niekto pustiť do stavby ELEKTRICKÉHO vláčika a ani len netušiť nič o elektrike? Veď v každom lepšom vláčikovom obchode ešte stále majú zošity Malej železnice! Za pár korún a vysvetlené nádherne polopaticky...
Ovládanie prestavníka prepínačom je napr. tu:
http://www.volny.cz/masinky2003/ovladan ... vniku.html

p.s.
nemienim nikoho ponižovať, urážať ani inak narúšať integritu osobnosti, ale ako sa dá niekomu poradiť, keď ani nevie o čom sa rozpráva?
alexander
 
Příspěvky: 407
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod alexander » pon 22 pro, 2008 3:20 pm

A pretože máme sviatky mieru a pokoja, tak ešte jeden odkaz:
http://www.ho-vlaky.wbs.cz/Prirucky_a_p ... tavbe.html
alexander
 
Příspěvky: 407
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Mart » pon 22 pro, 2008 3:35 pm

alexander píše:Viete čo ma vždy zarazí? Neochota niečo si naštudovať sám...
Ako sa môže niekto pustiť do stavby ELEKTRICKÉHO vláčika a ani len netušiť nič o elektrike? Veď v každom lepšom vláčikovom obchode ešte stále majú zošity Malej železnice! Za pár korún a vysvetlené nádherne polopaticky...
Ovládanie prestavníka prepínačom je napr. tu:
http://www.volny.cz/masinky2003/ovladan ... vniku.html

p.s.
nemienim nikoho ponižovať, urážať ani inak narúšať integritu osobnosti, ale ako sa dá niekomu poradiť, keď ani nevie o čom sa rozpráva?




Ach jo,
já samozřejmě vím, že přestavník bez koncového vypínání nemůže být trvale "zapnut", právě proto jsem se ptal na ten páčkový přepínač od Peco (ten mě nešel do hlavy)
Ano máš pravdu v elektrice nejsem žádnej expert a myslím, že to až tak nevadí , to co potřebuji, to více méně znám a co nevím zjistím :D .
Jelikož neznám VŠECHNY druhy přepínačů , vypínačů, atd. ,tak jsem se zeptal v obchodě na něco podobnýho jako je to Peco ( páčkové tlačítko s tím, aby páčka zůstávala v krajních polohách :shock: ) a on, že nic takového nezná.
Proto mě zarazilo co maj v katalogu.

Tak jsem se jenom zeptal :?:
Přesedlal jsem na H0 - ty páry se zvukem mě dostaly:-)
Mart
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 14 říj, 2007 7:56 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Jenda » pon 22 pro, 2008 4:45 pm

Existují páčkové přepínače které nemají aretované polohy, to znamená že se po vychýlení ze středu vrátí samy do vypnutého stavu ty by byly i vhodné k přepínání PECO přestavníků, jen mají potom nevýhodu že jsou trvale ve středové poloze takže polohou nesignalizují stav výhybky. Příklad páčkového vypínače např zde: http://www.gme.cz/cz/index.php?page=pro ... il=631-307 za lidových 16 Kč
Jenda
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 02 zář, 2008 3:14 pm
Bydliště: u. Č.Budějovic

Příspěvekod Tomáš » pon 22 pro, 2008 4:53 pm

no když už se tu řeší přepínání přestavníků pomoci vypínačů měl bych jeden dotaz.Zapojení pomocí kondenzátorů mi je jasné.Ale jak by vypadalo zapojení vlakové cesty,seriového zapojení,kdybych místo tlačítech chtěl taky použít vypínačů.Mohl by mi to někdo zakreslit.To co mám na obrázku je tlačítkové schéma
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Pictures2/ ... _cesta.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Houmr » pon 22 pro, 2008 6:03 pm

Kolega myslel tento přepínač,
http://www.modelovazeleznice.cz/cs/prod ... turer=peco
právě že je zajímavé, že se zdá, že je v krajní poloze, takže by muselo být nějak vyřešené vypnutí v krají poloze v něm. Takže pokud toto někdo víte tak napište.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod alexander » pon 22 pro, 2008 6:03 pm

Tomáš,
ak chceš stavať vlakovú cestu je jednoduchšie použiť tlačítka, pretože v tomto prípade odpadá indikácia polohy výhybky polohou prepínača.
Tak ako tu:
http://www.volny.cz/masinky2003/staveni ... cesty.html
plus odkazy uvedené vyššie.
alexander
 
Příspěvky: 407
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Martin HO » pon 22 pro, 2008 8:51 pm

Martin HO
 

Příspěvekod Mart » úte 23 pro, 2008 7:03 am

Jenda,
ano o tom vím, zakoupil jsem i když né přesně ten na co dáváš odkaz. Funguje to dobře, ale jak píšeš, po sepnutí se vrátí do středové polohy, kdežto ten od Peco zůstane v krajní polze a tím ukazuje směr přehození vyhybky.
Vypadá to na " páčkové tlačítko s aretací" :shock:
Nejspíš to dopadne tak, že budu vyhybku ovládat dvěma tlačítky s "oční" kontrolou 8) . Na tom mém koncovém nádraží s pěti vyhybkama to nebude problém-
Přesedlal jsem na H0 - ty páry se zvukem mě dostaly:-)
Mart
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 14 říj, 2007 7:56 am
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Jirka1 » úte 23 pro, 2008 7:46 am

A nešlo by třeba využít toto zapojení?
http://www.volny.cz/masinky2003/ovladan ... vniku.html
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Příspěvekod Miloš_P » úte 23 pro, 2008 3:06 pm

Tomáš píše:no když už se tu řeší přepínání přestavníků pomoci vypínačů měl bych jeden dotaz.Zapojení pomocí kondenzátorů mi je jasné.Ale jak by vypadalo zapojení vlakové cesty,seriového zapojení,kdybych místo tlačítech chtěl taky použít vypínačů.Mohl by mi to někdo zakreslit.To co mám na obrázku je tlačítkové schéma
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Pictures2/ ... _cesta.jpg

A co použít otočný vícepolohový přepínač..., podle natočení by ukazoval zvolenou cestu, ale předpokládá to použití přestavníků s koncovým vypínáním.
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&id=18086
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 672
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin HO » úte 23 pro, 2008 4:06 pm

No lepší řešení je při stavění vlakové cesty příslušnou polohou otočného přepínače, přivádět proud do přepínače pouze přes příslušně dimenzované tlačítko.
Nastavením přepínače do příslušné polohy a následním stiskem tlačítka se přestaví příslušné výhybky vlakové cesty.
Tlačítko současně zabrání eventuelnímu přestavování vlakových cest mezipoloh přepínače, ke kterému by mohlo docházet v případě, že by přepínač byl napájen trvale.
Bez ohledu na to, že je pohon výhybky vybaven koncovým vypínáním.
A koncové vypínání by v tomto případě bylo podmínkou.
Martin HO
 

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků