Dlouhé vozy a krátké poloměry

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 12:15 am

Díky všem za reakce na tohle téma! :)

Od některých vnímám postoj, že "to nejde". Mají naprostou pravdu. Nejde to! :D
Nejde to bez krvavých kompromisů, ke kterým budu nucen a ztratím tím víc modelovosti než by se mi líbilo. Ale za tuto cenu to podle mě půjde, jen najít cestu a ten nejméně krvavý z kompromisů.

Moji situaci vemi dobře pochopil Dovi. A taky dík za podporu!

Aby to bylo jasnější, trochu shrnu, potvrdím nebo vyjasním mou situaci.

- Vyčleníl jsem v bytě prostor daných rozměrů a tam to mohu zrealizovat. V blízkých letech nehrozí, že by se prostor mohl zvětšit.

- Chci udělat žst. Stránčice tak dobře, jak jen to půjde. A jejich blízké okolí k tomu - především ten malý most u oblouku trati uzavírající louku (mám z toho tam namalovaný jen takový rybníček, což je sdružení několika symbolů, na kterých teď nesejde).

- Přijít aspoň na návštěvu někam a nabrat nějaké znalosti a zkušenosti s modelařením bych rád, moc toho vlastně neumím, nebo spíš jak občas říkám, ještě jsem nezkusil jestli to umím. :mrgreen: Například jsem nevěděl, jestli dokážu postavit podpůrnou konstrukci domácího mašinkária, a už to vypadá že ano. Ale pro systematické vyrábění nějakého modulu (byť stránčického), který nebude doma schopen samostatného provozu nemám dostatečnou motivaci.

- Soustředím se na sedmdesátky, především na rok 1973, protože je to pro mě dost zajímavý rok. Především kvůli krizi motorové trakce, takže ve Stránčicích jezdilo a vypomáhalo "všechno co mělo kola" včetně par. V kolejišti i provozu se té doby chci maximálním možným způsobem držet.

- Ale mám syna a proto kolejiště prostě musí být použitelné pro VI. epochu typickou céčkovými vozy, i když třeba pro manipulační koleje to platit nemusí. Občas prostě "přepneme" na VI. epochu. Vozidla se zamění snadno, koleje zůstanou jak jsou, možná nějaké stavby budou mít dvě snadno zaměnitelné varianty.

- Proč Delfín? protože v tom roce jezdil na Vindoboně přes Stránčice a vídali jsme ho ze zahrady. Ve Stránčicích občas i zastavil, ale jen z provozních důvodů. Lidi z něj nevystupovali pokud nebylo něco na trati do Prahy něco hodně, ale hodně špatně :mrgreen: a nastoupit se nikdo neodvážil - teda až na jednu nebo max dvě výjimky. :lol: Rok předtím, a pak někdy vyjímečně i po tom se jezdilo zas s Hydrou, než to přehodili klasicky přes Havlbrod. Tu Hydru ale při tom ale tuším normálně posílali přes Stránčice k Rybníku. A ovšem mimořádnosti, i s technikou pro Vídeň, byly v každé době. :wink:
Naposledy upravil luftak dne ned 26 črc, 2020 12:25 am, celkově upraveno 1
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 12:23 am

- Co je to ta kolej Senohraby? Bývala tam tam taková skromná stanice s výpravní budouvou na motivy blízkých Mnichovic nebo Senohrab. Což jsou také stanice charakteristické prudkým svahem od nádraží k obci dole jako mám i já v kolejišti. A také jsou pro mě osobně důležité. Míval jsem tam jednu kolej tak na Hurvínka+1 a maličkou vlečku tak na jeden vagón. Ale když teda r310 nemůže být ani v tom hustém lese vpravo vzadu, milosrdně ukrývajícím horší úhly "skládácího metru", tak z toho možná zbyde jen ten šturc. Ovšem i tak se tam může Hurvajz nebo maličký Mn obracet a uhýbat rychlíkům. Prostě potřebuji druhé místo, co se aspoň trochu tváří jako stanice, aby byl provoz zajímavější, a aspoň u některých vlaků se dalo viditelně, nejen v představě jezdit odněkud někam. Druhé možné místo je podél zadní stěny, že se zadní díl smyčky nebude zneviditelňovat překrytím kopcem. Jenže pak by bylo na tom kolejišti už poněkud "překolejováno" a budou vidět osobáky obracející "v Benešově" a rychlíky obracející "v Táboře". Výhodou by bylo snesitelnější redukce předního dílu smyčky "na estakádě" na jednokolejku.

Jinak, odjíždím na týden pryč a nevím jak to teď bude se signálem a mými odpověďmi.
Naposledy upravil luftak dne ned 26 črc, 2020 1:10 am, celkově upraveno 3
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 12:39 am

- Kam se vejde Delfín, tam se vejde Žabotlam. A také mašina se třemi Y. Taurus se třemi céčkovými vozy bude zřejmě delší, nemělo by to být ale o moc.

- Stránčite namalované ještě mít nemůžu, protože mi dá hodně práce pochopit a propočítat geometrii toho, čemu říkám IBW2, resp. IBW3. Zkrátka flexi BW 15° https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-83420.html zkroucenou do r353 resp. r396, a co to udělá, když ji vložím dovnitř oblouku vlevo a vpravo od rovných ve Stránčicích a před jejich rozvětvení dám také r353 nebo co tam půjde. Mělo by se mi tak podařit námezník vystrčit až do oblouku a získat tak prodloužení použitelné délky staničních kolejí, ale nevím kolik tím ztratím třeba na šířce.
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 12:53 am

Co se týče skrytého nádraží, cvičně ho mám v niveletě -110 nebo -130. Na to by jistě stačil sjezd začínající vpravo a pokračující těsné podél zadní a pak levé stěny do oblouku vlevo vpředu, kde se to už začne větvit a smyčkovat. Sestavovat vlaky v SN nebudu, jen řešit havárie, tak si myslím, že větší výšku snad potřebovat nebudu. Spoléhám na odklopný čelní díl a 1-2 montážní šachty. Když se ukáže nutnost, celou krajinku o jedno podlaží SN zvednu.

Vlaky se budou sestavovat v žst. Stránčice nebo mimo kolejiště do "krmících rour". Cílově v SN počítám na všeobecné vybavení všech úseků čidly na obsazenost - dvojkolí vagónů namatlaná tím odporovým lakem.Přitom tam bude také LED osvětlení a čelo podél přístupné strany kromě úplného odklopení také výklopné o 45°a vybavené po celé délce zrcátkem, takže se shora bude moct rychle špiónovat, co se to tam dole nepovedlo.

Počítám s tím, že žst. Stránčice bude mít pro sebe 1 nebo 2 "segmentové" desky, které půjdou z kolejiště zvednout (i když ne tak snadno jako víka montážních šachet) a závažné problémy (třeba přestavníky) tak budu řešit v jiné místnosti.
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 1:18 am

milan ferdián píše:Pár drobností z nepovedeného projektu.
žst.Strančice
3 - manipulační - 690 mm
1 - hlavní - 794
ostrovní nástupiště
2 - dopravní - 1069
4 - dopravní - 1069
5 - manipulační/kusá
7 - manipulační/kusá
výjezd z koleje 3 na vlečku do pivovaru

Horní skrytá
1 - 2029
2 - 1808

Dolní skrytá
1 - 1306
2 - 1239
4 - 1171
6, 8, 10 - cca 670/poznámka/ z těchto kolejí je umožněn vjezd a výjezd dle pravostranného provozu na dvojkolejce z-na trať/

Pivovar Velké Popovice
nezakresleno

-m-


Moc rád bych k těmhle číslům viděl i náčrtek kde vznikla, abych měl o čem přemýšlet...
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 1:22 am

milan ferdián píše:Správně Dovi, udivuje mě, že nenabídl luftakovi přechod modelové velikosti z TT na N :mrgreen: .


Dovi asi správně zhodnotil, že na dokonale přesné modelování kilometrové stanice by v daném prostoru nestačilo snad ani Téčko. :mrgreen:
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 1:43 am

Ten odkaz na Cameo je dost zajímavý. Mírně se k tomu blížím, i když dos po svém. Ale třeba v království železnic se nám dost zalíbilo střídání dne a noci simulované barevnými zářivkami, já bych to ještě ozvláštnil "východem slunce", které by v krajině zkracovalo a otáčelo stíny. Potom - kolejiště viditelně zabírá výškově střední díl mašinkária a má být za plexi - odtud trochu také mašinkárium podle vzoru akvárium...
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod HonzaM » ned 26 črc, 2020 6:14 am

luftak píše:
milan ferdián píše:Správně Dovi, udivuje mě, že nenabídl luftakovi přechod modelové velikosti z TT na N :mrgreen: .


Dovi asi správně zhodnotil, že na dokonale přesné modelování kilometrové stanice by v daném prostoru nestačilo snad ani Téčko. :mrgreen:

Milan možná nepochopil že šlo o nadsázku.
Naposledy upravil HonzaM dne ned 26 črc, 2020 2:10 pm, celkově upraveno 3
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4249
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » ned 26 črc, 2020 8:10 am

milan ferdián píše:A kde je vlečka do pivovaru a to vše co jsi nám napsal :?: Proč "Delfín" :?:
milan ferdián píše:O něm a pár dalších věcech jsem rovnou napsal že se nevejdou.


milan ferdián píše:Jo a úhel hrany rámu svírá 9°20´,

To neznamená, že stránčické koleje musí být souběžné. A nejspíš nebudou, uprostřed může být výhybka vedoucí v reálu do vlečky keramičky ("Selekta") ale za ní "velká" vlečka ZZN.
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod milan ferdián » ned 26 črc, 2020 11:01 am

HonzaM píše:
luftak píše:
milan ferdián píše:Správně Dovi, udivuje mě, že nenabídl luftakovi přechod modelové velikosti z TT na N :mrgreen: .


Dovi asi správně zhodnotil, že na dokonale přesné modelování kilometrové stanice by v daném prostoru nestačilo snad ani Téčko. :mrgreen:

Ferdián zjevně nepochopil že šlo o nadsázku. On je bohužel většinou zafixován na své návrhY, co se liší je špatně. Jeho náměty jsou zajímavé, jenže je vidět že nikdy žádné nerealizoval. Jako náměty ok, realizaci je ale potřeba upravit podle reálných možnosti. Papír snese všechno.
milan ferdián
 
Příspěvky: 12059
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod workous » ned 26 črc, 2020 2:35 pm

Honzo nevím, co máš za problém s Milanem, ale napočítáš minimálně deset realizovaných kolejiště od Milana a to jen co vím( a je to vlastně jedno kolik jich je o to tu nejde) Je dost nefér psát co píšeš.. Vždy jde o návrh a stavitel si musí plánek upravit dle možností, ale to je přeci normálni.Milan se vždy snaží nějak pomoci nebo ukázat cestu.. nejsem si jist jestli tvoje příspěvky nám dají to samé.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2145
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod milan ferdián » ned 26 črc, 2020 2:53 pm

Strančice TT/1:120 1850 x 1110/1410 TILLIG/15° dětské
Původní varianta se mi nelíbila, chtěl jsem více odkrýt spodní trať. Celo stanici jsem malinko vytočil. Ve stanici stojí City elefant, nákladní vlak projíždí. Do pivovaru je připraven k odjezdu vlečkový vlak tažený "Mercedesem". Dole na spodní trati se míjejí Regiojet s Railjetem.
Do pivovaru musíme přes úvrať. Není místo na vratný oblouk, ale ulehčuje posun v pivovaru. Stavby z pivovaru byly vybrány jen ty základní a dle historických pohlednic. Vedle pivovaru leží pivovarský rybník.
Dolní skryťák má tři průjezdné a kusé koleje. Horní skryťák má dvě průjezdné koleje (nebude zde zveřejněn výkres). Na výkresech chybí nivelita tratí a poměr stoupání (1:30).
Plán kolejiště můžou luftak nebo modeláři, jestli budou mít zájem, realizovat jen na vlastní nebezpečí.
-m-
Přílohy
021 Strančice DF 1.JPG
020 Strančice skrytá.JPG
milan ferdián
 
Příspěvky: 12059
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod Myšpulín » ned 26 črc, 2020 7:00 pm

Sakra Milane, ty jsi opravdu kouzelník. Každým plánkem prostě udivuješ. A o rychlosti se už vůbec nemá cenu bavit. Opět jen s otevřenou pusou zírám. Pak si donesu kbelík a vyleji z klávesnice sliny.

Pane Mistr, opět smekám.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1517
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod milan ferdián » pon 27 črc, 2020 2:17 pm

.......................
- horní skryťák -
- dolní skryťák -
......................
Přílohy
023 Strančice horní skryťák DF.JPG
024 Strančice dolní skryťák DF.JPG
milan ferdián
 
Příspěvky: 12059
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Dlouhé vozy a krátké poloměry

Příspěvekod luftak » úte 28 črc, 2020 8:25 pm

To je ale pěkné kolejiště :)
Je ale vidět, že autorovi šlo víc o to pivo než o délku kolejí ve Stránčicích :D Nicméně jsou tam zajímavé nápady, uvidím jestli třeba budou u mě využitelné. Dík!
TT, IVa (+VI). Chystám lichoběžník 185×111-141, žst. Strančice.
Pražák, stránčický lufťák.
luftak
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 20 črc, 2020 12:07 pm
Bydliště: Praha. Jezdíval jsem do Stránčic jako lufťák

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník