Děkuji za slova chvály. Držím se spíše kvality než kvantity. Jde to pomalu, ale má to své ovoce. Dnes jsem např. celý den pokládal 3. kolej v horním nádraží (ta s jámou). Mimo to upravuji všechny ty napájené srdcovky výhybek a ladím to k naprosté bezchybnosti. Bohužel u angličanů jsem se setkal s nešvarem při přechodu z plastové srdcovky na kolejnici, kde díky výchylce o 0,1 mm šlo všechno ven. Trvalo mi asi hodinu, než jsem na to přišel. Pak stačilo tu hranku srazit pilníčkem a teď zde můžu sunout plnou rychlostí a vše je OK...
Trixt: Kolejiště bude čistě v DCC bez možnosti přepnutí na analog. Ta relé jsou pro ovládání návěstidel (viz popisek dále) a 5x pro trakci. Trakční relé je jedno tzv. programovací. Mám centrálu Roco 10764, která nemá výstup na programovací kolej. Budu-li chtít programovat, bude k tomu určena část 7. koleje. Sepnutím relé TRAKCE/PROGRAM pak dojde k odpojení zbytku kolejiště a já můžu programovat. To je to jediné dosud zapojené. Další 4 trakční relé jsou pro napájení srdcovek kříže mezi skladem a pilou, přičemž jsou blokována mezi sebou klidovými kontakty a zároveň při sepnutí relé trakce např. pro jízdu na sklad dojde k zablokování ovládání výhybky pro jízdu na pilu a i odpojení trakce za křížem na pile. Totéž platí i opačně při jízdě na pilu - zablokuje se sklad. Je to pro jistotu kvůli možné eliminaci vjezdu vozidla z druhé strany a zkratu na srdcovkách kříže. Velmi jednoduché, ale funkční zapojení. Zároveň bude z těchto relé vyveden povel "SOUHLAS TRAKCE" do pultu, kde se mi rozsvítí kontrolka, že jsou relé skutečně sepnutá pro danou jízdu. Z tohoto povelu pak ještě bude trochu odvozena logika prosvětlení kolejového reliéfu na pultu - prozatím nepodstatné.
Co se návěstidel týče, tak je výhled, že by to z Nové Hutě (horní nádraží) mohlo možná někdy pokračovat dál. Nová Huť bude dirigující stanice a bude mít pouze vjezdová návěstidla. Použít chci tato:
https://ttmodelar.eu/image/cache/data/zbozi/12-doplnky/navestidla-mechanicka/Viess-800x800.jpg Jejich ovládací cívky nemohou být trvale napájeny a proto bude mít každé návěstidlo své relé ovládané pomocným kontaktem pohonu návěstidla. Po přestavení návěstidla pak dojde vždy k přerušení napájení příslušné cívky pohonu, aby nedošlo k jejímu zničení. A zároveň tu bude ještě jedna drobnost - blokování křížem, aby nešly oba vjezdy postavit současně, ale vždy jen jeden. Tím se chci trochu přiblížit realitě. Zbytek (výhybky, osvětlení) budu ovládat analogově. Na kolejišti takového rozsahu si myslím, že nemá smysl se zabývat složitější formou řízení...