od Ossi » stř 29 led, 2020 12:58 pm
Tak teď už chybí doopravdy jen ta rakev 843. Jinak řidičák 943 jezdil s kvatrem ve zkušebním provozu v Břeclavi (842 003, 004). Viděl jsem fotku 842 003, 043 017 a 943 na nádraží v Brně. Když jsem si před 21 lety dělal v Č.Lípě (v té době se tam uváděly do provozu 843 006 až 010, 943 byly v Děčíně) záškol na 943 (i na 843) pamatuji si, že na pultu byl režimový přepínač řízení 843 - 842 - E. To E byla poloha pro připravovaný stejnosměrný elektrický vůz odvozený od 843, který se nakonec nevyráběl pro nezájem ze strany vedení ČD. Informovali nás o tom tenkrát technici ze Studénky, kteří vozy oživovali. Ve Studénce připravovali do výroby i sériový vůz 042. Ten vypadal jako 043 s tím rozdílem, že byl dlouhý 26,8 metru, měl 96 sedadel a měl od kraje 3 okna, záchod,dvojité dveře jako u kvatra, 6 oken, a opět dvojité dveře,záchod a 3 okna. Měl jsem v ruce jeho model v H0 s číslem 042 005, dom.stanice Praha hl.n. Modely byly tři, z toho jeden nedodělaný. Info o nevyrobených 042 jsme s kolegou získali přímo ve Studénce, když jsme tam přijeli fotit. Tenkrát to ještě šlo, fotili jsme na dia a digitál (a šotouši) ještě neexistovali. Bohužel ČD daly přednost paskvilům 021 Bifx. Byly připraveny do výroby i patrové vozy, odvozené z od vložáků 070 (od Krakenů). Též pro nezájem ČD se nic nevyrobilo.Ossi