k.olousek píše:Používalo se i tlačení přípojného vozu nebo se to muselo někde otočit aby byl motorák zase první?.jestli ano tak kdy se používaly bílé světla na přípojném voze nebo kdy a jaké se rozsvěcovaly při různých režimech provozu. Prosím nekamenujte mě a děkuji za srozumitelnou odpověď.
Vzhledem k tomu, že to byly vozy přípojné, ne řídící, tak se zpravidla vždy tahaly. Ale i bílé žárovky měly taky... Proč píšu zpravidla? Výjimky povoleny. Někde to už někdo před lety psal. Když třeba zastávka a dál třeba trať zrušená apod. Takže za vzácných výjimek se "bafík" tlačil za předpokladu zodpovědné osoby za čelním oknem bafíku a s fírou v motorovém voze. Ti dva navzájem propojeni vysílačkou. Ale jak říkám, za vzácných výjimek., Běžně se bafíky tahaly a na koncových stanicích či úvraťových se objíždělo a přepojovalo, případně souprava motor, bafík, bafík, motor. Z toho co teď píšu vyplývá , že sice bílé světla měly, ale vlastně takřka k ničemu, zpravidla v nich ani nebyly žárovky. Prostě unifikované svítilny společné pro motor i vlečňák.