kolejiště TT 3700x1800

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » ned 08 pro, 2019 9:29 pm

Překlad je celková brzda projektu................. :x
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod lajblt » ned 08 pro, 2019 9:36 pm

EW1 bych zrovna do skryťáku nedával, a to ani jejich novou verzi s kovovou srdcovkou. Zase tolik místa neušetříš a zaděláš si na problémy.
Může strop SN být ve výšce 55 (raději 60) mm (při lehké úpravě dojezdů)? Pokud ne, tak na rozumné SN zapomeň.
Na obrázku SN bez smyček. Užitečná délka kolejí je od 190 do 210 cm. Předpokladem je alespoň 55 mm nad temenem kolejnice SN (průjezdný pruřez) + strop. Ale to se dá řešit malým kouskem vyndavací a zastamdací krajiny. Nebo tou úpravou dojezdů. :)
Přílohy
Výstřižek2.JPG
Naposledy upravil lajblt dne ned 08 pro, 2019 9:43 pm, celkově upraveno 2
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » ned 08 pro, 2019 9:40 pm

Když to vezmu hrubým výpočtem, tak průjezdný profil pro TT je 45 mm od TK. K tomu výška kolejnice a pražce. Nejsem TTčkář, ale v součtu si myslím, že jsem téměř na 50 mm. To znamená, že v místě překladu nemůže být žádná kolej skrytá pod krajinou. Nehledě na to, že případné údolí nejspíš vytvořil nějaký potok, který by tam měl být. Navíc by voda měla mít alespoň trochu spád apod.

Další věc jsou již realizované domy, které do mého návrhu úplně nezapadají. Václav jde bohužel trochu opačnou cestou. Má stavby a řeší, jak je dostat na svoje kolejiště. A co jsem koukal, tak těch staveb nemá úplně málo.

Kolejiště je relativně rozsáhlé, kolik lidí ho bude ovládat? Hlavní trať a skryté nádraží klidně zaměstná 1 osobu a nudit se nebude (pokud bude místo ve skrytém nádraží). Druhý člověk se vyřádí na lokálce.

Další otázka je, jaký vozový park by chtěl autor provozovat. Jestli by nestačilo třeba realizovat kus lokálky do větší koncové stanice. Potom by se do volného místa pohodlně vlezla skrytá smyčka, k jedné hraně menší nádraží s vlečkou, kde by se dalo křižovat a ke druhé koncová stanice s vlečkami a zázemím pro lokomotivy. Ve zbylém prostoru by potom zůstalo relativně dost místa na další stavby.
MichalM
 
Příspěvky: 184
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » ned 08 pro, 2019 9:43 pm

Koukám, že než jsem to sepsal, tak se to zase pohnulo. :D
MichalM
 
Příspěvky: 184
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod lajblt » ned 08 pro, 2019 9:46 pm

Ten problém s vodou v údolí se dá vcelku elegantně vyřešit malou údolní nádrží (hráz + hladina na samostatném vyndavacím kousku), která skryje koleje pod sebou. Už jsem to tu na jednom návrhu takto řešil.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod milan ferdián » pon 09 pro, 2019 7:45 am

lajblt píše:Milane, ani takto nevychází rozumná délka kolejí v SN. Pokud by vaclavtt oželel vratné smyčky, pak se ten skryťák udělat dá, včetně toho výřezu pro překlad.

SN posunout celý doprava, tj. že část SN bude v oblouku o 90 °.
-m-
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 09 pro, 2019 8:27 am

Skryťák na pravé straně bych udělal něco na způsob Menhartic. Je tam dost místa i na dlouhé vlaky. To by se tam mělo vejít a odjezd ze stanice může být i dvoukolejný. :mrgreen:
Přílohy
skryte.jpg
skryte.jpg (36.39 KiB) Zobrazeno 4190 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 09 pro, 2019 8:54 am

On se nám do toho Václav začíná pěkně zadělávat. :lol: :o

SN. Chci ho určitě udělat v nule. Nechci následně řešit případné rozpojování souprav a samovolné sjíždění do útrob kolejiště. Průjezd pod malou přehradou v údolí není špatný nápad. Říčka by následně tekla směrem k obsluze. EW1 jsem používal na dřívějších koljištích a popravdě je nechci. Evidentně se od té doby na průjezdnosti nic nezměnilo.

Budovy. Při pořizování jsem nezvažoval celý projekt a pouze jsem v hlavě přemýšlel kam s nimi. Z finančních a časových důvodů nezvažuji jejich odprodej.Rád bych vycházel z toho co mám i za cenu kompromisů.

Co se týče provozování souprav. Celé jsem to chtěl směřovat na III. až IV. epochu v ČSD. Pořizuji tedy vše pouze ČSD. Bohužel úchylka na páry je veliká a beru téměř vše. Proto není vyloučeno, že syn postaví na koleje BR 18 s dvěma tendry a za ní devět WAPek ČSD. A možná to udělám i já. :lol: Koníček je to krásný a jde i o hraní. Nebudu přitom pronášet "tohle spolu nemohlo nikdy jezdit". Obsluha bude moje maličkost + synáčkové + kolemjdoucí.

Potřebné centimetry na výškovém profilu projektu se pokusím získat. Překlad je vlastně SDK bedna se schovanými trubkami. Znamená to rozebrat, změnit izolaci na trubkách a uvidím. Další centimetry bych mohl získatna zvedacím zařízení. Hlavní jedoucí vidle (jako u ještěrky) mám z profilu 80x40x5. Pokud to staticky přepočítám a pořeším to jinak, tak by mohlo něco málo být.

Hezký den všem!
Václav
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Tomas Lebeda » pon 09 pro, 2019 8:58 am

Při sledování tohoto vlákna se stále nemohu zbavit pocitu, zda je opravdu tak rozhodující úspora výšky vzniklá vyjmutím mostů.
Rozdíl nivelety hlavní stanice a koncové stanice je tak 100mm. Z toho dle schema je počítáno 50mm vzálenost mezi kolejemi v hlavní stanici a spodkem překladu.
I když budu uvažovat že nad mostovkou je nějaké zábradlí tak stejně zůstává pouze zisk cca 100mm spojený s komplikací demontáže trojice mostovek.
Jaká výška je plánována na rám kolejiště. Při šířce 3,8m a potřebě zachování tuhé konstrukce to odhaduji tak na min.200mm.
Nelze spíše než s vyndaváním mostů pracovat s výškou vlastní nosné konstrukce rámu?
Kolik je podchozí výška pod kolejištěm? Jak často je potřeba pod kolejištěm podcházet?
To jsou otázky které mi přijdou důležitější, než zda je možné vyndat kopec v místě skrytého nádraží.
Držím palce při realizaci.

Edit: jestli je ten průvlak pouze krabice SDK tak by opravdu mohlo být jednodušší to rozebrat a upravit.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 09 pro, 2019 9:53 am

Tomas Lebeda píše:Při sledování tohoto vlákna se stále nemohu zbavit pocitu, zda je opravdu tak rozhodující úspora výšky vzniklá vyjmutím mostů.
Rozdíl nivelety hlavní stanice a koncové stanice je tak 100mm. Z toho dle schema je počítáno 50mm vzálenost mezi kolejemi v hlavní stanici a spodkem překladu.
I když budu uvažovat že nad mostovkou je nějaké zábradlí tak stejně zůstává pouze zisk cca 100mm spojený s komplikací demontáže trojice mostovek.
Jaká výška je plánována na rám kolejiště. Při šířce 3,8m a potřebě zachování tuhé konstrukce to odhaduji tak na min.200mm.
Nelze spíše než s vyndaváním mostů pracovat s výškou vlastní nosné konstrukce rámu?
Kolik je podchozí výška pod kolejištěm? Jak často je potřeba pod kolejištěm podcházet?
To jsou otázky které mi přijdou důležitější, než zda je možné vyndat kopec v místě skrytého nádraží.
Držím palce při realizaci.

Edit: jestli je ten průvlak pouze krabice SDK tak by opravdu mohlo být jednodušší to rozebrat a upravit.



Podchozí výška musí zůstat zachována - prostor se podchází stále a využívá. Nosná konstrukce bude upravována - již zmíněno. Kolejiště nebude "placaté" a proto není důvod směřovat vše do max. výšky 100mm. Vyndat tři mosty na pozlacených pinech je otázka 1 minuty. SDK a trubky budou možná upravovány.
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Ivan » pon 09 pro, 2019 10:11 am

A co na to jít trochu jinak? Oželet pár cm dané překladem a kolejiště zúžit. A to tak, že bude na dva díly a po ježdění se ty díly od sebe odsunou na šířku překladu a vše se zvedne ke stropu. Je to sice náročnější na stavbu, ale ne nereálné. Pak by mohla být krajina libovolná a netrcelo by tam to rovné údolí.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2064
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pon 09 pro, 2019 10:29 am

Ivan píše:A co na to jít trochu jinak? Oželet pár cm dané překladem a kolejiště zúžit. A to tak, že bude na dva díly a po ježdění se ty díly od sebe odsunou na šířku překladu a vše se zvedne ke stropu. Je to sice náročnější na stavbu, ale ne nereálné. Pak by mohla být krajina libovolná a netrcelo by tam to rovné údolí.



Popravdě i na toto jsem před nedávném myslel. Jenže. Na bocích místosti je ještě plyn - bude cca do 14 dní přeložen - tím získám 15cm. Na druhé straně okno, které se využívá. Musím si ještě pořádně (už asi 20x)prohlédnout půdoris se všemi věcmi, které v místnosti musí být - není tam pouze kolejiště. Na druhou stranu dva menší díly se případně lépe demontují než jeden kravský (s tím nepočítám). Jenž se znám. Pokud bych musel před každou jízdou něco složitého dělat, tak s tím budu mít problém. Takto přijdu, zmáčknu tlačítko, sjede výtah a jezdím.............
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Ivan » pon 09 pro, 2019 11:14 am

Ono by to nemuselo být složité... Rám by byl pevný a segmenty třeba na kolejnicich, nebo jen volně v lyzinach. Soupne se, zapojí pár konektoru a hotovo.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2064
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod t29 » pon 09 pro, 2019 7:52 pm

Zkusil jsem v SN použít kolejovou spojku a připojit i lokálku. Délky kolejí SN vyšly 2000, 1670, 1350, 1030 a dvakrát 700 mm, výhybky EW2 + kolejová spojka DGV (R353). V odbočné stanici jsou EW3, v depu EW2/ABW, v malé stanici EW2. Červeně jsou naznačené vyndávací prvky: dva mosty, jeden kopec a kus malé stanice (zároveň lze použít pro nouzový přístup do SN).
Obrázek
https://img23.rajce.idnes.cz/d2301/13/13740/13740192_d45b2bd669351c0cae77978223fe736c/images/TT_zkouska_vaclavtt2.jpg?ver=0

Hlavní otázka je, projedou všechny lokomotivy a vozy R310? Zatímco poloměr toboganu mezi lokálkou a SN jde zvětšit na R353, tak do smyčky větší poloměr při zachování pravidla "základní okruh na placce" nacpat neumím.
TT + DCC věčný začátečník
Uživatelský avatar
t29
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » pon 09 pro, 2019 8:12 pm

Já v této situaci počkám, co dále vaclavtt vymyslí s překladem a prostorem, protože to je nejkritičtější místo kolejiště, ale měl bych ještě dvě věci k zamyšlení:

1. Pokud bude hlavní stanice v hladině 0, bude v podstatě pod hladinou potoka v údolí. Stanice by měla být o něco výš, mít odvodnění apod. Neměla by být utopená v terénu. Tudíž pro modelování okolí stanice by bylo vhodné mít možnost jít i o něco níž. Zde bude navíc znázorněno relativně široké okolí stanice, kde si to možná okolní terén vyžádá.
2. Pokud bude kolejiště ovládat více lidí (jeden např. hlavní stanici a jiný koncovou stanici) možná by nebylo špatné, kdyby u toho mohli oba pohodlně sedět. Tím trochu narážím na výškový rozdíl mezi hlavní a koncovou stanicí. Když u toho bude jeden sedět, aby to druhý neměl spíš do předklonu a naopak, aby když u toho jeden pohodlně stojí, tak tomu druhému to nejezdilo u brady.

Jinak jsem trochu kouknul na web a dopočítal jsem se (snad správně), že souprava BR18 + 10 WAP by měla být cca 125 cm dlouhá, tudíž na kolej 150 cm dlouhou (od výhybky k výhybce) by se od návěstidla po námezník měla vlézt a u takto dlouhého nákladního vlaku bych to asi neviděl jako problém.
MichalM
 
Příspěvky: 184
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kpt.Budha a 5 návštevníků