Vladimír_B píše:i po manipulační koleji se dá objíždět (Kolešovice)hank píše:...nebo dopravních (Lužec je dnes nz s jedinou dopravní kolejí...)
...když je zrovna volná.
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
Vladimír_B píše:i po manipulační koleji se dá objíždět (Kolešovice)hank píše:...nebo dopravních (Lužec je dnes nz s jedinou dopravní kolejí...)
To je naprostá pravda a rád tuhle průpovídku taky používám - ale každý extrabuřt měl v reálu nějaký důvod a modelové ztvárnění by ten důvod mělo znát a pokud už ho nedává najevo, nemělo by ho alespoň popírat. V praxi to znamená, že sice můžu do maličké koncové staničky zajíždět se čmelákem a tvrdit, že trať byla za socíku zesílena kvůli nějakému těžkému průmyslu (panelárna Lužec, cementárna Prachovice ap.), ale neměl bych pak tuhle legendu popřít např. vedením trati přes nějaké další lokálkové staničky.hank píše:Ať si modelář vymyslí jakoukoli hovadinu, dá se na 99% předpokládat, že měla/má svůj předobraz v realitě
Morris Zapp píše:V praxi to znamená, že sice můžu do maličké koncové staničky zajíždět se čmelákem a tvrdit, že trať byla za socíku zesílena kvůli nějakému těžkému průmyslu (panelárna Lužec, cementárna Prachovice ap.), ale neměl bych pak tuhle legendu popřít např. vedením trati přes nějaké další lokálkové staničky.
Morris Zapp píše:A když jsme u těch Prachovic, tak na cestě k nim se nacházela nadmíru zajímavá odbočka Tasovice: nechovala se ani jako "velká" odbočka (tzn. obsazená výpravčím), ani jako "malá" (tzn. obsazená výhybkářem).
V roce 1969 (a později) probíhal provoz přes ni takto: výhybka byla trvale uzamčena směrem do Prachovic, které byly, stejně jako Kostelec, obsazeny výpravčím, tedy provoz podle D2. Odbočka Tasovice nebyla kryta žádnými návěstidly(!), nebyla tedy dopravnou. Ani Vápenný Podol nebyl dopravnou(!). Klíč od výhybky byl držen v její blízkosti v EMZ, který prachovický výpravčí uvolňoval vždy na telefonickou žádost vlakvedoucího vlaku, který stál před hrotem tasovické výhybky a měl odjet do Podola (lhostejno, zda přijel od Kostelce či od Prachovic). Tím, že ani Tasovice, ani Podol nebyly dopravnami, byly součástí širé trati Kostelec - Prachovice a jakýkoliv vlak, nacházející ať už na trati mezi Tasovicemi a Podolem, nebo přímo v bývalé žst Vápenný Podol, svojí přítomností obsazoval mezistaniční úsek Kostelec - Prachovice.
To by skoro stálo za model...
Nikoliv: osobní doprava žila ještě 8 let po zavedení popsaného způsobu provozu. Trať do Podola nebyla v té době žádná "vlečka", byla to normální trať s provozem vlaků (ve smyslu předpisu D2).JanoH0e píše:Táto exotika v Tasovicích bola možno spôsobená tím, že bola zrušená osobná doprava do V.P. a trať bola prevedená na "vlečku".
Však hej, píšu o stavu, který byl nastolen v roce 1969. Že to byla v tom roce 1969 žhavá novinka, naznačuje i jedno z ustanovení onoho obsluhovacího řádu, nařizující, že stávající služební místnost pro dopravní personál v budově odbočky nesmí být zrušena. O.ř. počítal s nasazením výpravčího v případě nemožného dorozumění - z toho se dá s určitou pravděpodobností dovozovat, že právě v roce 1969 byla služba výpravčího v Tasovicích zrušena. Jak to bylo za výpravčího je celkem nezajímavé - odbočka s výpravčím je typizované řešení, mě zaujalo právě to řešení s neobsazenou odbočkou.JanoH0e píše:Kedysi bola odbočka obsadená
jestli myslíš tuhle fotku:JanoH0e píše:Kedysi bola odbočka obsadená, vidieť to na fotke, kedy sa tam motá asi výhybkár.
Morris Zapp píše:...byla to normální trať s provozem vlaků (ve smyslu předpisu D2).
Přesně to jsem se tady snažil od začátku napsathank píše:Což potvrzuje, že už tenkrát asi předpisy - nebo aspoň nějaké výjimky - znaly to, čemu se dnes říká "bez uvolnění traťového oddílu", aby mohly odpadnout ty procedury obvyklé na dirigovaných tratích. Vsadil bych se, že v úseku Kostelec u H. Městce - Prachovice nesměl být vypraven žádný vlak, dokud vlak z Vápenného Podola nedorazil do některé z obou stanic.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků