milan ferdián píše:No Marku, pěkně se kolejiště klube. Dobrý, dobrý

.
-m-
Díky Milane, jde to pomalu. Už se nemůžu dočkat až začnu zelenit a hrát si s detaily.
Do depa jsem si vyrobil popelovou jámu. Z betonové jámy od Auhagenu (k.c. 41612) jsem použil schody a horní hranu s úchyty pro kolejnice (odříznutá žiletkovou pilkou), kterou jsem natřel hnědou barvou tak, aby vypadala jako dřevěný trám. Kamenné zdivo je od Heki, natřeno vallejo (72049). Celá jáma je napatinována naředěnou černou barvou. Na dno přijde dosypat skutečný popel z lokomotivy, který jsem nasbíral v Lužné:-).

Pokročil jsem v nastavení ovládání kolejiště. Povedlo se mi nadefinovat pravidla, která simulují závislosti zabezpečovacího zařízení z přelomu století.
Popis chování zabezpečovačky:
1) Návěstidlo mohu přestavit do polohy volno, jen když mám výhybky a výkolejky ve správné poloze dle závěrové tabulky (vlaková cesta je postavena na dopravní kolej).
2) Pokud mám navěstidlo v poloze volno, tak jsou zamčené výhybky a výkolejky dle závěrové tabulky (nejdou přehazovat - abych nepodhodil vjíždějící vlak).
3) Návěstidlo se mi po projetí přestaví zpět do polohy stůj.
4) Výhybku, která směřuje na kolej s výkolejkou, je možné přehodit jen tehdy, pokud je shozená výkolejka.
5) Výkolejku mohu nahodit na kolej jen tehdy, pokud je svázaná výhybka přehozena na vedlejší kolej.
Vše je definováno v MGP komponentách pomocí jejich mobilní aplikace. Ovládání kolejiště je pomocí panelu viz výše, není potřeba připojení počítače, ani dalších elektronických součástek.
Jen pro úplnost doplním, že je možné tento systém nakonfigurovat tak, aby fungoval jako reléovka (tlačítka odkud-kam, ČSD návěstní soustava), ale to pro toto kolejiště není nejhodnější:-).
V Corelu jsem si nakreslil další verzi panelu:
