no vidíš, to bude dobrý. Barevně to docela jde, pěkná divočina
. Že takové ty bohatší (a dražší) foliáže moc nepasují k menším měřítkům je fakt. Až to budeš lepit, nepospíchej a vždy to stlač co nejvíc k sobě a zajisti špendlíky, aby se okraje co nejvíc vzájemně spojily. Tam, kde to bude vidět, si úplně nakonec můžeš pohrát s kouskem křoví apod., aby se to zakrylo.
Ze zkušenosti doporučuji začít od tratě, Tam to můžeš nůžkami zastřihnout rovně podle tratě. Pokus se u tratě zachovat co nejnižší výšku, tj. tam to dobře zajisti proti nadzvedávání při lepení. Co se týče vzdálenosti od koleje, začni v místě aby byl přesah štěrkování do foliáže tak 1-2mm. A ještě před štěrkováním můžeš v těch místech co nejvíc snížit travní porost (jde to opatrně zastřihnout třeba ostrými nůžkami).
Co se týče silnice, tu můžeš dělat před i po, okraje se dají upravit např. jemným štěrkem. Asfalt s výtluky: to už je trochu vyšší dívčí. Někde tady na fóru byly postupy i s obrázky. Záleží, jakou technikou chceš silnici realizovat. Postupů je hodně, od nalepení papírové vozovky co se dá koupit (asi Noch, Faller ?), přes sádru, různé hmoty jako je DAS atd. Já jsem použil velmi husté flexibilní lepidlo na obklady, nanášené špachtlí ve vrstvě cca 2mm do prostoru vymaskovaného páskou. Do lepidla jsem přidal trochu disperzního lepidla - "pro jistotu". Následně jsem uválcoval a vyhladil malým malířským molitanovým válečkem. Tak za 30 min. můžeš opatrně odstranit pásku a začistit okraje. Po zaschnutí jsem barvil barvou Polák - asfalt. S touto metodou jsem spokojený, protože se mi nestalo, že by to popraskalo i když jsem musel dát někde silnější vrstvu. Na výtluky jsem si netroufl
. Možná poradí někdo jiný svůj postup.
TT, DR5000, Z21, iTrain...