Navěstí SSSR a AŽD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Tomáš » čtv 27 lis, 2008 10:17 am

No tak dělám léta 60-80 takže jsem chtěl vědět co použít na model.Mám už celkem jasno...Koncovou stanici vybavím vzory SSSR.malou stanici typem AŽD...Nemůžu si pomoct ale víc se mi líbí ten ruskej typ.Vypadá tak majestátně a robusně,AŽD je v porovnání jako malé dítko :lol: ale to je jen můj názor
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod mawerick » čtv 27 lis, 2008 10:26 am

Nevím jestli tu není nějakej "zabezpečovák" ale já měl radši AŽD. Už kvůli např. výměně čoček. :D Ale do modelů bych si radši dal "rusáka" :D
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Tomáš » čtv 27 lis, 2008 3:56 pm

Ještě bych měl dotaz:sem neznalý problému tak ostatní prominou pokud to je jasný :oops:
Dočetl jsem se tedy že ty Ruský návěsti se skládaly s možných kombinací tj. Dvojsvětlo a trojsvětlo. takže existují kombinace jen 2 a jen 3 a pak 2+2 3+2 ale nikde jsem se nedočetl jak to bylo osazený barevně.Hlavně by mě zajímala odjezdová a vjezdová návěstí.Odjezdové bych použil pro každou kolej zvlášť + na některých kolejí seřazovací (to je to s modrým pruhem??) Vjezd po hlavní trati a vjezd odbočkou + vjezdová předzvěst.Jinak u nás na Kr.poli jsem si ještě všiml těch "trpasličích návěstí" že maj modrou a bílou žárovku a jsou u vyhybky.Tím se udává poloha vyhybky??
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod juroH0 » čtv 27 lis, 2008 4:10 pm

s poradim farieb a ani kombinaciami ti velmi neporadim ale skus si prezriet: http://www.koroptew.webz.cz/nvs.htm http://www.volny.cz/mikulda/d1/ a to pri vyhybke je tiez zriadovacie navestidlo...ted pre posun: modra-posun zakazany, biela svieti-posun dovoleny, biela blika-privolavacia navest...
upravene po reakcii kolegov Pavla Drymla a JBr: privolavacka na zriadovacke neexistuje...ale inak je to uz spominane blikanie bielej... :D
Naposledy upravil juroH0 dne čtv 27 lis, 2008 5:21 pm, celkově upraveno 2
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Pavel Dryml » čtv 27 lis, 2008 4:39 pm

juroH0 píše:s poradim farieb a ani kombinaciami ti velmi neporadim ale skus si prezriet: http://www.koroptew.webz.cz/nvs.htm http://www.volny.cz/mikulda/d1/ a to pri vyhybke je tiez zriadovacie navestidlo...ted pre posun: modra-posun zakazany, biela svieti-posun dovoleny, biela blika-privolavacia navest...
:wink:


Jenom maličkost, nevím jak jsi to myslel, ale přivolávačka na sřaďovacím návěstidle neexistuje.
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod JBr » čtv 27 lis, 2008 4:50 pm

Trpaslici seradovaci navestidlo ma uplne stejnou funkci jako stozarove. Kryje nejakou cast kolejiste stanice a navesti postaveni posunove cesty.

Pokud je "rusak" slozeny ze stitu 3+2 svetla, tak by mely barvy jit nejspis odshora (zluta, zelena, cervena) (bila, zluta). Takhle je koupis od vsech prodejcu. Na planku jsem videl i kombinaci (zluta, cervena, zelena) (zluta, zelena)(bila), tzn. sestisvetlo, ale v realu jsem ji jako rusa nevidel snad ani na fotce.
Obcas se petisvetelna taky dodelavala ze ctyrsvetelnych pridanim maleho kulateho stitku s bilym svetlem pod velke stity. Pak jsou tam barvy (zluta, cervena)(zelena, zluta)(bila). Takhle je treba dodnes reseny jeden z vjezdu do (dnes uz vyhybny) Praha Vysehrad. Nevim ale o nikom, kdo by je vyrabel.


JuroH0: Na seradovacim navestidle neni privolavacka. Nepletes si to s vlozenymi (cervena bila modra)? Tam blikajici bila navesti dovoleni jizdy.

Edit: Pavel byl rychlejsi :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod juroH0 » čtv 27 lis, 2008 5:16 pm

Pavel Dryml píše:
juroH0 píše:s poradim farieb a ani kombinaciami ti velmi neporadim ale skus si prezriet: http://www.koroptew.webz.cz/nvs.htm http://www.volny.cz/mikulda/d1/ a to pri vyhybke je tiez zriadovacie navestidlo...ted pre posun: modra-posun zakazany, biela svieti-posun dovoleny, biela blika-privolavacia navest...
:wink:


Jenom maličkost, nevím jak jsi to myslel, ale přivolávačka na sřaďovacím návěstidle neexistuje.


hovorim ze neviem ako to je akurat tak viem co ku ktorej farbe prislucha...resp ku kombinacii farieb...a biela je aj na zriadovacke ale nevedel som ze tam nieje ako privolavacka ale len ako povolenie posunu...tak sa ospravedlnujem :roll:
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod maayaa » čtv 27 lis, 2008 7:38 pm

Na návěstidle je pořadí světel pouze (ze shora)žlutá,zelená,červená,bílá,modrá,žlutá,a dole pruhy a indikátory.Jinak to u hlavních návěstidel neni.Jen u u spádovištních návěstidel je ještě navíc bílá nahoře a poředí jinak(bílá,červená,modrá,bílá)
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod TTmili » čtv 27 lis, 2008 8:23 pm

O těch šestisvětlech sem někde četl. Podle nějakých starých pravidel provozu (nebo jak se to jmenuje) se používali 2 zelené. Bylo to na odlišení rychlosti protože byla pouze jedna rychlost blikání žluté. Na novějších SSSR typech je buď neblikající (odbočka 40km/h) pomalu blikající (myslím odbočka 60km/h) a rychle blikající (odbočka 80Km/h). Možná je to totální blbost ale takle jsme to vážně někde četl.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod JBr » čtv 27 lis, 2008 8:40 pm

maayaa píše:Na návěstidle je pořadí světel pouze (ze shora)žlutá,zelená,červená,bílá,modrá,žlutá,a dole pruhy a indikátory.Jinak to u hlavních návěstidel neni.Jen u u spádovištních návěstidel je ještě navíc bílá nahoře a poředí jinak(bílá,červená,modrá,bílá)


Mas pravdu, ten muj popis je z publikace ze 60. nebo 70. let a tam je u 4 svetel jeste poradi zluta cervena zelena zluta. Pan Zuska v "Navestidla na modelovem kolejisti" (1977) uz ma poradi zluta zelena cervena zluta (+bila) a zaroven tam ma uvedene jeste i trisvetlo zelena cervena zelena jako ekvivalent mechanickych dvouramen a zluta cervena zluta jako ekvivalent triramene s pevnym zlutym ramenem. Takze v tom hraje roli i epocha.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod maayaa » čtv 27 lis, 2008 10:27 pm

Ale jo možný všechno,ale v D1 z 1960 co mám,jsou dvě zelený jen na mechanice.Světelný návěstidla už měly rychlostní soustavu vlastně stejnou jako dneska.Ty dvě zelený na návěstidle jako omezující znak neni moc dobrej nápad,zvlášť když při poruše může zustat svítit jen jedna.A to je potom rozdíl jestli 40 a nebo 80.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod PetrL » pát 28 lis, 2008 7:39 am

Tomáši, podívej se také na to, co se tu už řešilo: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php ... D+sv%ECtel
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 334
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb

Příspěvekod JBr » pát 28 lis, 2008 7:45 am

A k tomu co se tam psalo bych dodal jeste jedno pozorovani, byt se netyka primo rusaku. Je tam zmineno prohozeni cervene a bile v nekterych pripadech (pri navesteni kratke zabrzdne vzdalenosti), aby nemohlo dojit k prehlednuti a splynuti bile a sousedici zlute v jedno svetlo. Potkal jsem uz par sestisvetelnych AZD navestidel, kde bylo poradi shoda (zluta, zelena, cervena, bila, nic, zluta). Vynechanim jednoho svetla se tak docili stejneho efektu jako prehozenim bile a cervene.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Tomáš » pát 28 lis, 2008 5:09 pm

Ještě bych se na to zaměřil trochu konkrétněji,na můj případ.Tj. dvě tratě stejné kategorie zaústěné do Koncové stanice.
Tzn.že pro vjezd bude vždy svítit červená nebo vjezd sníženou rychlostí s tím,že na konci stanice bude stále svítit červená?
A co bude za návěsti na označenem místě (zakroužkováno na plánku)Bude to taky nějak ošetřeno,nebo bez návěsti?

http://tauvec.rajce.idnes.cz/Pictures2/ ... i_SSSR.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod juroH0 » pát 28 lis, 2008 5:38 pm

tam by mali byt len zriadovacie navestidla pokial viem...ale na odjazdovych na hlavnej kolaji aj na tej nad nou by mala byt aj zlta, lebo je mozny odjazd aj do odbocky cez spojku...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků