Všechny rozměry budu uvádět ve skutečnosti pro jednokolejnou trať, do modelu si je přepočítej sám.
Šířka pláně spodku 6 m je u novostaveb, na starých drahách - především lokálkách - může být menší, třeba až 4,5 m. Výška štěrkového lože se dřív na méně zatížených drahách taky připouštěla menší, klidně i 25 - 30 cm. (Některé lokálky tím bývaly pověstné, ale během času se ty extrémy odstranily. A mírnější požadavky samozřejmě jsou na úzkém rozchodu. To se btw týká i materiálu lože. Dnes se používá zásadně kamenivo frakce 32 - 63 mm, dřív nebylo na lokálkách výjimkou drobnější kamenivo, škvára, popílek, písek nebo dokonce hlína... Podle toho ten svršek taky vypadal - běžné byly "bláťáky" a jiné vady.)
Ten příkop široký cca 40 cm je OK.
A ještě si pohlídej sklony náspů a zářezů. V nezpevněné zemině a výšce náspu/hloubce zářezu 2 - 6 m by měl být sklon v průměru 1:1,5 (ten poměr je tangens úhlu sklonu svahu, tj. poměr výška:polovina šířky u paty; 1:1,5 = 0,667 odpovídá úhlu 33,7°).
Například tady
https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vy ... enta-pomerje dobrá on-line kalkulačka, kde si můžeš dosadit i modelové hodnoty sklonu nebo rozměrů nebo úhlu a ono ti to vypočítá ty ostatní rozměry a úhly.
Ono je to trochu složitější, více ke stavbě spodku najdeš třeba tady
http://lences.cz/domains/lences.cz/skol ... Zeleznicni stavby II/M01-Zemní těleso.pdf
(zase se nezobrazuje celý odkaz
, použij Ctrl+C - Ctrl+V)
Ale na kolejišti bych se držel té hodnoty 1:1,5.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.