T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Trainmaniak » stř 05 čer, 2019 11:38 am

Natočil jsem zkušební jízdu Berty: http://www.trainmania.info/video.html#berta_kuehn2
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1038
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod mpinta » ned 04 srp, 2019 9:06 am

Instalace DPS Bedlisch, nezávisle ovládaná světla, včetně osvětlení kabin, změna polohy spřáhla. Zvuk Jacek, Zimo MX645P22.
http://lokopin.wz.cz/body.php/digital/b ... _sound.htm
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Trixt » ned 04 srp, 2019 3:06 pm

mpinta píše:Instalace DPS Bedlisch, nezávisle ovládaná světla, včetně osvětlení kabin, změna polohy spřáhla. Zvuk Jacek, Zimo MX645P22.


Moc pěkný a inspirativní článek, Díky za něj. :)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V (1998-2006), centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail
Trixt
 
Příspěvky: 848
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 08 srp, 2019 6:41 am

Tak jsem konečně po dovolené dokončil recenzi Berty od Kuehna: http://www.trainmania.info/clanky.html#berta_kuehn

zamracena-24.jpg

zamracena-29.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1038
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Trainmaniak » stř 16 říj, 2019 10:50 am

Na web jsem dal doplňkovou galerii k recenzi Berty od Kuehna: http://www.trainmania.info/berta_kuehn.html

berta_kuehn-28.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1038
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Adam Buchal » pon 27 led, 2020 5:48 pm

Tak mi dorazily Kuehnovy berty z nové várky a jak to poslední dobou stojí kolikrát za prd, tady na mě jde pozitivní dojem.
Fotky netřeba, ty jsou kvalitní na stránkách modelyasport.cz, tak přidám své postřehy:
KLADY: po delší době super povrchovka, žádné záfuky, nebo fleky od lepidla. Madla jsou o něco lépe osazená (netrčí tolik z mašiny) a zatím se z nich neloupe barva na první dotek, jak tomu bylo dřív. Jízda super, tichá a plynulá. I v analogu umí jet téměř krokem. Nezaznamenal jsem žádné šišaté dvojkolí.
LOGO ČD: První várka trpěla logem usazeným mimo střed. Tady u té nové někteří tvrdí, že je šikmo nakloněné. Můj názor je, že je to zřejmé až po vyloženě detailním prozkoumáním rovně vyfocené fotografie.
ZÁPORY: lajdácky olemované pozičky, stříbrná je na některých místech nedotisklá, holt DoDo. A snad by ještě šla zmínit max. rychlost, kdy s nadsázkou by mašina mohla létat s ecéčkem po koridoru. :D Těžko ale říct, zda je to vyloženě zápor, Německý zákazník to prý má takto rád a MTB naopak jelo na "plný řev" sotva modelových 70.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam Buchal
 
Příspěvky: 387
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Ivan » pon 27 led, 2020 10:07 pm

Joooo, ta rychlost je opravdu šílená. Mám jednu zvukovou od DS (zvuk Arnold) a tam je to hezky vyladěné.

Nemáte někdo prosím seznam nastavení CV, jak to vyladit? U druhé mám dekoder Kuehn, tak bych z ní rád udělal Barču a ne TGV.
ne, že bych to metodou pokus omyl nevyzkoumal... ale proč hledat, co je třeba již vyřešeno

Díky.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DCC Lenz) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 285
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Jacek » úte 28 led, 2020 9:58 am

Ta rychlost je bohužel tragedie. Prý je to na přání německého trhu, protože Němci jsou zvyklí jezdit s autodráhou. V tomto má zrovna zde proklínané MTB navrch. Na DCC sice rychlost jde snížit, ale pokud rozsah CV5 srazím skoro pětinásobně, pak hodnota změněná jen o "1" zvýší rychlost třeba o 5 km/h, takže sladit dvě lokomotivy je skoro nemožné. Asi nejhorší je to u "štádlera" 840, který se pak rozjíždí přískokem vpřed, neumí jet třeba 2 km/h

Hodnoty pro Zimo (zvuk i nezvuk) jsem dal do pdf na konci tohoto článku.
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-berty-751/
Rychlost je dle normy Jacek na cca 80 km/h s tím, že zvýšení je možné, snížení už ne. Artol tuším používá stejné hodnoty, takže zvukově to sladěné bude
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 684
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod Ivan » úte 28 led, 2020 7:26 pm

Jacek píše:Ta rychlost je bohužel tragedie. Prý je to na přání německého trhu, protože Němci jsou zvyklí jezdit s autodráhou. V tomto má zrovna zde proklínané MTB navrch. Na DCC sice rychlost jde snížit, ale pokud rozsah CV5 srazím skoro pětinásobně, pak hodnota změněná jen o "1" zvýší rychlost třeba o 5 km/h, takže sladit dvě lokomotivy je skoro nemožné. Asi nejhorší je to u "štádlera" 840, který se pak rozjíždí přískokem vpřed, neumí jet třeba 2 km/h

Hodnoty pro Zimo (zvuk i nezvuk) jsem dal do pdf na konci tohoto článku.
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-projekty-berty-751/
Rychlost je dle normy Jacek na cca 80 km/h s tím, že zvýšení je možné, snížení už ne. Artol tuším používá stejné hodnoty, takže zvukově to sladěné bude


Jacku, děkuji. Ta druhá lokomotiva zůstane (aspoň prozatím) bez zvuku, takže asi bude stačit snížit maximálku a případně si pohraju s rychlostí rozjezdu. Momentálně řeším spíš stavbu kolejišťátka, tak jsem sudium nastavení CV lokodekodéru odložil (umím zatím jen CV 1 :D). V neděli jsem prvně trochu jezdil se skoro 3-letým synem a nebyl dobrý nápad postavit mu na koleje nezpomalenou bertu, rychle jsem chtě-nechtě vyndal zvukovou.

Teď mi došlo, že na to jdu asi zbytečně složitě. V zásadě asi nezáleží u nastavení CV pro rychlost na typu výrobce dekodéru, že? Takže si jen přečtu nastavení CV (3-7) zvukové berty (dek. Zimo) a nastavím to stejně nezvukové (dek. Kuehn). Motorek mají stejný, tak by měly jezdit podobně...

EDIT: teď jsem to i našel v jiném článku Jacka k "přípřeži", díky za navedení :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DCC Lenz) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 285
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: T 478.1 - Zamračená v TT (hlavní téma, dotazy sem)

Příspěvekod MiG » pon 03 úno, 2020 10:47 am

Třeba by mohl pomoci parametr referenčního napětí pro BEMF, jak se o něm kdysi zmiňoval JirkaUS.
Čas na zkoušení ale nemám.
MiG
 
Příspěvky: 996
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků