Plan kolajiska II

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod maayaa » pon 10 lis, 2008 7:04 pm

chameleon píše: Nebo pantografy dokážou třeba házet jiskry :) i u modelu a dělá se to tedy kvůli efektu?

V Lipsku na veletrhu byla spousta stánků s Dcc na kterých byly vystavené elektriky s modrou LED vsazenou ve sběrači,která celkem věrně simulovala jiskření (a to i v N)
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 11 lis, 2008 9:40 am

Milane, to je dost dobře vymyšleno! Tu spirálu si maník bude dělat sám, nebo jsi to maloval na nějaký konkrétní typ (woodland, noch atp)?

Proč se ptám, spirálu jsem chtěl taky použít, ale u mne samostatné rámy chci dát do kovového těla vitrín jaké se používají ve výstavnictví, rámy by byly de facto police v těch vitrínách - taže jedna police skryťák, nad ní pak druhá s moduly krajiny. Nevím jak s tou spirálou - respektive zaústěním do toho horního rámu aby se dal ten horní rám vyndat a použít jako základ FREMO modulu... Jinak budu muset dělat dvoupatrové moduly a kvůli délce stoupání v oblouku omezit výšku mezi patry na absolutní minimum...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod milan ferdián » stř 12 lis, 2008 6:59 pm

Petře,to totéž nevím,jestli a podle čeho bude spirálu stavět.Já jsem se snažil hlavně dodržet poloměry oblouku ,aby i ty nejdelší vozy skupiny C se míjely v pohodě a dodržení světlosti pro elelektrifikovaný provoz ve spirále.Díval jsem se na normu rozhraní .Výška čela rozhraní je stanovena na 199mm minimum světlosti pod tímto samostaným nebo vyjmutelným modulem ,potřebuješ aspoň minimálně 100mm.Dále záleží jaký poloměr použíješ ve spirále.Já doporučují čím větší poloměr tím líp.Tak jak máš svou představu o realizaci,to by šlo.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 12 lis, 2008 7:08 pm

Super, zkusím to namalovat ve wintracku. Pak mi opět zbývá to nejtěžší - začít a hlavně DODĚLAT!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 13 lis, 2008 2:54 pm

Petr Zatrepalek píše:Super, zkusím to namalovat ve wintracku. Pak mi opět zbývá to nejtěžší - začít a hlavně DODĚLAT!

Zajimavý řešení spirály jsem viděl na vlaky.net, kde použili jako stojiny vždy dvojici závitových tyčí s příčkou. Matkou se krásně vyladí výška skoro na setinu mm, a dá se jednoduše použít i na několik pater.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Martin HO » čtv 13 lis, 2008 4:37 pm

A co tahle inspirace ? Nehodila by se ?

http://www.modellbau-menninghaus.de/index.php
Martin HO
 

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 13 lis, 2008 4:49 pm

Díky, tohle znám. Když jsem o té spirále přemýšlel, tak asi nejjednodušší bude řešit to napojení spirály na horní patro v rámci pouze jednoho, vícepatrového segmentu a na něj teprv navázat pokračováním tratě na dalších modulech a segmentech. Jinak by byl furt problém s bezproblémovým napojením kolejí na sebe. Budu si to postupně čmárat... No je to malování a gumování a zase malování... Ale to už sami dobře znáte :D

Ta spirála na stavitelných stojinách bude nutnost!

Hlavně abych už měl v kupě barák a mohl valit penize do kolejiště :wink: Když jsem u Michala a vidím ty krásný foliáže a stromy, hoodně se mi chce začít na prvních segmentech...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 13 lis, 2008 4:52 pm

Ještě k těm spirálám a obloukům ve skrytých částech - má tam smysl řešit náklon trati? Chtěl jsem to dělat jen na viditelných úsecích...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod milan ferdián » čtv 13 lis, 2008 5:44 pm

Petr Zatrepalek píše:Ještě k těm spirálám a obloukům ve skrytých částech - má tam smysl řešit náklon trati? Chtěl jsem to dělat jen na viditelných úsecích...


Ne ,nedělej to a jestli převýšení koleje budeš dělat na viditelných částech modelu kolejiště ,tak buď opatrný a vyzkoušej si to na nečisto..Dlouhé sopuravy mají tendenci při převýšení koleje se překlopit dovnitř.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 13 lis, 2008 6:31 pm

Díky za info, že by mohl být takový problém u dlouhých souprav, to mne nenapadlo...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Houmr » čtv 13 lis, 2008 7:14 pm

"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 13 lis, 2008 9:02 pm

Super, to je přesně vono!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Dan Buchtela » čtv 13 lis, 2008 9:31 pm

Petr Zatrepalek píše:Díky za info, že by mohl být takový problém u dlouhých souprav, to mne nenapadlo...

No záleží samozřejmě na poloměru oblouku. Do spirály určitě na, na viditelné části po uvážení. Například v N-kové modulovce máme na některých dvoukolejných modulech převýšení <1mm udělané, vypadá tu naprosto dokonale a žádné problémy s převracením tam nejsou. Faktem ale je, že poloměr těchto oblouků je 2 metry :-)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 14 lis, 2008 9:59 am

No právě... Když chceš mít oblouk 2 metry, natož v Nku tak to určitě není problém... Já potřebuju všechno v HO dostat do místnosti 4x2,9 metru! A to jsem si myslel když jsem kupoval barák, že mám konečně vyřešený prostor na kolejiště... :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod kubulak » pát 14 lis, 2008 11:16 am

jj, z vlastni zkusenosti muzu potvrdit, ze kdyz se prevyseni koleje v oblouku neudela podle doporucovane normy, ale od oka, tak zejmena rychlikace jdou ven velmi ochotne.

Bohuzel u me nastala nejhorsi mozna varianta = ta, ze pri kolejich "nasucho" to bylo OK a zacalo to blbnout az po zasterkovani, coz doted nechapu.

Nastesti to u me vyresilo lehke dovazeni vagonu a zejmena vymena sprahel za delsi. Sice to ted neni na rovinkach modelove naraznik na naraznik, ale v oblouku to nevypadava a to je pro me hlavni.

Holt chybama se clovek uci (pyrotechnik dodava - kdyz je prezije :))
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků