Vydrzi modelova velikost TT?

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod TTmili » ned 24 srp, 2008 8:02 pm

TT nemůže zaniknou. Je pravda že i kdyby to Tillig zabalil že má dost nahrabáno tak je tu furt kuehn modell a Piko z velkých výrobců. Pak např. Rothe TT nebo ta ruská firma (teď si nevzpomenu) aj. Konec koncců většina z nás tilliga téměř nepotřebuje (tím myslím lepty od DK nebo hekttora, a vyborné pojezdy Vilinger a Pleticha). Ale TT pojede dál i kdyby nechtělo. Celej bejvalej východní blok je na něm postavenej takže nevidím problém
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 24 srp, 2008 8:32 pm

No já se kouknu do svý modekskříně a bez Tilliga bych měl asi ze 3/4prázdno,navíc si myslim že má nejdostupnější kolejivo.možná se pletu,ale krom třícestné výhybky je sortiment víc než dostačující.
Nemůžu si pomoc,ale vnímám Tilliga v TT jako jedničku na trhu :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod TTmili » pon 25 srp, 2008 5:43 am

To samozřejmě ano ale když to vemem kolem a kolem tak kdyby nebyl tak o kolejivo se stará také pilz a pan litomyský. No a co se týče lokomotiv a vozů tak to má většinu stejně německou co nám většinou nevyhovuje.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod VoVo » pon 25 srp, 2008 8:11 am

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 5:16 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 25 srp, 2008 11:33 am

Sláva Tilligu,sláva všemu TT :lol:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 srp, 2008 12:22 pm

Lubomír Dudek píše:Sláva Tilligu,sláva všemu TT :lol:


Omyl,sláva N-ku :D :D :D :D :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod juroH0 » pon 25 srp, 2008 12:38 pm

No aj ked som prednedavonom zacal s 0e tak stale preferujem H0(e) takze slava vsetkym velkostiam co v nazve odsahuju 0 :D:D
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Situace Tilligu

Příspěvekod sandik » pon 25 srp, 2008 1:21 pm

Jen tak na okraj: Tillig je sice takřka monopolní výrobce TT a všichni ostatní buďto dělají TT okrajově, nebo jsou to malosérioví výrobci, ale ono to jeho postavení zase není tak růžové, jak by se mohlo zdát. Tillig má totiž jednoho velkého a velmi levného konkurenta s názvem BTTB (potažmo Zeuke).

Podívejte se na Aukro, kolik modelů (údajně jako nových a prakticky nejetých) lze najít za třetinové či čtvrtinové ceny než má Tillig. Jasně, že ve výrazně nižší kvalitě ale nezapomeňte, že Češi (nevím jak v Polsku, Maďarsku nebo dalších zemích bývalého východního bloku) velmi rádi nakupují "výhodně"... Klasický přístup socialistického hospodářství, totiž nachrlit statisíce kusů ne moc kvalitního zboží (pro které vám ovšem lidi stejně "utrhají ruce") bude pana Tilliga tížit zřejmě ještě hodně dlouhou dobu...
sandik
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 17 srp, 2008 2:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Situace Tilligu

Příspěvekod nadkachna » pon 25 srp, 2008 4:02 pm

sandik píše:Jen tak na okraj: Tillig je sice takřka monopolní výrobce TT a všichni ostatní buďto dělají TT okrajově, nebo jsou to malosérioví výrobci, ale ono to jeho postavení zase není tak růžové, jak by se mohlo zdát. Tillig má totiž jednoho velkého a velmi levného konkurenta s názvem BTTB (potažmo Zeuke).

Podívejte se na Aukro, kolik modelů (údajně jako nových a prakticky nejetých) lze najít za třetinové či čtvrtinové ceny než má Tillig. Jasně, že ve výrazně nižší kvalitě ale nezapomeňte, že Češi (nevím jak v Polsku, Maďarsku nebo dalších zemích bývalého východního bloku) velmi rádi nakupují "výhodně"... Klasický přístup socialistického hospodářství, totiž nachrlit statisíce kusů ne moc kvalitního zboží (pro které vám ovšem lidi stejně "utrhají ruce") bude pana Tilliga tížit zřejmě ještě hodně dlouhou dobu...


Rozhodně bych neřekl, že ty staré šroty z Aukra snižují růžovost Tilliga. Ojetina BTTB je určitě dobrá pro první osahání si velikosti a vůbec celého koníčku, ale kdo to myslí jen trochu vážně a netroufá si na stavbu vlastních lokomotiv a vozů, stejně nakonec raději investuje do současných kvalitních modelů Tillig - zvlášť když je cena starých ojetin na bazarech často tak přestřelená. Prostě každý koníček něco stojí. A těch pár postarších týpků v šusťákové soupravě a umaštěných vlasech, co doma prohání mašinky od Zeuke a BTTB po vlakodromu z DDRonských katalogů, tací ekonomický výsledek takové firmy opravdu neovlivní :D Nemluvě o tom, že z nabídky Tilliga je více než zřejmé, že hlavní cílovou skupinou jsou především Němci, kteří mají přec jen větší kupní sílu.
nadkachna
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Situace Tilligu

Příspěvekod sandik » pon 25 srp, 2008 9:00 pm

nadkachna píše:Rozhodně bych neřekl, že ty staré šroty z Aukra snižují růžovost Tilliga. Ojetina BTTB je určitě dobrá pro první osahání si velikosti a vůbec celého koníčku, ale kdo to myslí jen trochu vážně a netroufá si na stavbu vlastních lokomotiv a vozů, stejně nakonec raději investuje do současných kvalitních modelů Tillig - zvlášť když je cena starých ojetin na bazarech často tak přestřelená. Prostě každý koníček něco stojí. A těch pár postarších týpků v šusťákové soupravě a umaštěných vlasech, co doma prohání mašinky od Zeuke a BTTB po vlakodromu z DDRonských katalogů, tací ekonomický výsledek takové firmy opravdu neovlivní :D Nemluvě o tom, že z nabídky Tilliga je více než zřejmé, že hlavní cílovou skupinou jsou především Němci, kteří mají přec jen větší kupní sílu.


Nejde jen o Aukro, to byl spíš příklad toho, že se ty věci skutečně prodávaj a není jich málo. S výjimkou věcí, které jsou evidentně nadsazené už od prodejce se z lokomotiv prodá prakticky všechno, z vozů poměrně velká část.

"Profesionální" modeláři, kteří do svého kolejiště investují ročně desetitisícové částky jsou IMHO spíš vrcholek ledovce, na těch ten trh asi nestojí. S těmi Němci a jejich kupní silou máte ovšem asi pravdu.
sandik
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 17 srp, 2008 2:13 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod sli064 » čtv 13 lis, 2008 6:18 pm

No taky myslím že nezanikne, protože o něj zájem je. A taky se stačí podívat, že PIKO začlo s TT, Roco taky pokračuje výborně (sice málo, ale kvalitně a s novým vlastníkem bude více novinek) a Mehano se svými opravdu kvalitně vyrobenými lokomotivami (a nově i vagony)...

Takže se snad objeví další kvalitní výrobce ... (hlavně aby Tillig taky začal pod tlakem konkurence vyrábět kvalitní modely)
TT - Ep V a DCC (změna nicku na BaWiS)
Uživatelský avatar
sli064
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob 01 lis, 2008 10:29 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Tomáš » čtv 13 lis, 2008 9:17 pm

je škoda,že když má modelová železnice TT tak velké oblíbení v ČR,neexistuje nikdo na domácím trhu kdo by mohl Tilligu konkurovat,tím myslím samozřejmě tuzemské stroje a vše co souvisí s ČSD.Protože nezlobte se na mě ať je Tillig sebelepší je to furt německej kapitalista,kterýmu de hlavně o kšef.A bohužel 1Euro se pořád nerovná 1Kč..Nepočítám samozřejmě malosériové výrobce.Sláva jim a klobouk dolů.dám příklad naprosto mi chybí sortiment českých staveb...pomineme-li tvorbu Malé železnice.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod F. Placheta » pát 14 lis, 2008 9:18 am

Tomáš píše: je to furt německej kapitalista,kterýmu de hlavně o kšef


Tomasi, opravdu nic ve zlem, ale to ma byt Tillig komunista? A samozrejme, ze mu jde "o kseft", potrebuje totiz uzivit nejen sebe, ale i sve zamestnance. A lidi/modelaru, kteri to opravdu nedelaji na kseft je hodne malo, taky se tim neuzivi. Jsem ale pevne presvedceny o tom, ze bude-li po TT CSD/CD poptavka, bude se tomu, byt pomalu, prizpusobovat i vyrobni sortiment Tilliga nebo Roca. Jinak jak pises, slava jim a ja i kdyz "hanulkar" preji jako byvaly "teckar" vsem "teckarum", aby ten sortiment byl cim dal tim vetsi.
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » pát 14 lis, 2008 9:32 am

F. Placheta píše:
Tomáš píše: je to furt německej kapitalista,kterýmu de hlavně o kšef


Tomasi, opravdu nic ve zlem, ale to ma byt Tillig komunista? A samozrejme, ze mu jde "o kseft", potrebuje totiz uzivit nejen sebe, ale i sve zamestnance. A lidi/modelaru, kteri to opravdu nedelaji na kseft je hodne malo, taky se tim neuzivi. Jsem ale pevne presvedceny o tom, ze bude-li po TT CSD/CD poptavka, bude se tomu, byt pomalu, prizpusobovat i vyrobni sortiment Tilliga nebo Roca. Jinak jak pises, slava jim a ja i kdyz "hanulkar" preji jako byvaly "teckar" vsem "teckarum", aby ten sortiment byl cim dal tim vetsi.


Ne já nemyslel že má být Tillig komunista to opravdu ne :lol: :lol: ale trochu jsem vybuchl nad tím jak ho tu zde všichni oslavují.No uvidíme časem kdo měl pravdu a já doufám,že to budeš ty.Zatím je ovšem opak pravdou.viz diskuze o nových osobních vagonech TT.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod sli064 » ned 16 lis, 2008 3:18 pm

Tomáš píše:
F. Placheta píše:
Tomáš píše: je to furt německej kapitalista,kterýmu de hlavně o kšef


Tomasi, opravdu nic ve zlem, ale to ma byt Tillig komunista? A samozrejme, ze mu jde "o kseft", potrebuje totiz uzivit nejen sebe, ale i sve zamestnance. A lidi/modelaru, kteri to opravdu nedelaji na kseft je hodne malo, taky se tim neuzivi. Jsem ale pevne presvedceny o tom, ze bude-li po TT CSD/CD poptavka, bude se tomu, byt pomalu, prizpusobovat i vyrobni sortiment Tilliga nebo Roca. Jinak jak pises, slava jim a ja i kdyz "hanulkar" preji jako byvaly "teckar" vsem "teckarum", aby ten sortiment byl cim dal tim vetsi.


Ne já nemyslel že má být Tillig komunista to opravdu ne :lol: :lol: ale trochu jsem vybuchl nad tím jak ho tu zde všichni oslavují.No uvidíme časem kdo měl pravdu a já doufám,že to budeš ty.Zatím je ovšem opak pravdou.viz diskuze o nových osobních vagonech TT.


Zdravím, no já teda Tilliga neoslavuju vůbec. Jako mi se zdá, že vyrábí jedno a to samé. Když se podívám na sortiment, tak vidím hlavně dráhu DR (nebo staré DB), dále druhy lokomotiv furt stejné (až na vyjímky - Desiro, BR 189 DBAG (která má už kinematiku NEM 358, DCC NEM 651)) a u vagonu taky žádná sláva. A ten jejich kolejový systém (černé pražce, místo hnědých, srdcovky plastové, výhybky EW1 a jejich divné jazyky)?

Jeden konkrétní příklad za všechny: udělají "novinku" os. vozy ČD s jejich příšerným totálně nevěrným podvozkem+s nárazníky+a schůdky v jednom a bez kinematiky jen s novým spřáhlem. Tohle mi nepříjde jako dobý obchodní tah a snaha výrobce prodávat kvalitní věci (max tak do série hobby - s tím bych souhlasil).

Takže když se na ně dívám, tak mám nechuť u něj kupovat. A myslím, že nejsem sám. Když je srovnám s Roco, Kühen nebo Mehano - kteří sice mají malinký sortiment, ale zato kvalitní. A také Piko není k zahození. Tak proč proboha to nemůže mít i Tillig? Fakt nevím ...

Mi připadá, že na to s prominutím ser* (kašlají). jako myslím si, že TT vydrží, i Tillig, ale ten by měl se sebou něco dělat teda...

Jinak právě kvůli jejich "kvalitě" od Tilliga nakupuju velmi málo, např: celkem mám vagónů a lokomotiv 37, z toho od Tilliga jen 13 ... (ale abych byl přesný tak nejen kvůli kvality, ale i kvůli epochy (jedu na Ep.V))

No tak to je můj názor a snad šlo pochopit, co jsem tím chtěl říct :lol: Souhlasíte nebo to vidíte jinak??? :?:
TT - Ep V a DCC (změna nicku na BaWiS)
Uživatelský avatar
sli064
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob 01 lis, 2008 10:29 pm
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků