Přidávám včera zmiňovanou vedlejší trať.
Trať začíná ve stanici Čerchov, odkud pokračuje stoupáním přes tunel do první stanice. Délka tohoto úseku je 2,4 m a je to zhruba i vzdálenost, na které se musím dostat dostatečně vysoko, aby bylo možno překonat výškově hlavní trať. Teoreticky vzato může hlavní trat nepatrně klesat, ale spíše bych ji rád zachoval na úrovni 0. Zkoušel jsem hledat doporučené hodnoty stoupání a inspirovat se. Jak bylo napsáno, čím méně, tím lépe. Zatím počítám se stoupáním 4 - max. 5 cm na metr. Což je cca 10-12,5 cm na délce 2,4 m koleje. Na průjezd lokomotivy s pantografem nahoře by to dle obrysu stačilo bohatě, nutno však počítat s elektronikou, které si také nějaké místo vezme. Tím se dostáváme do první stanice, která zůstala nepozměněna. Tvar stanice se mi líbí, velikostně se u CODE 55 také moc nezměnila.
Popojedeme dále přes vysoký násep. Zde se mi líbí Milanův návrh, který pokud se nepletu představuje trať vedoucí po hrázi přehrady. Vzhledem k tomu, že vodní díla patří mezi stavby, které mě vždy fascinovaly, nemám sebemenší důvod tento prvek z kolejiště odstraňovat. Navíc, když lze brát inspiraci přímo ze skutečnosti - například na hrázi V.N. Bešeňová. Pokud je ještě někde hráz přehrady s železniční tratí, budu rád za info
(Hráz V.N. Bešeňová zde
https://static.panoramio.com.storage.googleapis.com/photos/large/17364465.jpg).
Po přejezdu hráze následuje zastávka a místní lom. Zde přišly první komplikace, jelikož jsem nepřišel na to, jak narvat 10° výhybky tak, abych dostal tvar, který je na původním ztvárnění plánu. Zvolil jsem metodu, kdy méně znamená více a ponechal jen jednu kolej, na které se bude nacházet zařízení lomu s výsypným zařízením do vagonů. Délka rovné koleje, na které by se mělo zařízení nacházet je 350 mm, tzn. např. 4 vozy řady Eas. Není to moc, ale taky to nebude lom produkující stovky tun materiálu denně.
Tím se pomalu blížíme ke konečné stanici, která se změnila skoro celá. Nechtěl jsem ji moc zvětšovat, spíše zachovat původní rozměry a tak to byl celkem boj. Ve finále se však nějaký výsledek dostavil a myslím, že asi i dobrý. Vjezdové zhlaví bylo natáhnuto a posunuto. Remíza pro posun byla přemístěna a nachází se u vjezdu do stanice mezi hlavní kolejí a nákladní kolejí pro nakládání dřeva z místního lesa. Vlečka na druhou stranu, směřující do místní továrny, byla ochuzena o jednu výhybku. Jednak už by se tam nevešla, také jsem si říkal, že by tam asi byla zbytečná. Továrna bude pravděpodobně sklárna - to ještě uvidím. Osobní stanice se tvarově nezměnila.
Náhled na celou vedlejší trať zde. Nápady, připomínky vítány. Mirek