Moduly OstraMo

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Vaclav86cz » čtv 31 led, 2019 8:03 am

Mcx píše:Včera pouze malý pokrok - položen základ polní cesty na svahu naproti staniční budovy. Pár fotek na webu http://ostramo.parostroj.net/moduly/domaci_moduly/domaci_stanice_stavba_3.html

Pouze malí pokrok... Si jako děláš pr... srandu ne??? :-D
To je vidět, že se v tom důchodu vyloženě nudíš :-D
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 314
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 31 led, 2019 12:08 pm

Ale Vašku, to byla práce na půlhodiny, to dnes montáž dalších přestavníků MP1, samozřejmě jeden vyšel přesně do podpěry kostry modulu, takže trochu frézování, vrtání a potom taková malá finta s upevnění jehly přestavníku, která umožní její vyosení v podélném směru kolejí. No a samozřejmě zejména díky konstrukci přestavníku MTB, kde je jehla na kraji přestavníku se to dalo zvládnout. Proti brnkačce cesty, montáž toho přestavníku "co se netrefil" trvala více jak 3 hodiny.
Nudit se určitě nenudím, ale také nežiju spěchem dnešního světa.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1706
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod dino » pát 01 úno, 2019 4:45 am

Ahoj Milane, jak se ti nejlépe osvědčila montáž MP1?
Např.
- máš nějakou šablonu (aby si trefil vruty na uchycení a díru na jehlu)?
- máš při montáži přestavník v jedné krajní poloze a výhybku také?
- jaký máš nastavený posun?
- jehlu používáš originální? Připadá mi, že málo pruží.
- obaluješ ji do smršťovací bužírky v místě úchytu v MP1, aby se méně uvolňovala při transportech?

Rád bych porovnal své postupy.
Děkuji
Aleš
Naposledy upravil dino dne pát 01 úno, 2019 1:04 pm, celkově upraveno 1
dino
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am
Bydliště: Praha 9

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod milan ferdián » pát 01 úno, 2019 8:59 am

Přidávám se k Alešovi.Rád se též nechám poučit,protože váhám jaké přestavníky si pořídit,aby splňovaly mé požadavky.
Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10492
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » pát 01 úno, 2019 10:08 am

K MP1, mám je na Hukovicích poprvé, Lipová i Morava je na Tilligu. Ale mimo instalaci již mají za pár dní něco naběháno :D
- jehly jsem odzkoušel 0,6, 0,8 a 1,05 mm, ta poslední je originál přibalený k přestavníku - pro ni je nutno provrtat díru v přestavovací tyči u vyhýbky Tillig tam je 0,8 mm
- chod přestavníku je nastavený na 6 mm, 3 mm vyžaduje jehlu 1,05 a velmi přesné nastavení v příčném směru - nezkoušel jsem, jen teoretizuji
- 0,6 je příliš měkká, 1,05 se mně zdá příliš tvrdá, mám to zkušebně na dvou vyhýbkách, ale asi půjdou pryč a místo nich budou dosazeny 0,8 mm, mám obavu, že to něco na vyhýbce či přestavníku nevydrží
- jehly do ničeho nebalím, drží v držáku přestavníku dobře, snad jen u 0,6 mm to nebylo zcela ok
- montáž - přestavník v krajní poloze, prostrčení s jehlou přes ovládací tyč vyhýbky, posunutí na stranu kam je přestavený tak, aby jehla byla lehce předpružená při dovřeném jazyku v této poloze, naznačím jednu stranu k navrtání díry pro vrut, našroubuji vrut na jedné straně - zkontroluji obě kraní polohy vyhýbky přestavením přestavníkem, navrtám druhou stranu pro vrut a opět kontrola, při tomto postupu jsem nemusel polohu přestavníku opravovat
- napájení srdcovky je použito z kontaktů přestavníku MP1, hlášení polohy nepotřebuji, závislosti zabezpečovacího zařízení zde nebudou
Zatím jsem s funkčnosti i montáži nadmíru spokojen, s jehlou 0,8 mm chodí spolehlivě i na 9V.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1706
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod HonzaM » pát 01 úno, 2019 12:41 pm

MP1 mám nainstalovány na testovacím modulu. Je to první pokus, domácí kolejiště i moduly, které jsem stavěl dříve, jsou osazeny výhradně želvami. Zkušenosti s MP1 zatím nejsou špatné, modul ovšem není v ostrém provozu. Používám strunu 0,5 mm (stavím N), v držáku struny mám na přídržné destičce drážku pro strunu zaplněnou epoxydem. Krok mám ponechán 6 mm, s výjimkou ovládání výkolejky, kde jsem krok zmenšil na 3 mm. Pro instalaci nastavím přestavník doprostřed kroku a polohu otvorů pro šroubky označím v poloze v níž i jazyky výhybky budou ve střední poloze.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1928
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » pon 04 úno, 2019 10:35 am

Přes sobotu a neděli nic nového na stavbě :D , ale proběhly provozní "zátěžové" zkoušky, částečně za účasti vnuka, kterého nejvíce bavilo ovládání stanice Hukovice. Ovládání vyhýbek je provizorní - přepínače uchycených desce na boku modulu.
A co je výsledkem provozních zkoušek - mimo jiné že vyhýbky Tillig mají v oblasti, kde jazyk přiléhá na opornici zúžený rozchod cca o 0,3 mm po položení, měřeno u nepoložené cca 0,1 mm (musím zkontrolovat zda někde nevzniklo pnutí a následné vybočení opornice dovnitř - není ze strany jazyka nijak fixována poloha), že pár mých vozidel (lokomotivy) má špatně nastavená rozkolí - jak užší tak širší, prostě domácí klid o modulu se nedá srovnat se situaci při provozním klubovém setkání, kde na řešení podobných detailů není dostatečný čas a klid.

Přestavníky MP1 zatím na jedničku.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1706
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » pon 04 úno, 2019 2:19 pm

Zde se můžete podívat na problém - vybočení pravého kolejnicového pásu dovnitř a tím zúžení rozchodu v části vyhýbky, kde opornice nemá z vnitřní strany upevňovadla. Myslel jsem si, že jev známý z vyhýbek Tillig EW5 a 6 u EW3 nepotkám a hle je to tam. Přitom vyhýbka v Hukovicích je na kraji modulu a žádný tlak, který by mohl vést k vybočení kolejnice není.
EW3
Obrázek
EW6
Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1706
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod cipisekmp » pon 04 úno, 2019 4:14 pm

Ahoj Milane. Ja co jsem si skladal vyhybky do podlozi tillig pro Raholec, tak jsem koleje do podlozi fixoval sekundakem. Celou vyhybku jsem srovnal v pripravku aby byla bud leva nebo prava a po zajisteni polohy jsem kazdy prut radej zakapnul. Ne na kazdem prazci ale proste jak me to pasovalo. Vidim ze jsem udelal dobre. To same jsem ted delal na tech PECO co mam v Lomu.
Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

[url]http://kzmslovacko.cz/[/url]
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1186
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod mlha » pon 04 úno, 2019 5:41 pm

Nemáš malou spáru mezi kolejí a vexlou? Pak by se to mohlo vytlačit
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2611
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » pon 04 úno, 2019 6:12 pm

mlha píše:Nemáš malou spáru mezi kolejí a vexlou? Pak by se to mohlo vytlačit

Jak jsem psal, tato vyhýbka je na kraji modulu, takže hned 30 mm za tímto místem je mezera... a přesto. Pravdu má Hanuš, měl jsem to zakapávat, myslel jsem, že je to potřeba jen u EW5 a 6. Ovšem za tu dobu co je vyrábějí s tím mohli něco udělat.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1706
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Irudzi » úte 05 úno, 2019 7:07 pm

Ahoj vespolek,
tento problém vzniká hned u samého začátku konstrukce výměny a to při broušení/frézování opornice v místě kde k ní doléhá hrot jazyka. Ztenčenou opornici v tomto místě lze nevhodnou manipulací při broušení lehce prohnout, po druhé se tato může prohnout při nasouvání prutu do pražcového roštu. Osobně mám lepší zkušenosti při zpracování prutů s kolejivem Peco.
J
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » sob 09 úno, 2019 9:43 am

Choroba mne zkolila do vodorovné polohy :D a tak jsem již několik dní Hukovice neviděl
Já to považuji za konstrukční chybu, nemít v délce několika desítek mm kolejnici drženou upevňovadly - to je špatně, navíc v místech kde je příčná tuhost snížena zbroušením kolejnice. Na druhou stranu by to znamenalo složitější řešení jazyka vyhýbky než prosté zbroušení z obyčejné kolejnice. I v reálu je to řešení složitější. A tak nezbývá než se uchýlit k jedině možné nápravě - lepení opornice v úseku bez upevňovadel z vnitřní strany tak, aby k stranovému posunu či vybočení nedošlo.
K použití kolejnic či celých kolejí PECO - i mně se s nimi pracuje lépe - dobře sedí v upevňovadlech, Tillig jsou v upevňovadlech volné, ale trochu pozor na použití kolejnic 1,9 mm do podloží Tillig pro kolejnice 2,1 tedy Code 83. Zůstane tam pro okolek jen těch cca 1 mm, což pro 99 % vozidel je ok, ale parní loko Klein - 354.1 a další mají i okolky 1,2 mm.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1706
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod zdeno » sob 09 úno, 2019 1:54 pm

Mcx píše:Zde se můžete podívat na problém - vybočení pravého kolejnicového pásu dovnitř a tím zúžení rozchodu v části vyhýbky, kde opornice nemá z vnitřní strany upevňovadla. Myslel jsem si, že jev známý z vyhýbek Tillig EW5 a 6 u EW3 nepotkám a hle je to tam. Přitom vyhýbka v Hukovicích je na kraji modulu a žádný tlak, který by mohl vést k vybočení kolejnice není.

Ja mam taky tyto flexi rosty a osvedcilo se mi predpruzit ten kolejovy prut tak, aby se sam tlacil smerem ven. Teda udelat tam protioblouk.
Blbe se to navleka, ale jde to udelat.

Edit:
pokud je to na hrane modulu, tak zkusit ten prut preriznout, vytahnout, predpruzit a nasunout zpatky.
Zrovna tady by to slo, u hotovych kolejist nerealne.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1693
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » sob 09 úno, 2019 6:34 pm

K celé vyhýbkové diskuzi musím dodat - já celou dobu mluvím pouze a jen o továrně vyrobených vyhýbkách Tillig- ty jsou vybaveny výstupky na spodní straně kolejnic bránící posuvu kolejnice v podloží v podélném směru.
Většina názorů spoludiskutujících mluvících o prohnutí po broušení, posunu..... to se týká vlastní stavby vyhýbek - ta není v Hukovicích ani jedna, vše tovární výroba.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1706
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron