T435.001 TT - přestavba

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Martin70 » pát 18 led, 2019 9:32 am

Tak jak píše Sandy, doprava je dražší než výrobek. Jak jsem psal a díval se v rychlosti tak některé entoobchody mají jen litrovou lahev octanu. To by bylo na 105 životů a odbarvení roční produkce výrobce modelů- Já bych tazateli octanu i ukápnul, musel by být z okolí, snad ještě mám v lednici. Je to potvora těkavá látka. Škodlivá zase tolik není, no hmyz smrtí spolehlivě. Soudím podle jiných látek na entomologii. Olej do baněk zakázala unie (rakovinotvorné), původní Invet tablety taky!
Samozřejně ty věci z drogerie mají obchodní názvy, ale stejně je to chemická sloučenina něčeho. Unie vše zakazuje, ale potraviny jsou tady plné svinstva(to je v pořádku?). Každá chemikálie má určité použití a musí se dodržovat postupy a ochrana zdraví při manipulaci s ní. :)
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 213
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Martin70 » pát 18 led, 2019 9:35 am

Jasně vše chce vyzkoušet na něčem, kde případný neúspěch nepoškodí povedený model. Sám jsem tedy nic neodbarvoval a octan takto nezkoušel.
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 213
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Petr_J » pát 18 led, 2019 11:35 am

Na sundání barev používám Tamiya Lacquer Thinner. Mají např. zde: https://www.avmodely.cz/katalog/barvy-redidla-cistice-tmely-apod-16/tamiya-95/lacquer-thinner-16751/?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign=PI_5299190136&utm_content=barvy,+redidla,+cistice,+tmely+apod.+%7c+skladem&utm_term=tamiya+lacquer+thinner

Plast to nepoškodí a zatím žádná barva neodolala. Jednoduše ponořím, nechám několik minut působit a očistím kartáčkem na zuby. Pak je dobré to pořádně omýt vodou a mýdlem (to dělám taky kartáčkem). Jediná nevýhoda je strašný smrad, takže ochranné pomůcky a pořádné odvětrání jsou nezbytné.
Ještě je dobré zmínit, že průhledný plast při kontaktu s tímto ředidlem zbělá, takže na okna nepoužívat.
Petr_J
 
Příspěvky: 127
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Střelec » pát 18 led, 2019 5:17 pm

Záleží na formě - stejně smrdící svinstvo se prodávalo ve formě tlustého bílého fixu s plastovým hrotem a sloužilo naopak k čištění průhledných dílů kabin. Výrobce onoho udělátoru byla firma Gunze.
Střelec
 
Příspěvky: 822
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Kajinek11 » pon 21 led, 2019 12:16 pm

Nevíte jestli se dá někde sehnat el. schema desek co jsou použity v lokomotivě Tillig. Chci si udělat powerpack a potřeboval bych přímo na desce najít common + Na stránkých Tilligu jsem se nikam nepoklikal.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod MiG » pon 21 led, 2019 1:40 pm

A reverse inženýrink s pomocí manuálu k dekodéru použít nejde?
MiG
 
Příspěvky: 932
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod BohousP » pon 21 led, 2019 2:00 pm

Martin70 píše:Tak jak píše Sandy, doprava je dražší než výrobek. Jak jsem psal a díval se v rychlosti tak některé entoobchody mají jen litrovou lahev octanu. ... Každá chemikálie má určité použití a musí se dodržovat postupy a ochrana zdraví při manipulaci s ní. :)

Tady je to podstatně levnější (1 litr), ale musíte mít někoho, kdo má IČO:
https://www.verkon.cz/laboratorni-chemikalie-penta/pismeno/e/
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2283
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Kajinek11 » pon 04 úno, 2019 3:54 pm

Postoupil jsem s přestavbou a karoserie už má lak co má mít. Ale nyní řeším obtisky (nápisy na lokomotivě) a odstíny šedé na střeše a podvozcích..

Chci postavit tuto T435 z kývačkovými podvozky:

ScreenHunter_445 Feb. 04 16.42.jpg


Ale mám tady dvě rozdílné fotografie jak odstínů šedé, tak nápisů.

1. tato je nějaká současná fotografie, takže muzejní. Nevíte čemu odpovídá ta tmavá šedá na podvozku a střeše a čemu ty nápisy na kabině? Mohlo to takto být v epoše IV?

ScreenHunter_446 Feb. 04 16.51.jpg


2. Tato fotografie je sice černobílá, navíc z Pensilvánskými podvozky, ale zase odpovídá epoše.

ScreenHunter_447 Feb. 04 16.51.jpg


Poradíte mi tedy jak mám udělat model abych se co nejvíce přiblížil realitě v daném období..Tu barvu vem čert, můžou ty odstíny zkreslovat, ale hlavně ty bílé nápisy na boku kabiny. Vůbec nerozumím tomu číslo pod kabinou... Nemáte někdo ještě nějaké jiné fotografie boků ze IV. epochy, unifikovaných nátěrů s kývačkovými podvozky co měli napsáno bíle pod kabinou?

Děkuji
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Kajinek11 » pon 04 úno, 2019 4:00 pm

A takto vypadá moje karoserie Tillig nyní:

Pokud myslíte že je ta šedá moc tmavá šla by ještě zesvětlit...
Přílohy
ScreenHunter_448 Feb. 04 16.59.jpg
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod hank » pon 04 úno, 2019 4:51 pm

Kajinek11 píše:A takto vypadá moje karoserie Tillig nyní:

Pokud myslíte že je ta šedá moc tmavá šla by ještě zesvětlit...

Tak jestli myslíš, že z té fotky někdo něco pozná... :?

Kajinek11 píše:Mohlo to takto být v epoše IV?


Dokonce jedině ve IV. epoše, a to před zavedením úzkých žlutých pruhů, tj. v letech cca 1977 - 82, po r. 1982 byly doplněny úzké výstražné pruhy a po r. 1987 široký pruh, ale ten už asi moc hektorů nedostalo.

Jinak správné odstíny pro epochu IV od r. 1977 jsou tyto:
Kabina a kapota: červeň višňová 8300 podle ČSN 67 3067 = RAL 3004 = Agama C54 = Humbrol 20 gloss.
Střecha a spodek: šeď střední 1100 podle ČSN 67 3067 = RAL 7005 = Agama C52 = Humbrol 79 matt.
Zábradlí správně nebylo bílé, ale šeď pastelová 1010 podle ČSN 67 3067 = RAL 7001 = Agama C58 = Humbrol 128 satin.
Nápisy jsou samozřejmě bílé: 1000 podle ČSN 67 3067 = RAL 9010 = Agama C70 = Humbrol 130 satin.
A kdybys přece jen chtěl ten výstražný pruh, tak žluť chromová střední 6200 podle ČSN 67 3067 = RAL 1003 = Agama C51 = Humbrol 69 matt.

Ale to už se tady na fóru v různých vláknech protřepávalo tolikrát, že sis to klidně mohl najít sám... Včetně toho, že někteří hnidopiši ty převodníky zpochybňují. Jenže tenkrát se ještě barvy pro průmyslové nátěry nedefinovaly souřadnicemi a nic lepšího než tuto tabulku (zatím?) nemáme. Nemusíme být až tak cimprlich, protože nakonec se stejně natíralo tak, jak to v ŽOSce trefili a tím, co zrovna měli skladem...

Jinak určitě víš, že z výroby přišla ta IV. série na kývačkách (T 435.0139 - 145) ve stejné "agrárnické" zeleni jako měla zkušební T 435.087. Ale řekl bych, že ty nátěry se v 70. letech sjednocovaly a zelené se obnovovaly až po převratě, a to ještě jen u některých strojů.

Dobově správné nápisy hledej na fotkách např. tady: http://www.prototypy.cz/?rada=720. Na tom muzejním stroji je předepsané označení UIC/TSI platné od r. 2010.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3316
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Kajinek11 » pon 04 úno, 2019 6:36 pm

Díky, to jsem potřeboval vědět! Akorát je smůla, že nikde není dobová fotografie z boku s kývačkovými podvozky, kde by ty popisky byly vidět. Ale budu předpokládat, že to bylo úplně stejné jako u podvozků s pens.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod hank » pon 04 úno, 2019 7:25 pm

Kajinek11 píše:Ale budu předpokládat, že to bylo úplně stejné jako u podvozků s pens.


Bylo.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3316
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod hank » pon 04 úno, 2019 7:34 pm

Zkus ještě tohle:
https://www.k-report.net/discus/prohliz ... i=sestupne
Musíš ale mít trpělivost, protože je tam k datu 2680 obrázků malých i velkých hektorů z různých dob a v různém stavu provozu(ne)schopnosti, případně šrotovitosti... 8)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3316
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Kajinek11 » pon 04 úno, 2019 9:12 pm

Děkuji!

Zajímavý odkaz.. Tak jsem to celé prošel a pro mé účely bude asi nejlepší tento:

ScreenHunter_449 Feb. 04 19.27.jpg


Sice to pořád není co jsem hledal, ale poslouží to jako předloha.. Věřím Hankovi, že se to nelišilo a jdu do toho..Pak vás obeznámím, jak to celé dopadlo.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: T435.001 TT - přestavba

Příspěvekod Radek Strnad » úte 05 úno, 2019 8:50 pm

hank:Jinak určitě víš, že z výroby přišla ta IV. série na kývačkách (T 435.0139 - 145) ve stejné "agrárnické" zeleni jako měla zkušební T 435.087. Ale řekl bych, že ty nátěry se v 70. letech sjednocovaly a zelené se obnovovaly až po převratě, a to ještě jen u některých strojů......…………………………………………………...A to právě u té 087 a dalších tak nejspíš není. Ta zelená z výroby, byla původně zeleň olivová(ČSN 5220), stejně jako 139-143,zatímco ty dva poslední kusy ze IV.série, které byly původně určeny pro vlečky, byly opatřeny zelení střední(ČSN 5260) a neměly světlý klín(144 a 145). Zpočátku patřil 087 do dílen v Nymburce, od r.1971 měl dílny v Č.Třebové a pravděpodobně tehdy dostal modrou barvu. V té jezdil až do roku 77, kdy dostal červený unifik.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 946
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků