Kajinek11 píše:A takto vypadá moje karoserie Tillig nyní:
Pokud myslíte že je ta šedá moc tmavá šla by ještě zesvětlit...
Tak jestli myslíš, že z té fotky někdo něco pozná...
Kajinek11 píše:Mohlo to takto být v epoše IV?
Dokonce jedině ve IV. epoše, a to před zavedením úzkých žlutých pruhů, tj. v letech cca 1977 - 82, po r. 1982 byly doplněny úzké výstražné pruhy a po r. 1987 široký pruh, ale ten už asi moc hektorů nedostalo.
Jinak správné odstíny pro epochu IV od r. 1977 jsou tyto:
Kabina a kapota: červeň višňová 8300 podle ČSN 67 3067 = RAL 3004 = Agama C54 = Humbrol 20 gloss.
Střecha a spodek: šeď střední 1100 podle ČSN 67 3067 = RAL 7005 = Agama C52 = Humbrol 79 matt.
Zábradlí správně nebylo bílé, ale šeď pastelová 1010 podle ČSN 67 3067 = RAL 7001 = Agama C58 = Humbrol 128 satin.
Nápisy jsou samozřejmě bílé: 1000 podle ČSN 67 3067 = RAL 9010 = Agama C70 = Humbrol 130 satin.
A kdybys přece jen chtěl ten výstražný pruh, tak žluť chromová střední 6200 podle ČSN 67 3067 = RAL 1003 = Agama C51 = Humbrol 69 matt.
Ale to už se tady na fóru v různých vláknech protřepávalo tolikrát, že sis to klidně mohl najít sám... Včetně toho, že někteří hnidopiši ty převodníky zpochybňují. Jenže tenkrát se ještě barvy pro průmyslové nátěry nedefinovaly souřadnicemi a nic lepšího než tuto tabulku (zatím?) nemáme. Nemusíme být až tak cimprlich, protože nakonec se stejně natíralo tak, jak to v ŽOSce trefili a tím, co zrovna měli skladem...
Jinak určitě víš, že z výroby přišla ta IV. série na kývačkách (T 435.0139 - 145) ve stejné "agrárnické" zeleni jako měla zkušební T 435.087. Ale řekl bych, že ty nátěry se v 70. letech sjednocovaly a zelené se obnovovaly až po převratě, a to ještě jen u některých strojů.
Dobově správné nápisy hledej na fotkách např. tady:
http://www.prototypy.cz/?rada=720. Na tom muzejním stroji je předepsané označení UIC/TSI platné od r. 2010.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.