Myslel jsi 4 diody? (dvě antiparalelní dvojice?)belgarat píše:2 Diody pro NEdetekovane useky
TADY je nějaký popis na zmiňovaném lokopinovi.
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
Myslel jsi 4 diody? (dvě antiparalelní dvojice?)belgarat píše:2 Diody pro NEdetekovane useky
belgarat píše:MartinO píše:A můžu to propojovat napřímo. Někde jsem četl, že se to má dělat přes DO nebo diody?
Edit: vyskrtany blbosti, viz Fulduv komentar nize.
Zalezi na tom jakou technologii mas delane detektory obsazeni. 2 Diody pro NEdetekovane useky se doporucuji kvuli stejnemu napeti jako pro ty detekovane proudovymi detektory, kere vyuzivaji ubytku napeti na 2 seriove zapojenych diodach. V pripade docasneho pospojovani pak pripojit 2 seriove diody na vstup spolecneho napajeni NEdetekovanych useku. Tzn
- Kód: Vybrat vše
Centrala ======|====|==|>|---|>|===|======|=|=|=|...
\--|<|---|<|--/
| | | | |
detektor obsazeni nedetekovane useky
| | | | | | | |
| | | | | | | |
detekovane useky
Edit: snad odstraneny nejvetsi blbosti, viz Fulda nize.
Pripadne diody pred kazdy samostatny usek, pokud mas diod dost
sidlo píše:Diody nejsou povinné. Dávají se tam, kde se používají diodové snímače obsazení. Používají se na to, aby srovnaly úbytek napětí v nedetekovaných úsecích na stejnou úroveň jako v těch detekovaných.
Diody nejsou jediné možné řešení.
ROCO 10808 je dosti sofistikovaná věc. Kromě detekce obsazení umí přečíst RailCom a identifikovat lokomotivu, která se v daném úseku nachází. Jak to mají udělané uvnitř krabičky nevím.
Tomas Lebeda píše:Naopak, pokud nebudou dvojice diod i na nedetekovaných úsecích tak lokomotiva na nich rychlost měnit bude.
MartinO píše:Stoupání jsem ověřil a v poho vyjede.
Trixt píše:MartinO píše:Stoupání jsem ověřil a v poho vyjede.
A s jakým maximálním stoupáním jsi v oblouku počítal?
MartinO píše:Trixt píše:MartinO píše:Stoupání jsem ověřil a v poho vyjede.
A s jakým maximálním stoupáním jsi v oblouku počítal?
Vychazi to na cca 4,7%
jipol57 píše:Ono záleží na tom, co je to za kolejiště. Samozřejmě, když je to modul, nebo velké klubové kolejiště, kde se můžou prohánět těžkotonážní vlaky, je potřeba se řídit normou. Já např. nemám na kolejiště tělocvičnu a staniční koleje mně vychází kolem 130 cm. A lokomotivy na H0 jsou tak silné, že si hravě poradí i na takové "horské dráze". Já to mám se stoupáním podobně a některé lok. mám i bez bandáží, abych zajistil lepší elektrický styk s kolejemi. A hravě moje vlaky utáhnou. Problém má jen Bramácká jednonápravová 810. Sama jakžtakž, s jedním Blm už opravdu má co dělat, ale vyškrábe se. Uvažuji, že jí přidám závaží nad tu hnanou nápravu. A krom ní, mám do budoucna koupenou stavebnici pojezdu se dvěma hnacími nápravami. Ale všechny běžné lok. co mám, do těch 5% bez problémů takové krátké vlaky co musím mít (a kolega Martin asi taky) vytáhnou.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků